Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌مراد مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: میزان تولید صنعت پتروشیمی در سال ۹۲ حدود ۵۶ میلیون تن بود که در سال ۹۶ به ۶۴ میلیون تن رسید و تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید که افزایش ۸۰ درصدی ظرفیت پتروشیمی‌ها خواهد بود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین علی‌مراد مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به نیاز به سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی گفت: جهش دوم در صنعت پتروشیمی تا سال 1400 اتفاق می‌افتد که در این بین 42 طرح پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون 15 طرح به بهره‌برداری رسیده و 27 طرح دیگر قرار است تا سال 1400 تکمیل شود که از این 27 طرح 6 طرح استراتژیک هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال 92 میزان تولید صنعت پتروشیمی ما 56 میلیون تن بود که در سال 96 این مقدار به 64 میلیون تن رسید و تا سال 1400 میزان تولیدات پتروشیمی به بیش از 100 میلیون تن خواهد رسید که این به معنای افزایش 80 درصدی ظرفیت اسمی پتروشیمی‌ها است.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: ارزش تولیدات در صنعت پتروشیمی در سال 92 شانزده میلیارد دلار بود که در سال 96 این رقم به 17 میلیارد دلار رسیده است و تا سال 1400 به رقم 25 میلیارد دلار خواهد رسید.

علی‌مراد افزود: برای جهش دوم م به 17 میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم که تاکنون 16 میلیارد آن تامین شده و امیدواریم بتوانیم 6 میلیارد دلار دیگر را از بازار سرمایه جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جهش سوم صنعت پتروشیمی در طول سال‌های 1400 تا 1404 پیش‌بینی شده است که در پایان 1404 ظرفیت تولید اسمی صنایع پتروشیمی ما به 133 میلیون تن در سال خواهد رسید.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد:‌ برای تامین مالی صنعت پتروشیمی 23 میلیارد دلار سرمایه لازم است که 8 میلیارد آن تامین شده و 15 میلیارد دلار آن باقی مانده است که امیدواریم بتوانیم آن 6 میلیارد دلار جهش دوم و 15 میلیارد سرمایه مورد نیاز در جهش سوم را از طریق بازار سرمایه تامین کنیم که مجموعا رقمی در حدود 21 میلیارد دلار است.

علی‌مراد افزود: تا کنون بر روی ظرفیت صندوق‌های سرمایه گذاری فکری نشده است تا از این طریق بتوانیم جذب سرمایه کنیم. برای مثال صندوق‌های پروژه که در بازار بورس قابلیت تامین مالی پروژه‌های تامین مالی پتروشیمی را دارد، مورد غفلت واقع شده است و من فکر می‌کنم پتانسیل بازار سرمایه برای تامین مالی پتروشیمی بسیار بالاست و قطعا در ادامه همکاری‌ها بین وزارت نفت و سازمان بورس و اوراق بهادار برای تامین مالی این پروژه‌ها افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ظرفیت صندوق های سرمایه گذاری مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی صنعت پتروشیمی صنعت پتروشیمی برای تامین مالی بازار سرمایه میلیارد دلار پتروشیمی ها درصدی ظرفیت میزان تولید خواهد رسید میلیون تن تا سال 1400 علی مراد تا سال جهش دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی شاهمیرزایی اظهار کرد: از همه فعالان صنعت پتروشیمی می‌خواهیم اهتمام جدی و هم‌افزایی بیشتری در مسیر تحقق اهداف راهبردی سال ۱۴۰۳ داشته باشند.

وی تاکید کرد: نامگذاری امسال به «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب، نقش و مسؤولیت فعالان صنعت پتروشیمی را مضاعف کرده است.

معاون وزیر نفت بیان‌داشت: بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان امسال نقش تعیین‌کننده‌ای در رشد تولید و توسعه اقتصادی کشور دارد.

شاهمیرزایی گفت: یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است.

کد خبر 744386

دیگر خبرها

  • نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد