Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@05:39:39 GMT

جلال جلالی‌زاده:نظام به مجلسی مقتدر نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۵۰۳۱

جلال جلالی‌زاده:نظام به مجلسی مقتدر نیاز دارد

به گزارش پارسینه؛ جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با پارسینه اظهار داشت: در شرایطی روزشمار معکوس برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم شروع شده است که یکسری از مسایل باعث شده تا پیش‌بینی‌ها از انتخاباتی سرد با رای‌های حداقلی خبر بدهند که مطمئتا این نمی‌تواند در شرایط خطیر و حساس کنونی اتفاق قابل قبولی قلمداد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کرد در ادامه سخنانش گفت: در شرایطی که کشور در بخش‌های مختلفی، چون اقتصاد، سیاست‌داخلی مشکلات زیادی دارد و البته در مناسبات بین‌المللی هم تهدید و تحدید‌های زیادی را پیش چشم داریم، لازم است مجلسی روی کار بیاید که از نمایندگان شایسته و منطق‌گرا تشکیل شود تا از طریق واقع‌بینی و تصویت قانون‌های‌ِ کارشناسی شده بتوانیم مشکلات را از پیش رو برداریم. ناگفته پیداست، لازمه چنین مجلسی حضور افراد نخبه و کارنامه‌دار طیف‌های گوناگون است تا بتوانند با همنشینی و هم‌فکری برنامه‌هایی مدون را برای امور مختلف در نظر بگیرند.

جلالی داد: اینکه مردم ناامید نشوند و احساس کنند، مطالبه‌های‌شان توسط کارگزاران نظام مورد توجه قرار داده می‌شود بسیار اهمیت دارد. چرا که هر نظامی زمانی می‌تواند به پویایی برسد که مردم و دولت بتوانند به هم اعتماد کنند، با این توضیح که برای هر جامعه‌ای چیزی بدتر و خطرناک‌تر از بی‌اعتممادی نیست. همچنین باید گفت، مردم ایران قانع هستند و از مسئولان انتظاری غیرمنطقی ندارند.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به احتمال ورود چهره‌هایی غیر معتدل به مجلس یازدهم تاکید کرد: برخی چهره‌ها کسانی هستند چهره‌هایی که نه کارایی دارند و نه می‌توان در رفتارشان اثری از منطق دید و منطق ندارند. پس باید مراقب باشیم و هر کاری که لازم است، انجام بدهیم تا این افراد که ماهیت‌شان برای همه روشن است، نتوانند دوباره خود را در جایگاه قانون‌گذاری و هر رده دیگری ببینند.

جلال جلالی‌زاده در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم انتخابات مجلس یازدهم در نهایت به اتفاقی خوب و موثر برای نظام بدل شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فعال سیاسی اصلاح طلب انتخابات مجلس مجلس یازدهم مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان در بخش‌های تسهیلات ضروری، وام کارگشایی و تسهیلات مسکن در شهرستان جم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان جم، اکبر پورات ظهر امروز در جلسه با مسئولان شهرستان جم با اشاره به ایجاد میز خدمت همراه با کاروان خدمت مسئولان در این شهرستان اظهار داشت: در میز خدمت شهرستان جم همراه با کاروان خدمت مسئولان به این شهرستان با 173 نفر از مردم با حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر دیدار چهره به چهره انجام شد.

وی ادامه داد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان جم، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی رفع دغدغه‌ها در دیدار چهره به چهره با مردم و محرومین است، تصریح کرد: برپایی این چنین برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار با ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

وی از اختصاص 365 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های کم‌بضاعت و 45 میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند خبر داد و عنوان کرد: همچنین به سه نفر وسایل و خدمات توانبخشی اختصاص داده شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

پورات از تخصیص 6.6 میلیارد ریال وام به نیازمندان در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در این دیدار با مردم شهرستان جم، 255 میلیون تومان تسهیلات ضروری، 110 میلیون تومان وام کارگشایی و 300 میلیون تومان تسهیلات مسکن به افراد مختلف در این شهرستان تخصیص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهمترین موضوع متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرا طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

انتهای پیام/190

  

دیگر خبرها

  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد