Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@12:10:21 GMT

کشف بیش از ۶۰۰۰ جسد در گورهای دسته جمعی بروندی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۳۳۶۰

کشف بیش از ۶۰۰۰ جسد در گورهای دسته جمعی بروندی

کمیسیون حقیقت و سازش بروندی بیش از ۶۰۰۰ جسد را در شش گور دسته جمعی در یکی از استان‌های این کشور کشف کرده که بزرگترین اکتشاف از زمان آغاز حفر ملی در ژانویه ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیر کلاور انداییکاریه، رئیس این کمیسیون به خبرنگاران گفت، باقی مانده اجساد ۶۰۳۲ قربانی و همچنین هزاران گلوله در این گورهای دسته جمعی کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لباس‌ها، عینک و تسبیح در این گورها برای تشخیص هویت این قربانیان مورد استفاده قرار گرفته است.

بروندی یکی از کشورهای کوچک در شرق آفریقا در گذشته با خشونت دست و پنجه نرم کرده و درگیر جنگ داخلی، اشغالگری استعماری و چندین دهه قتل عام بوده است.

رئیس این کمیسیون با اشاره به یک قتل عام که گمان می‌رود در آن مردم از گروه قومی هوتو هدف قرار گرفته باشند،‌ گفت: خانواده‌های قربانیان حالا می‌توانند به سکوتی که ۴۸ سال بر آن اعمال شده بود، پایان دهند و این سکوت را بشکنند.

جمعیت بروندی بین گروه‌های قومیتی توتسی و هوتو تقسیم می‌شود. علت اصلی وقوع جنگ داخلی که ۳۰۰ هزار کشته برجای گذاشت و در ۲۰۰۵ پایان یافت،‌ درگیری‌های قومیتی بود.

این کمیسیون دولتی در ۲۰۱۴ برای تحقیق درباره اقدامات مستبدانه از ۱۸۸۵ زمانیکه خارجی‌ها به بروندی وارد شدند تا ۲۰۰۸ زمانیکه توافق صلح به جنگ داخلی پایان داد، تشکیل شد.

تا به اکنون بیش از ۴۰۰۰ گور دسته جمعی در سراسر این کشور آفریقایی علامت گذاری شده و بیش از ۱۴۲ هزار قربانی این خشونت‌ها تعیین هویت شده‌اند.

سازمان ملل هشدار داده که نقض‌های حقوق بشری ممکن است بار دیگر پیش از انتخابات مه ۲۰۲۰ در این کشور افزایش یابد. از ۲۰۱۵، زمانیکه پیر انکورونزیزا، رئیس جمهوری بروندی برای سومین بار کاندید این سمت شد، صدها تن از مردم این کشور در جریان درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بروندی گور دسته جمعی دسته جمعی جنگ داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات خوزستان به بازارهای خارجی و داخلی عرضه شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: حضور بازرگانان خوزستان در بازارهای داخل و خارج کشور می‌تواند به جهش تولید کمک کند چرا که بازرگانان خوزستانی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های استان، محصولات را به بازارهای خارجی و داخلی عرضه کنند تا ارزآوری بیشتری برای توسعه اقتصادی کشور و تولید داشته باشیم.

وی با دعوت از اتاق‌های بازرگانی خوزستان و دیگر استان‌ها برای توسعه سرمایه گذاری کشور تاکید کرد: مدیران اقتصادی خوزستان باید با همکاری هم برای به دست آوردن بازارهای جدید در سال جاری اقدام فوری انجام دهند.

حسینی محراب با اشاره به اینکه راهبرد اصلی دولت در سال جدید افزایش اعتماد عمومی و ایجاد امید در جامعه است، گفت: اعتماد یعنی به مردم نقش بدهیم تا در تصمیم گیری‌ها نقش داشته باشند و از نخبگان، حوزویان، دانشگاهیان، دانش بنیان‌ها و بزرگان دعوت کنیم تا با همکاری آنها مشکلات مرتفع شود.

کد خبر 6062287

دیگر خبرها

  • مسمومیت دسته‌جمعی با گاز مونواکسیدکربن
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در کوهدشت
  • ضیافت افطاری دسته جمعی روزه داران پاتاوه در مصلی این شهر
  • هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • خانواده‌ ای در اندونزی دسته‌ جمعی خودکشی کردند
  • امور اجتماعی در کشور باید با محوریت الله باشد
  • محصولات خوزستان به بازارهای خارجی و داخلی عرضه شود
  • بازتاب وسیع خودکشی هولناک و دسته‌جمعی یک خانواده ۴نفره + عکس