Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از الشرق الاوسط، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ریاض هیچ‌گونه پیام محرمانه به ایران ارسال نکرده است و اگر ایران رفتارهایش را تغییر ندهد گفت‌وگو با این کشور بی فایده است.

وی با بیان اینکه یمنی‌ها باید منافع کشور خود را بر منافع ایران ترجیح دهند تاکید کرد: تنش های اخیر یمن بر مذاکرات داخلی این کشور تاثیر نگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن فرحان با بیان اینکه خطر و تنش همچنان در منطقه وجود دارد خاطرنشان کرد: عربستان به دنبال تنش زایی با ایران نیست اما هیچ‌گونه گفت‌وگوی مستقیمی با تهران وجود ندارد و قبل از اینکه در رابطه با دلایل بی ثباتی و منابع آن توافق نظر نداشته باشیم، گفت‌وگو بی‌فایده است.

وزیر خارجه سعودی با طرح ادعاهایی علیه ایران گفت: بعد از تعرض به پالایشگاه های نفت سعودی که ایران این اقدام را انجام داد و از حوثی ها خواست که مسئولیت آن را بر عهده بگیرند، حوثی ها احساس کردند که ابزاری در دست ایران هستند نه هم پیمان آن، بنابراین در آن زمان از طریق برخی واسطه ها شروع به مذاکره با آن ها کردیم و این مذاکرات علیرغم تنش‌های اخیر همچنان تداوم دارد.

فیصل بن فرحان تاکید کرد: دیدگاه ما با واشنگتن در رابطه با تهران یکسان است؛ آن ها می گویند که به دنبال تنش نیستند و ما نیز موضع مان همین است. هدف ما کشاندن ایران به میز مذاکره و گفت و گو در رابطه با برنامه موشک های بالستیک و دخالت‌های آن در منطقه از طریق مذاکره است.

به گزارش ایسنا، پیش از این وزیر امور خارجه کشورمان نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به امکان مذاکره با عربستان سعودی اظهارکرد: ما برای مذاکره آماده‌ایم. نخست وزیر پاکستان از ما خواست تا با عربستان مذاکره کنیم. من و سردار شهید قاسم سلیمانی توافق کردیم که به عربستان پیغام بفرستیم تا درباره کشورهای همسایه همچون عراق، یمن و ... مذاکره کنیم. اما الفیصل، شاهزاده عرب به ما پاسخ داد که جنگ‌های کشورهای عربی به شما ارتباطی ندارد.

ظریف در ادامه تصریح کرد: پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی از عرب‌ها پیغامی دریافت کردیم که می‌گفتند ما خواهان مذاکره هستیم. ما همان روز به پیام پاسخ دادیم اما دیگر جوابی از سوی آن‌ها دریافت نکردیم.

این مقام ارشد کشورمات همچنین بیان کرد: اگر قصد بر کاهش تنش‌ها باشد راه‌های زیادی وجود دارد اما من باور دارم که کشورهای همسایه همچون عربستان سعودی خواهان کاهش تنش‌ها نیستند.

ظریف در پایان گفت: ما نمی‌خواهیم با کشورهای همسایه مشکلی داشته باشیم. امنیت کشورهای همسایه به امنیت خودمان بستگی دارد. خلیج فارس به همه ما متعلق است. آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث ایجاد امنیت نمی‌شوند. امنیت باید در داخل تامین شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عربستان بن فرحان کنفرانس امنیتی مونیخ ایران جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشورهای همسایه دنبال تنش بن فرحان تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.»

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده‌کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستادکل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستادکل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم‌جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرورآفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده‌کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست‌مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش‌آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تأکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روزافزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط