Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@05:58:05 GMT

آغاز رزمایش سراسری در ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۳۲۵۵

آغاز رزمایش سراسری در ونزوئلا

نیروهای مسلح ونزوئلا رزمایش گسترده‌ای را در مناطق مرزی، سواحل و شهرهای مختلف آغاز کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیروهای مسلح ونزوئلا در بحبوحه تنش‌ها با آمریکا، بنا به دستور نیکولاس مادورو ، رئیس جمهوری این کشور رزمایش گسترده‌ای را در مناطق مرزی، سواحل و شهرهای مختلف آغاز کردند.
علاوه بر نیروهای مسلح، هواداران مادورو نیز با حضور در خیابان‌ها در این رزمایش شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ونزوئلا در رزمایش خود لانچرهای موشک، باتری‌های پدافند هوایی و رادارهایی را در خیابان‌ها به نمایش گذاشت.

مادورو گفته که این رزمایش دو روزه با هدف مقابله با «تهاجم تروریستی» واشنگتن و متحدان منطقه‌ای آمریکا از جمله کلمبیا برگزار می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد: هیچ نشانه‌ای در مورد برنامه‌ریزی آمریکا برای مداخله نظامی در ونزوئلا وجود ندارد و واشنگتن بر فشار سیاسی و دیپلماتیک بر کاراکاس متمرکز شده است.
این در حالی است که دونالد ترامپ در ماه‌های آغازین ریاست جمهوری‌اش گفته بود: مردم ونزوئلا سختی می‌کشند و می‌میرند. ما گزینه‌های بسیاری برای ونزوئلا داریم، از جمله گزینه احتمالی نظامی؛ اگر لازم باشد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز چند ماه پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس بیزنس گفته بود: اقدام نظامی محتمل است؛ هرچند ایالات متحده انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را در ونزوئلا ترجیح خواهد داد اما در صورتی که لازم تشخیص داده شود، به حمله نظامی دست خواهد زد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رزمایش نیروهای مسلح ونزوئلا مقابله تهاجم آمریکا نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رزمایش نظامی مشترک تحت عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی به همراه آمریکا در امارات متحده عربی آغاز شد.

پایگاه خبری «ارم نیوز» روز دوشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی امارات متحده عربی با عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شامل ترکیه، عربستان، عمان، کویت، آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه، انگلیس و آلمان آغاز شد.

وزارت دفاع امارات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش که ارتقای عملکرد و آمادگی رزمی کشورهای شرکت کننده عنوان شده است، اعلام کرد: ورود نیروهای هوایی از کشورهای مختلف دوست به امارات تکمیل شده و پایان یافته است.

این رزمایش ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

پیشتر، وزارت دفاع امارات متحده عربی نیز در توئیتر اعلام کرد که این رزمایش با هدف افزایش دادن آمادگی رزمی و تبادل تجربه‌های نظامی میان نیروهای کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود.

رزمایش «پرچم صحرای ۸» ماه مارس گذشته با مشارکت بین‌المللی در امارات متحده عربی برگزار شد.

کد خبر 6085941

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین