Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح تبصره یک ماده هفت قانون کار (تعیین حداکثر مدت موقت برای کار‌هایی که ماهیت آن‌ها جنبه غیر مستمر دارد)، گفت: از سال ۶۹ که قانون کار به تصوب شورای نگهبان رسید، مقرر شد که حداکثر سقف زمانی شاغلان کار‌های موقت توسط دولت تعیین تکلیف شود که این کار ۲۷ سال طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرانجام این تبصره برای تصویب به هیأت دولت رفت و در ابتدا پیشنهاد شد که در مشاغل غیر مستمر که به مدت ۳ سال طول می‌کشد با پایان کار، کارگران شاغل در این مشاغل به عنوان کارگر دائم تلقی شوند که این پیشنهاد در هیأت دولت به ۴ سال تغییر کرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر همین اساس همه کارگرانی که در مشاغل غیر مستمر مانند راه سازی و سد سازی شاغل هستند، اگر این پروژه‌ها بیش از ۴ سال طول کشید به عنوان کارگر دائم تلقی می‌شوند و از تمام مزایای کارگران دائم مانند بیمه بیکاری برخوردار خواهند شد که تصویب این تبصره باعث امنیت شغلی کارگران می‌شود.

شاکرمی گفت: اگر احیانا کارگران مشاغل غیر مستمر توسط کمیته‌های انتظامی از کار اخراج شوند، به آن‌ها بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشاغل در کشور دارای دو ماهیت مستمر و غیر مستمر هستند، افزود: پیش بینی می‌کنیم بیش از ۲ میلیون کارگر در مشاغل غیر مستمر شاغل باشند که مشمول مصوبه جدید هیأت دولت می‌شوند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق کارگران وزارت کار مشاغل مستمر و غیرمستمر مشاغل غیر مستمر هیأت دولت سال طول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد.

به گزارش تسنیم، داوود منظور در پاسخ به این پرسش که میزان نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد کارمندان با هم تناسخی ندارد، گفت: افتخار همه ما در دولت این است که وضعیت معیشت کارکنان در دولت و همه مردم بهبود یابد و در حقوق و دستمزد علاوه بر ۲۰ درصد تلاش شد تا سایر پرداخت مانند رفاهیات، عائله‌مندی و اضافه‌کاری نیز افزایش یابد.

وی گفت: تلاش است امسال با پایین نگه‌داشتن تورم این امکان فراهم شود که افزایش حقوق و دستمزد به رفاه مردم منجر شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تصریح کرد: اگر در شرایط تورم بالا، حقوق و دستمزد را افزایش دهیم و رفت‌وبرگشت بین تورم و دستمزد‌ها باشد کمکی به افزایش رفاه و معیشت کمک نمی‌کند و همان‌طور که در سال گذشته تورم کاهش قابل‌ملاحظه داشت تلاش دولت بر این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم.

دیگر خبرها

  • دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • جشن بزرگ کارگری در میبد