Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@18:10:16 GMT

پسماند شیشه‌های کرج دور ریختنی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۴۳۰۵

پسماند شیشه‌های کرج دور ریختنی نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آرش ارشد، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج گفت: با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بنا داریم تا خردادماه سال آینده سایت هایی به منظور جمع آوری پسماند شیشه در مناطق ده‌گانه کرج راه‌اندازی کنیم.

او افزود: هم اکنون در حال پیگیری و طی کردن مراحل تشریفات اداری مانند شیوه نامه سرمایه گذاری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج در ادامه گفت: امروزه برای تهیه موارد اولیه تولید شیشه و کریستال در کارخانه های کشور مراحل متعددی طی می شود که استخراش سیلیس یکی از آن ها است که علاوه بر صرف هزینه زیاد باعث آلودگی محیط زیست می شود.

او افزود: حال اگر پسماند شیشه ها مانند بطری های نوشابه و یا شیشه ها شکسته جمع اوری و استفاده شود دیگر نیازی به صرف هزینه های کلان و استفاده از منابع کشور نیست.

ارشد گفت: با ده کارخانه بزرگ تولید شیشه و کریستال کشور مکاتبه کرده و قول مساعدت گرفته ایم.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت پسماند پسماند شیشه بازیافت پسماند سرمایه گذاری پسماند شیشه شهرداری کرج شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح سه‌شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دیر با اشاره به فرسودگی و عمر بالای ناوگان اورژانس، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت خیرین در حال پیگیری برای واردات ۳ دستگاه آمبولانس از طریق کشورهای امارات و قطر به شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه رایزنی‌هایی در این زمینه از طریق دانشگاه علوم پزشکی و ناظر گمرکات استان داشته‌ایم، افزود: به محض گرفتن مجوز این آمبولانس‌ها وارد شهرستان می‌شوند و خوشبختانه افراد خیری هستند که می‌توانند مشکل ناوگان بهداشت و درمان را حل کنند.

باربرز، مهمترین مشکل شهرداری‌های شهرستان دیر را کمبود اعتبارات دانست و گفت: یکی از مؤلفه‌های تخصیص اعتبارات، جمعیت است که به دلیل جمعیت کم دیر نسبت به سایر شهرستان‌های استان، اعتبارات شهرداری‌های ما کم است و بسیاری از پروژه‌ها به همین خاطر انجام نشده است.

وی افزود: متأسفانه ار نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون عوارض آلایندگی بین شهرداری‌های جنوب استان توزیع نشده است.

فرماندار شهرستان دیر خواستار ورود جدی تمام ادارات مرتبط با پسماند به این موضوع شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود گرفتن جلسات متعدد درباره پسماند اقدام عملی در این رابطه انجام نداده‌ایم که انتظار است ناظرین و مجریان در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی، راه حل مشکلات شهرستان را کار جهادی برشمرد و افزود: برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان باید اراده جمعی داشته باشیم.

کد خبر 6086215

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟
  • اعطای ۴۷ گواهی مدیریت سبز به ادارات اصفهان در زمینه مدیریت پسماند