Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی با اشاره به اینکه انفعال و تحریم انتخابات سبب شنیده شدن صدای افراطیون می‌شود نسبت به لزوم حضور زنان در لایه‌های مختلف مدیریتی شهرداری تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جریان صد و نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا و فرزندشان روح الله خمینی گفت: حضور اجتماعی و تاثیرگذاری زن در جامعه، یکی از اهداف وکارکردهای مثبت اسلام در جامعه بود و نخستین زنان تاثیرگذار در اقتصاد و سیاست جامعه، خدیجه کبرا و دخترش فاطمه زهرا علیهما السلام است که در جامعه ای که دختران را زنده به گور می کرد و به زنان به دیدگاه شرم وننگ می نگریست، بعنوان منتقد پیشرو تحولات سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی ظهور کردند و اثبات کردند که هیچ محدودیتی به فعالیت زنان قابل تحمیل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سهم پرسنل زن در مدیریت شهری تهران حدود یک پنجم و کمتر از نصف نسبت بانوان در دولت است و با وجود افزایش نسبت مدیریتی بانوان در این دوره مدیریت شهری هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

هاشمی تصریح کرد: براساس بررسی های علمی، عملکرد زنان در دستگاههای اداری موجب افزایش نظم، کاهش رانت و فساد اداری و ایجاد رقابت حرفه ای می گردد و باید ذهنیت جامعه را نسبت به باورهای خرافی، نادرست و جنسیت زده در مورد فعالیت حرفه ای بانوان اصلاح کرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: همچنین در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم، مجلس نخستین نهاد تاسیس شده توسط جمهوری اسلامی بود و همزمان با چهل سالگی انقلاب، مجلس شورای اسلامی نیز به چهل سالگی رسید و جمعه این هفته فصل جدید خود را آغاز می کند.

او ادامه داد: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی، با چالشهای متعددی مواجه شده است، چالش نسبت به تاثیرگذاری و جایگاه واقعی مجلس شورای اسلامی، چالش کارامدی و عملکرد مجلس دهم، بویژه اکثریت اصلاح طلب و اعتدالی آن، چالش نسبت به عملکرد تایید صلاحیتها و همچنین چالش کلی کشور در برخورد با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمها، موجب شده است تا فضای سردی بر انتخابات حاکم شود.

او گفت: شاید گروهی از شهروندان نظرات دلایل مختلفی برای عدم مشارکت و رای ندادن داشته باشند که در جای خود محترم است اما باید بدانیم که با انفعال، تحریم و عدم مشارکت، صدای دیگران اعم از افراطیون داخلی و براندازان خارجی، بجای صدای اکثریت جامعه که خواهان بهبود شرایط زندگی و توسعه کشورند، شنیده می شود 

هاشمی گفت:  در همین جا از شهروندان تهرانی می خواهم با حضور فعال در پای صندوقهای رای در جمعه، صدا و خواسته خود را به گوش همه برسانند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محسن هاشمی مجلس شورای اسلامی عدم مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

آفتاب‌‌نیوز :

ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره را  اینجا بخوانید .

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود