Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:26:31 GMT

وزیر خارجه روسیه: پیروزی اسد در ادلب «حتمی» است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۳۶۸۰

وزیر خارجه روسیه: پیروزی اسد در ادلب «حتمی» است

به گزارش جماران، به نقل از سایت ارم نیوز، سرگئی لاوروف،‌ وزیر خارجه روسیه در کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ اظهار کرد، پیروزی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در استان ادلب، آخرین مقر گروه‌های تروریستی در این کشور "امری حتمی" است.

لاوروف تصریح کرد: پیروزی بر تروریسم امری حتمی و و قطعی است و آمریکا نابودی داعش را اعلام کرده اما این وحشی‌ها بازگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه در مونیخ،‌ جایی که با همتای ترکیه‌ای خود ملاقات داشت،‌ گفت: ما با آنکارا روابط خیلی خوبی داریم اما این به آن معنا نیست که در همه چیز اتفاق نظر داریم.

سرگئی لاوروف در ادامه تنش‌های بین کشورش با ائتلاف ناتو را به تنش‌های زمان جنگ سرد تشبیه کرد.

وی اظهار کرد، تنش‌های فزاینده و گسترش دایره زیرساخت‌های نظامی ناتو در شرق و سطح بی‌سابقه آموزش‌ها و مانورهای نظامی در مرزهای روسیه و افزایش مبالغ بودجه‌های نظامی همه منجر به وضعیتی غیرقابل پیش بینی شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: در حقیقت ساختار رویارویی جنگ سرد در حال احیا شدن است.

لاوروف همچنین از تحولات وحشیانه و غیرانسانی در روابط بین‌الملل شکایت کرد که بر فضای همزیستی برای ملت‌ها تاثیر می‌گذارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا داعش نشست مونیخ پیروزی اسد در ادلب انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزیر خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه

گاردین می‌نویسد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

این تصمیم یک ماه پس از آن اتخاذ شد که "خونتای نظامی" حاکم در نیجر توافقنامه با واشنگتن را که به نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌داد تا برای کمک به مبارزه با تروریست‌ها و افراطی‌ها در این کشور حضور داشته باشند، لغو کرد.

پس از ۱۵ مارس، زمانی که نماینده مقامات نیجر علنا حضور نظامی مستمر ایالات متحده را "غیرقانونی" اعلام کرد، مقامات آمریکایی ابراز امیدواری کردند که مذاکرات پشت پرده بتواند توافق ۱۲ ساله بین دو کشور را نجات دهد.

با این حال، ایالات متحده سرانجام پس از دیدار‌های هفته جاری در واشنگتن میان کورت کمبل، معاون وزیر امور خارجه و علی لمین زین، نخست وزیر نیجر، شکست را پذیرفت.

دیروز نیز سی ان ان گزارش داد که ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

این عقب نشینی که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده انجام شود و به معنای بسته شدن پایگاه پهپاد آمریکایی در آگادز موسوم به "پایه ۲۰۱" است که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و ۱۱۰ میلیون دلار هزینه داشت. همانطور که این نشریه یادآوری می‌کند، نیرو‌های فرانسوی قبلا از این کشور اخراج شده بودند.

به نظر می‌رسد این اقدام نیجر در یک دوران بحرانی برای منافع آمریکا در آفریقا انجام می‌شود و همزمان مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که نفوذ روسیه در سرتاسر قاره آفریقا در حال گسترش می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • سفر «سیسی» به ترکیه در دستور کار قرار گرفت