Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از حمایت این پژوهشگاه در زمینه تشکیل جامعه مهندسی زنان فضایی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: برگزاری رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی کشور با هدف معرفی نقش موثر بانوان در مدیریت و راهبری پروژه‌های ماهواره‌ای و سامانه‌های فضایی کشور از ماه‌ها پیش در پژوهشگاه فضایی ایران کلید خورد و با جدیت تمام، طی نشست‌های مستمر مدیریتی و کارشناسی، عناوین، شاخص‌ها و اولویت‌ها بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، تلاش کردیم تا با نگاهی ویژه به نقش و جایگاه بانوان در صنعت فضایی و فرآهم آوردن بستری برای گردهم‌آیی و بیان تجربیات تخصصی بانوان در توسعه فناوری و خدمات فضایی و همچنین بررسی چالش‌ها و فرصت‌های زنان درحوزه فضایی کشور به ارتقاء باور عمومی نسبت به شایستگی بانوان کمک کنیم.

دکتر صمیمی تصریح کرد، این رویداد با شعار "زنان سرزمینمان را باور کنیم"، برنامه‌ریزی شده تا با بیان توانمندی‌، تخصص، پشتکار و عزم بانوان ایران‌زمین در حوزه‌های فنی و توسعه‌ای، ضمن شناساندن میزان تاثیرگذاری این قشر از جامعه و کمک به رفع چالش‌های این حوزه، از یک سو شاهد تبلور بیشتر توانمندی‌های بانوان باشیم و از سویی دیگر دختران و جوانان را به آینده درخشان این حوزه علاقه‌مند و امیدوار کنیم.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، اظهار داشت: در نخستین گام‌های فرآیند سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی، تلاش کردیم افق گسترده‌ایی را پیش‌روی خود ترسیم کنیم تا در سال‌های آتی با ایمان به شایستگی بانوان، رفع چالش‌ها و تقویت توانمندی زنان در سطح ملی، بتوانیم این رویداد را با حداکثر توان در سطح بین‌المللی نیز برگزار کنیم.

دکتر صمیمی فرآیند برنامه‌ریزی رویداد را مطلوب دانست و گفت: مباحث این رویداد در قالب سه پنل تخصصی تخت عناوین نقش بانوان در مدیریت و راهبری پروژه‌های ماهواره‌ای، تجربیات تخصصی بانوان در توسعه فناوری و خدمات فضایی و همچنین چالش‌ها و فرصت‌های زنان در حوزه فضایی کشور برنامه‌ریزی شده و با دعوت از بانوان متخصص از تمام سطوح دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی کشور، تلاش شده با نگاهی کامل و جامع موضوعات این حوزه بررسی شود.

کد خبر 410678

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فضا سازمان فضایی ایران ماموریت فضایی پژوهشگاه فضایی کشور فناوري هاي فضايي زنان حقوق زنان اشتغال زنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برنامه ریزی فضایی کشور چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، توسط دانشگاه اراک، با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و شرکت آلومینیوم ایران، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد، به همراه تیم داوری ایرانسل لبز، در مرحله اختتامیه و داوری ایده‌های نوآور حوزه هوش مصنوعی، مشارکت می‌کند.

این رویداد حوزه هوش مصنوعی، موضوعات رایانش تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، بازشناسی گفتار و پردازش رایانه‌ای، ایده‌های نوآور و فناور مرتبط با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، سرویس‌های مالی، آموزش، سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و …، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به نفرات و تیم‌های برتر، جوایز ارزنده نقدی و امکان پذیرش در پارک علم و فناوری اراک را اهدا می‌کند. مخاطبین این رویداد نیز دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعت‌گران فعال در حوزه هوش مصنوعی‌اند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است، با برگزاری بوت‌کمپ در روز چهارشنبه ۱۲ اردیهبشت ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز، شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، در پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با برگزاری و مشارکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • نخستین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین رویدادتربیت مربی هوش مصنوعی، درزاهدان