Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@02:07:46 GMT

سهم ۳۰ درصدی زنان در مدیریت شهری و شورای شهر رعایت شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۴۶۷۳

سهم ۳۰ درصدی زنان در مدیریت شهری و شورای شهر رعایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، الهام فخاری در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: ضمن گرامیداشت زاد روز حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن متذکر می‌شوم با وجود رویکرد شورای پنجم به ویژه در مصوبه‌های الزام شهرداری تهران در راستای افزایش میزان حضور و جایگاه زنان در مدیریت شهری به اختصاص دستکم ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری در ماده ۷۴ برنامه سوم توسعه شهرداری تهران و همچنین به الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقا سهم و نقش آنان در مدیریت؛ مصوب سال ۹۷ که پنجاه درصد این سهم را نیز برای زنان تعریف کرده، متأسفانه نسبت به اجرای این مصوبه‌ها در ساختار سازمانی شورای اسلامی شهر و دبیرخانه اجرایی توجه‌ای صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از این رو ضروریست هیأت رئیسه شورای شهر نسبت به اجرای این مصوبه در نهاد شورا اقدام کنند و به شورای شهر ارائه گزارش کنند.

فخاری تاکیدکرد: ضروریست مصوبات شورا در ابتدا در سیستم اداری شورای شهر عملیاتی شود تا الگویی برای شهرداری باشد. در دبیرخانه اجرایی شورا این مصوبات پیگیری نشده که ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی در شورا به زنان و جوانان اختصاص یابد. اگر در شورا خودمان به این مصوبه‌ها بی‌توجه باشیم و عمل نکنیم چگونه از شهرداری می‌توان انتظار داشت.

کد خبر 4853983 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران الهام فخاری شورای شهر شهرداری تهران شورای شهر تهران 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی شهر تهران قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی انقلاب اسلامی ایران محسن حاجی میرزایی آتش نشانی قوه قضائیه پلیس آگاهی پست های مدیریتی شهرداری تهران شورای شهر ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد

شهردار همدان در دیدار نوروزی با دادستان همدان گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین شهرداری و دادستانی وجود دارد و مدیریت شهری هم به فراخور وظایف گسترده‌ای که دارد با پرونده‌های قضایی و حقوقی درگیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سیدمسعود حسینی، امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی توفیق برای عباس نجفی در سمت دادستانی همدان اظهار کرد: زحمات و خدمات مدیران قبلی در دادستانی قابل تقدیر است و آنها در ارتباط با شهرداری همدان، رویکرد ارشادی و پیشگیری داشتند و ان‌شاءالله با مدیریت جدید ارتباط این دو مجموعه گسترده‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت عدالت و قوانین در برخورد با متخلفان و رسیدگی به پرونده‌ها از مهم‌ترین وظایف دادستانی است، افزود: شیوه برخورد دستگاه قضائی با مدیران بسیار مهم است و انتظار داریم نوع برخورد با مدیران به گونه‌ای باشد که روحیه شجاعت و ریسک‌پذیری از مدیران گرفته نشود.

شهردار همدان با بیان اینکه رعایت ضوابط قانونی در اولویت شهرداری همدان قرار دارد، ادامه داد: نظارت درونی در اولویت مدیریت شهری است و دستگاه قضائی را به عنوان یاریگر، در کنار خودمان می‌بینیم تا مباحث نظارتی همچون سنوات گذشته تقویت شود.

حسینی اضافه کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی هستند و رویکرد فسادستیزی در راستای حفظ سرمایه‌های اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم در اولویت قرار دارد.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی، ترافیکی و خدماتی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این دوره مدیریت شهری کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری بود و اقدامات خوبی در حوزه الکترونیکی شدن فرآیندها از جمله استعلامات غیرحضوری و کوتاه شدن صدور پروانه ساختمانی انجام شده است.

کد خبر 739544

دیگر خبرها

  • استفاده از دوربین‌های حرارتی جان چند مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • مدیریت‌شهری قزوین پاسخگوی آب‌گرفتگی شهرک دانش باشد
  • بسیاری از نارضایتی‌ها از شهرداری به علت اجرای قوانین است
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • پل حافظ در تهران ماندنی شد