Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ درباره تحولات جدید منطقه خاورمیانه تصریح کرد: عملکرد برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در منطقه بسیار خطرناک است.

چاووش‌اوغلو افزود: آنها فکر می‌کنند به دلیل داشتن پول و حمایت کامل آمریکا و اسرائیل می‌توانند همه چیز را تغییر دهند، کشورها را بخرند و در همه جا نظام‌ها را عوض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ثبات و صلح در حوزه خلیج فارس برای امنیت و ثبات ترکیه مهم است، از تلاش آنکارا برای برقراری صلح در منطقه خبر داد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به نقش کلیدی آنکارا به همراه روسیه برای ایجاد آتش بس در لیبی، اظهار داشت: کشورهای حوزه خلیج در لیبی از حفتر حمایت می‌کنند. این سخت ترین بخش کار است.

چاووش‌اوغلو ادامه داد: سازمان ملل در حال آماده کردن مقدمات کنفرانسی دیگر برای لیبی بود. اما این کشورها دموکراسی در یک کشور عربی را بزرگ ترین خطر برای خود می‌دانند. به همین دلیل نیز از حفتر برای روی کار آمدن با زور و به روش نظامی حمایت می‌کنند.

در حالی که بسیاری از کشورهای مسلمانان و غیر مسلمان همراه با فلسطینیان طرح صلح ترامپ موسوم به "معامله" قرن " را رد کرده‌اند، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان گفت: موارد خوبی در برنامه صلح ترامپ وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز مذاکره قرار گیرد.

" عادل الجبیر " روز پنجشنبه در کنفرانس خبری در بخارست گفت: فلسطینی‌ها معتقدند که طرح ترامپ برای آنها مناسب نیست.

وی افزود: ما نمی‌توانیم به جای آنها ( فلسطینی‌ها ) مذاکره کنیم و ما باید از آنها حمایت کنیم.

الجبیر درباره سوریه و لیبی هم گفت: ترکیه در امور هر دو کشور دخالت‌ می‌کند.

ترامپ در ۲۸  ژانویه گذشته (۸ بهمن) طرح "معامله قرن" را اعلام کرد که بر اساس آن کشور فلسطین به شکل "مجمع الجزایر" شکل خواهد گرفت که به وسیله پل‌ها و تونل‌ها به یکدیگر متصل و بخشی از قسمت شرقی بیت المقدس به عنوان پایتخت آن برگزیده و بیت المقدس اشغالی به عنوان پایتخت ادعایی اسرائیل شناخته خواهد شد.

این اقدام ترامپ با موجی از اعتراضات مردمی در شماری از کشورها به ویژه در کشورهای شمال آفریقا از جمله الجزایر، مغرب، مصر، سودان و همچنین تونس همراه شد

برچسب‌ها عادل الجبیر دونالد ترامپ عربستان سعودی چاووش اوغلو ترکیه فلسطین پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عادل الجبیر دونالد ترامپ عربستان سعودی چاووش اوغلو ترکیه فلسطین عادل الجبیر دونالد ترامپ عربستان سعودی چاووش اوغلو ترکیه فلسطین چاووش اوغلو معامله قرن حوزه خلیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رزمایش نظامی مشترک تحت عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی به همراه آمریکا در امارات متحده عربی آغاز شد.

پایگاه خبری «ارم نیوز» روز دوشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی امارات متحده عربی با عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شامل ترکیه، عربستان، عمان، کویت، آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه، انگلیس و آلمان آغاز شد.

وزارت دفاع امارات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش که ارتقای عملکرد و آمادگی رزمی کشورهای شرکت کننده عنوان شده است، اعلام کرد: ورود نیروهای هوایی از کشورهای مختلف دوست به امارات تکمیل شده و پایان یافته است.

این رزمایش ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

پیشتر، وزارت دفاع امارات متحده عربی نیز در توئیتر اعلام کرد که این رزمایش با هدف افزایش دادن آمادگی رزمی و تبادل تجربه‌های نظامی میان نیروهای کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود.

رزمایش «پرچم صحرای ۸» ماه مارس گذشته با مشارکت بین‌المللی در امارات متحده عربی برگزار شد.

کد خبر 6085941

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی