Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان این‌که حضرت فاطمه‌زهرا(س) منادی حقوق زنان بوده است، ولنتاین را ترویج روابط نامشروع دانست و گفت: ولنتاین برای بدبخت کردن زنان مسلمان و ترویج روابط لجام گسیخته با نامحرم است.

امیرعلی‌حیدر امیری، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامی‎داشت روز زن و بزرگداشت مقام مادر، گفت: امروز بیشتر از هر زمانی لازم است حضرت فاطمه‌زهرا(س) را بشناسیم چراکه امروزه دو نگاه شامل نگاه طالبانی که می‎گوید زن باید در خانه باشد و اجازه حضور در جامعه را ندارد و اگر بخواهد در جامعه حاضر شود و یا در خیابان راه برود حتماً باید یکی‌از محارمش با او باشد و نگاه فمینیستی که به نام تساوی حقوق زن و مرد به‌دنبال سوءاستفاده جنسی و کالایی از زن است، بر زنان حاکم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که یک زمانی زنان را به بردگی و کنیزی می‌گرفتند و بهره‌برداری‌هایی را از آنان می‎کردند و امروز ما شاهدیم غرب همین کار را به نام «تساوی حقوق زن و مرد» دوباره احیا کرده است، افزود: فمینیست‌ها معتقدند زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند، در حقوق و جامعه با هم برابرند و باید دوش به دوش مردان در جامعه باشند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که کسی منکر نقش اجتماعی زنان نیست، ادامه داد: اگر ما زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) به‌عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام و الگو و نمونه زنان را بازخوانی کنیم می‎بینیم ایشان در عین حال که یک مادر بودند در عین حال دختر و یار و پشتیبانی برای پدر و شوهر خود بود و به همان اندازه که در محیط خانواده یک زندگی نمونه داشت در جامعه نیز یک زندگی شرافتمندانه‌ای داشت کمااینکه خطبه‌های ایشان چه در دفاع از امام علی(ع) و چه در روشنگری‌هایی که برای زنان داشتند، گویای این مدعاست که او نمونه کاملی از یک زن چه در محیط خانه و چه در اجتماع و سیاست بوده است.

لزوم بازخوانی زندگی فاطمه‌

امیری با بیان این‌که حضرت فاطمه‌زهرا(س) منادی حقوق زنان بوده است، اضافه کرد: اعتقاد این بانوی بزرگ اسلام این بود که در کنار زن بودن و مادر بودن می‌شود در سیاست دخالت کرد و در اجتماع نیز حضوری فعال داشت و حتی می‌شود به‌عنوان یک سخنران خطبه‌‎ ایراد کرد.

وی با تاکید بر لزوم بازخوانی زندگی فاطمه‌زهرا(س)، اظهارکرد: امروز نیاز داریم زن را به‌صورت واقعی به جامعه معرفی کنیم این در حالی‎است که امروز در غرب همان برده‌داری قدیم را در قالب بی‌حیایی و بی‌حجابی بر زنان اعمال کرده‌اند و ما می‎بینیم در غرب حجاب مردان به مراتب بهتر از حجاب زنان است.

این کارشناس و تحلیگر مسائل سیاسی با بیان این‌که بهره‌برداری از زن به‌عنوان یک عروسک و یا کالا، خدمت به زن نیست بلکه بزرگ‌ترین خیانت به اوست، ادامه داد: ما از این‌که زنان مانند مردان در جامعه باشند مشکلی نداریم اما به‌شرطی که با حفظ حقوق شرعی و حقوق شوهر باشد کمااینکه زن در وهله اول باید مادر و همسر باشد و ضمن توجه ویژه به تربیت فرزند با حفظ کرامت و با حفظ حجاب و حیا در جامعه نیز حضور یابد.

نقش واقعی زن را در جامعه معرفی کنیم

امیری از حضرت فاطمه‌زهرا(س) به‌عنوان نمونه یک زن اجتماعی و سیاسی یادکرد و گفت: حضرت فاطمه(س) برای بانوان کلاس‌‎های احکام و قرآن برگزار می‌کرد و آنان را با حقوق خودشان آشنا می‌کرد که متاسفانه کمتر در تاریخ به این بُعد از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) آن پرداخته شده است و نویسندگان ایم موضوع را باز نکرده‌اند که فاطمه(س) در کنار برپایی کلاس‌‎های قرآن و احکام، اخلاق شوهرداری، فرزندداری، مردم‌داری و همسایه‌داری را به زنان آموزش می‌داده و به این خاطر است که امروز دارند در حق زنان ظلم می‌کنند که می‌طلبد نقش واقعی زن را در جامعه معرفی کنیم.

این کارشناس فرهنگی در ادامه با یادآوری این‌که دشمن به این موضوع پی برده که اگر می‌خواهیم خانواده ایرانی را متلاشی کنیم باید محور خانواده یعنی زن را فاسد کنیم، روز ولنتاین را ترویج و شیوع روابط نامشروع دانست و گفت: ولنتاین برای بدبخت کردن زنان مسلمان و ترویج روابط لجام گسیخته با نامحرم است و هدفش این است که مرز محرم و نامحرم را بردارد این در حالی‌است که ما در دین داریم باید محرم و نامحرم مورد توجه باشد.

امیری با تاکید بر آموزش سوره مبارکه «نور» به فرزندان برای آشنایی و تشخیص محرم از نامحرم، افزود:  امروزه متاسفانه با فیلم‌ها و کارتون‌هایی که در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده می‌شود فرزند ما قبل از این‌که بخواهد با سوره نور آشنا و محرم و نامحرم را از هم تشخیص دهد به‌راحتی با روابط  نامشروع آشنا می‎شود و دیگر محرم و نامحرم بودن برایش معنایی ندارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امروزه داشتن دوست پسر برای دختران و دوست دختر برای پسران را تبلیغ و حتی آن‌را یک نیاز و ضرورت می‎دانند، افزود:  جنگ نرم جنگی است که با اعتقاد سر و کار دارد، جنگی است که اذهان را نابود و اعتقادات را از بین می‌برد و جنگی است که هیچ‌گونه موشکی در آن شلیک نمی‌شود، سنگر آن مشخص نیست اما کشته‌های آن بیشتر از جنگ فیزیکی است این در حالی‎است که در جنگ فیزیکی کشته‌ها شهید و برای ما افتخار هستند اما در جنگ نرم کشته‌های ما نه‌تنها مایه افتخار و مباهات نیستند بلکه مایه ننگ هستند.

وجود دختران مردنما و پسران زن‌نما

وی در ادامه به وجود دختران مردنما و پسران زن‌نما در سطح خیابان‌ها و معابر اشاره کرد و ادامه داد: دشمن به‌دنبال آزاد کردن روابط نامشروع بین دختران و پسران و مردان و زنان نامحرم است کمااینکه وقتی مادر یک خانواده فاسد شد دیگر «از دامن زن مرد به معراج می‌رود» معنایی نخواهد داشت چراکه مادری که به فکر تربیت فرزند نباشد فرزند هم راهی را می‌رود که نباید برود .

امیری با بیان این‌که زنان مدیر خانواده هستند و باید  کانون خانواده را گرم نگه دارند، اظهارکرد: هیچ دوستی نمی‌تواند جای مادر را برای دختران و هیچ دوستی نمی‎تواند جای پدر را برای پسران بگیرد مادر باید علاوه‌بر مادر بودن، مشاور، معلم و دوست فرزند دختر خودش باشد تا دختر به‌راحتی بتواند حرف‌هایش را به مادر بگوید.

وی با یادآوری این‌که زن باید شوهر را مدیریت کند، اظهارکرد: امروز گفتمان غربی به‌دنبال انحراف زنان و دختران ماست و اگر بانوان ما بتوانند نقش مادری و نقش همسری و مدیریتی خود را به‌عنوان ستون خیمه‌گاه منزل به‌خوبی ایفا کنند قطعاً میزان انحراف در جامعه کم خواهد شد کمااینکه بانوان ما باید تلاش کنند با الگوگیری از حضرت فاطمه‌زهرا(س) دخترانی زینب‌گونه و پسرانی حسین‌گونه تربیت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: فاطمه زهرا زنان مادر الگوگیری تربیت فرزند فمینیست بی بندوباری حضرت فاطمه زهرا س جامعه معرفی کنیم نقش واقعی زن روابط نامشروع محرم و نامحرم ترویج روابط مسائل سیاسی مادر بودن زن و مرد کشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان اعلام شد. نواب تازه قلعه به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی سالنی مردان و ماهرخ دانشی به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی سالنی زنان قرار است در مسابقات پیش رو هدایت تیم های ملی را به عهده داشته باشند.

ششمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن آسیا در هر ۲ بخش زنان و مردان از مهم‌ترین رویدادهای ملی پوشان کبدی است.

این بازی‌ها قرار است طی روزهای ۲۱ لغایت ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آبان لغایت ۱۲ آذر ۱۴۰۳) بطور مشترک در دو شهر بانکوک و چونبوری برگزار شود ورزشکاران آسیایی در ۳۶ رشته اصلی و ۲ رشته نمایشی و در قالب ۳۶۵ رویداد به مصاف هم خواهند رفت.

کد خبر 6086441

دیگر خبرها

  • زنانی که در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • معرفی نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه»/ زمان و مکان اختتامیه اعلام شد
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی