Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید براینکه دین برنامه‌ای برای لذت حداکثری است، گفت: هرچه از دین فاصله بگیریم لذتمان از زندگی کمتر می شود.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ویژه برنامه ولادت حضرت فاطمه(س) امشب با حضور بیش از 500 زوج شرکت کننده در پانزدهمین کاروان مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با قرائت زیارت امین الله و مدیحه سرایی در رثای حضرت زهرا(س) همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دین برنامه ای است برای اینکه لذت انسان از دنیا و آخرت بیشتر شود لذا هر چه از دین فاصله بگیریم لذتمان هم کمتر و زندگی مان پر آسیب تر می شود.

وی با تاکید براینکه خدا انسان را برای چیزی جز لذت بردن نیافریده است، افزود: برخی معتقدند انسان برای کمال آفریده شده است در حالی که کمال، چیزی جز افزایش استعداد لذت بردن از زندگی نیست؛ حتی عبادت هم به انسان سعه وجودی می هد برای لذت‌های جدیدتر و گناه، لذت ها را مخدوش کرده و پیش از آنکه رابطه ما با خدا را از بین برد، رابطه ما با لذت از دنیا را به هم می ریزد.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: اصولا خداوند انسان را به بهشت می برد تا لذت بیشتری ببرد لذا کسانی در بهشت جایگاه بهتری دارند که در دنیا لذت بیشتری از زندگی و بندگی خدا برده اند و کسانی به جهنم می روند که دنیا را هم برای خود و هم دیگران، جهنم کرده اند.

* لذت بردن هرگز منافاتی با آخرت و معنویت ندارد

وی با تاکید براینکه لذت بردن هرگز منافاتی با آخرت و معنویت ندارد، تصریح کرد: تمام دستورات دینی مانند منع نگاه به نامحرم برای این است که امکان لذت بردن انسان از زندگی بیشتر شود  چنان که یافته های علمی نیز به این مهم معترف است.

پناهیان به زوج های جوان توصیه کرد: برای اینکه لذت تان از زندگی بیشتر شود نگذارید هرگز این فکر شیطانی به ذهنتان خطور کند که آیا انتخابتان درست بوده یا نه؟ همسر شما اگر ظاهرا هم باب میلتان نباشد، وسیله امتحان شماست و اگر او را کنار بگذارید مطمئنا همسری با معایب بیشتر نصیبتان خواهد شد.

* ماه عسل در هفتادسالگی شیرین تر است

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: علاقه اولیه زوجین به یکدیگر و گرایش شان برای ازدواج، تازه آغاز ماجراست و عشق و علاقه واقعی در گذر زندگی یعنی زمانی که هر یک تلاش و همت دیگری در حفظ و ارتقای زندگی شان را می بیند، ایجاد می شود. 

وی یادآور شد: ماه عسل فقط برای نوعروس و دامادها نیست بلکه ماه عسل در سن هفتادسالگی بسیار شیرین تر است؛ هر روز لذت تان از زندگی را بیشتر کنید به گونه ای که هرگز حسرت لذت روزهای اول را نخورید.

* کلید طلایی خوب زندگی کردن

وی خطاب به زوج های جوان گفت: کلید طلایی خوب زندگی کردن و لذت بردن این است که آقا، دل خانم و خانم، احترام آقا را نشکند؛ زن از مرد، محبوبیت و مرد از زن، مطیع بودن می خواهد البته نرمش زن در مقابل شوهر نه تنها به معنای ذلت نیست بلکه سبب عزیزتر شدن اوست. 

حجت الاسلام پناهیان همچنین با اشاره به اهمیت فرزندآوری به‌هنگام اظهار کرد: تربیت فرزند آنقدر سخت نیست که بعد از ازدواج، هفت یا ده سال برای کسب آمادگی صبر کنیم؛ مگر برای سلامت قلب یا سالم ماندن ماشین مان به دنبال کسب تخصص قلب یا مکانیکی می رویم؟ 

* دو اصل مهم برای تربیت فرزند ایده آل

وی به جوانان تاکید کرد: تربیت فرزند نه هنر می خواهد و نه تدبیر و نه سخت است؛ اگر دنبال تربیت فرزند ایده آل هستید همواره دو اصل و کلید طلایی را به خاطر داشته باشید؛ فرزندتان ببیند که پدر مورد احترام مادر و مادر، محبوب قلب پدر است. 

گفتنی است بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از دی تا اسفندماه جاری در مشهدمقدس برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دین مقام معظم رهبری لذت انسان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حجت الاسلام پناهیان تاکید براینکه تربیت فرزند کلید طلایی بیشتر شود تر می شود لذت بردن ماه عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محل سگ بگذارید لطفا!»

  اگر یادتان بماند بطری‌های خوش‌رنگ‌ولعاب چند بار مصرف‌تان را با خود به باشگاه ورزشی‌تان می‌برید و امیدوارید با انجام این کارها بتوانید در رابطه با مشکلی که دارد به سرعت به مرحله هشدار می‌رسد، کاری انجام بدهید.  کتاب «محل سگ بگذارید لطفا!» کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین، نوشته اشلی پایپر به شما می‌گوید برای زنده نگه داشتن کره زمین و محیط‌ زیست بهتر است چه کارهایی را در داخل و خارج از خانه انجام دهید و همچنین راهکارهایی را برای داشتن یک زندگی سالم‌تر ارائه می‌دهد. 

معرفی کتاب محل سگ بگذارید لطفا: وقت آن رسیده که نیت‌های خوب‌تان رابه مرحله‌ عمل برسانید و به سیاره‌تان زمین، سلامت‌تان واثری که ازخودبرجای می‌گذارید بیشتر اهمیت دهید.تاکنون هیچ کتابی به این شکل شمارابه سوی یک زندگی بهتر، آگاهانه‌تر، مهربانانه‌تر و سالم‌تر سوق نداده است. اشلی پایپر متخصص سبک زندگی سبز با لحنی طنزآلود و به دور از قضاوت، شما را به ایجاد تغییراتی ساده ولی اثرگذار تشویق می‌کند که با عمل به آنها در تمام روزهای زندگی‌تان می‌توانید هر روز بهترازدیروز زندگی کنید. دستورالعمل‌های ارائه شده در کتاب محل سگ بگذارید لطفا  برای شما هیچ محدودیتی به دنبال ندارد‌، زیرا این کتاب یک راهنمای کاربردی محسوب می‌شود که در همه جا و هر لحظه به کار شما می‌آید و سرانجام بین انجام کارهای درست و یک زندگی بهتر تعادل ایجاد می‌کند. 

با وجوداین‌که مردم این روزها بیشتر به مسأله پایایی اهمیت می‌دهند، سیاره زمین در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. چطور ممکن است؟ به نظر می‌رسد دلیل این‌که با وجود تمایل به مراقبت از محیط‌ زیست، کار چندانی در این ارتباط انجام نمی‌دهید، ریشه در سه عامل دارد:
۱ــ اعتقاد به این‌که کارایی آیین‌نامه‌ها و قوانین دولتی بیشتر از تلاش فردی است. 
۲ــ نبود دستورالعمل‌های قابل اعتبار و شفاف در مورد راهکارهای فردی نیرومند. 
۳ــ اعتقاد به این موضوع که زندگی پایا دشوار، دارای هزینه بسیار و از نظر اجتماعی به‌نوعی عجیب و غریب است و نیازمند یک کمال‌گرایی مطلق است. 

چنین عقاید محدود کننده‌ای موجب به وجود آمدن تکیه کلام ناامیدانه و خطرناک «ولش‌کن» می‌شود و آن را به همه چیز و همه جا بسط می‌دهید، در نهایت به‌جای انجام دادن کاری که از عهده‌تان برمی‌آید، پا پس می‌کشید و از بین رفتن دنیا را نظاره می‌کنید. 
دربخشی ازکتاب محل سگ بگذارید لطفا! می‌خوانیم:هیچ‌وقت درخانه‌ای بوده‌ایدکه برای فروش آماده وشسته رفته شده باشد؟ می‌دانید چه چیزهایی در این‌جور خانه‌ها نیست؟ کلی چیزهای مزخرف! املاکی‌ها وارد خانه‌تان می‌شوند و قبل ‌از این‌که متوجه شوید، می‌بینید دیگر خبری از فنجان یادگاری، کاریکاتوری که درفلان سفرهنرمندی ازروی قیافه‌تان کشیده ومهره‌های ماردی‌گراس که با افتخار به همه نشان می‌دادید، نیست که البته دلیلش فقط این نیست که از لحاظ زیباشناختی جذابیتی ندارند، بلکه یکی دیگر از دلایلش هم این است که علم ثابت کرده به‌هم‌ریختگی کمتر،مساوی ‌است با آرامش بیشتر. یادتان هست گفتم هر خانواده آمریکایی به‌طور میانگین بالای ۳۰۰هزار قلم جنس در خانه‌اش دارد؟ کارشناسان تخمین زده‌اند که آمریکایی‌ها روزانه ۵۵ دقیقه از زمان‌شان را صرف گشتن به دنبال وسایل‌شان می‌کنند و این یعنی ۳۰۰۰ ساعت در سال. علاوه بر این‌که این‌همه وسیله به نظافت نیاز دارند و این کاری است که همین‌حالا هم هرکدام از ما در سال سه روز از وقت گرانبها‌ی‌مان را صرفش می‌کنیم. کم کردن وسایل اضافی زندگی و فقط بسنده کردن به آنچه استفاده می‌کنیم، باعث صرفه‌جویی در وقت و سلامت روانی‌مان می‌شود‌. 

دیگر خبرها

  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • «محل سگ بگذارید لطفا!»
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی
  • مواجهه ماهواره روسی و فضاپیمای ناسا از بیخ گوش بشریت گذشت!
  • ممکن است بیشتر از ۳۵ سهمیه بگیریم