Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی از آزادی ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد مالی با گذشت شاکیان و حمایت خیران در طول سال جاری از زندان‌های استان خبر داد.

علی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به آماز زندانیان حاضر در زندان‌های استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: 92 درصد زندانیان استان را مردان و هشت درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه71 درصد زندانیان استان محکومان مربوط به مواد مخدر و 15 درصد زندانیان به‌علت سرقت و مابقی به‌علت جرائم غیرعمد در زندان هستند، بیان داشت: شش درصد زندانیان به‌علت جرایم غیرعمد (محکومین مهریه و مالی) در زندان‌های استان به سر می‌برند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جرائم غیرعمد بدهکاراند و نه بزهکار بلکه نیازمند حمایت هستند، گفت: این افراد نیازمند حمایت دستگاه‌های دولتی و به‌خصوص بانک‌ها برای دریافت وام هستند تا بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند و از زندان آزاد شوند.

هاشمی عنوان کرد: سال گذشته ۱۳۵ نفر از زندانیان استان با کمک‌های مردمی ستاد رسیدگی به امور دیه از زندان‌های استان آزاد شدند که بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۱۰ میلیارد تومان شکات پرونده‌ها گذشت کردند.

وی با اشاره به آزادی ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد مالی با گذشت شاکیان و حمایت خیران در طول سال جاری از زندان‌های استان، مطرح کرد: از این تعداد ۴۱ نفر بدهی مالی، ۱۸ نفر مهریه، دو نفر نفقه و یک نفر دیه بودند که دوران حبس خود را در زندان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قاین و نهبندان بودند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی مجموع بدهی این زندانیان را بیش از 9 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مقدار چهار میلیارد تومان گذشت شاکیان و بقیه کمک ستاد دیه کشور، خیران، تسهیلات بانکی و نقدینگی محکومان بوده است.

هاشمی اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۶۵ زندانی جرائم غیرعمد استان چشم‌انتظار کمک‌های مردمی برای آزادی از زندان هستند که عمده این زندانیان جرائم بدهکار مالی غیرکلاهبرداری بوده و برای آزادی آنان به 25 میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی خبرگزاری فارس رهایی از زندان زندانی جرائم غیرعمد زندانیان مهریه مواد مخدر زندانیان چشم انتظار خیرین آزادی زندانی جرائم غیرعمد در استان مدیرکل زندان های خراسان جنوبی علی هاشمی گذشت شاکیان زندان های استان زندانیان استان درصد زندانیان میلیارد تومان گذشت شاکیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

امیر طهماسبی گفت: با فرهنگ‌سازی لازم و جلب مشارکت پرسنل کادر و وظیفه جمعی یگان حفاظت زندان‌های تابعه استان در ماه مبارک رمضان پیرامون کمک به جشن‌های گلریزان در مرکز استان و شهرستان و همچنین مشارکت در پویش سهم من ۴۰، برابر اعلام یگان‌های تابعه، بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک توسط این نیرو‌ها جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون چندین نوبت برنامه‌های جمع‌آوری و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب پویش‌های سهم من ۴۰، نذر رهایی بسیج و همچنین جشن گلریزان در استان فارس برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی