Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:09:37 GMT

شورای عالی تامین اجتماعی احیا شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۳۸۴۹

شورای عالی تامین اجتماعی احیا شود

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: شورای عالی تامین اجتماعی به منظور رفع مشکلات بخش خصوصی باید احیا شود؛ این در حالی است که امروز نیازمند بسط و گسترش مفاهیمی همچون کار شایسته هستیم؛ بر این اساس برای داشتن یک اقتصاد شکوفا و رشدیابنده باید بدانیم که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید کنار هم قرار گیرند و بدون همکاری سازنده و اثربخش نیروی کار در امر تولید و بهره‌وری، با سرمایه تنها نمی توان اقتصاد را شکوفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول یکسال گذشته، جامعه کارگری و کارفرمایی کشور به قرابت و همکاری بهتری دست یافته است و این یک نقطه مناسب است؛ این در حالی است که نسبت اشتغال به جمعیت در ایران، بر اساس آمارهای بانک جهانی نشانگر آن است که ما در رتبه ۱۷۸ دنیا قرار داریم و این نسبت، در ایران ۳۸.۵ درصد بوده در حالیکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و موفق، این نسبت از ۶۰ درصد همواره بالاتر بوده است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران، امروز نسبت اشتغال به جمعیت در حوزه زنان و هم در حوزه جوانان نسبت به دیگر کشورهای موفق، بسیار پایین است و این موضوع بیانگر این واقعیت است که ما نتوانستیم در این دو حوزه، در جهت ایجاد اشتغال، موفق عمل کنیم.

کد خبر 4853942 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامحسین شافعی اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران اقتصاد ایران ویروس کرونا بانک مرکزی ایران بورس قیمت نفت قیمت دلار نظام بانکی تولید نفت نفت خام وزارت جهاد کشاورزی عبدالناصر همتی قیمت یورو مالیات سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مرادی پویانی ظهر دوشنبه در دیدار با منتخب مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد و حمایت کمیته امداد از ۲۷ هزار خانواده‌ی مددجو در استان گفت: پیشتاز بودن کمیته امداد استان نیز در حوزه‌ی مسکن با ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در سال گذشته، اختصاص ۷۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال نیازمندان، پرداخت ۱۹ و نیم میلیارد تومان ودیعه‌ی مسکن و پرداخت جهیزیه به ۲ هزار و ۵۰۰ زوج در استان در سال گذشته بخشی از عملکرد این نهاد در خدمت به مردم استان بوده است.

وی گفت: قطعاً حمایت مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های کمیته امداد منجر به تحولات عظیم در این نهاد به خصوص در حوزه خودکفایی می‌شود.

کد خبر 6085628

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها
  • نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است