Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، تازه‌ترین اثر موسیقایی لوریس چکناوریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت کشورمان به نام «مرثیه‌ای برای پرواز 752» با موضوع جانباختگان پرواز هواپیمای اوکراینی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

لوریس چکناوریان با اشاره به جزییات انتشار این اثر موسیقایی توضیح داد: همان‌طور که در تیزر این اثر هم توضیح داده‌ام، این اتفاق تلخ و غم‌انگیزی که  برای هواپیمای اوکراینی افتاد من را بسیار تحت تاثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت تصمیم گرفتم این حس و حال را به موزیک تبدیل کنم و تصور می‌کنم یک معجزه اتفاق افتاد که این چنین توانستم در مدت کوتاهی کار را به مرحله اجرا برسانم.

وی ادامه داد: وقتی موضوع را با دوست و همراه عزیزم یارتا یاران در میان گذاشتم او نیز شعر فوق‌العاده‌ای از سعدی را پیشنهاد کرد که من نیز با استفاده صدای خوب این هنرمند، تلاش کردم روی موسیقی از کلام هم استفاده کرده و کار را به مرحله ضبط برسانیم. البته در این راه دوستان و همراهانی بودند که در نت‌نویسی، تولید، نوازندگی، اجرا و ضبط اثر بهترین همکاری را با من داشتند که جا دارد از یکایک آنها تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم. به هر حال این اثر نوعی همراهی من و سایر همکارانم در پروژه با هموطنان عزیزم در این حادثه تلخ و خانواده‌های داغدار حادثه دیده است که امیدوارم با عشق و دعا بتوانیم از طریق زبان موسیقی کمی دردها را التیام دهیم.

پروژه موسیقایی«مرثیه ای برای پرواز 752» اثر لوریس چکناوریان با اخذ مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط موسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» به مدیریت بردیا صدرنوری در فضای مجازی منتشر و به جانباختگان پرواز هواپیمای اوکراینی و خانواده‌های داغدارشان تقدیم شده است.

در این پروژه که مراحل ضبط آن در استودیو «شهر صدای پارسیان» به مدیریت آیدین الفت و صدابرداری امید نیک بین انجام گرفته، رازمیک اوحانیان، یارتا یاران، احسان بیرق‌دار، علیرضا راد، شاهو زندی، ناصر ایزدی و بردیا صدرنوری به همکاری با لوریس چکناوریان پرداخته‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لوریس چکناواریان موسیقی وزارت ارشاد دفتر موسیقی هواپیمای اوکراینی لوریس چکناوریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود

پروژه ساخت مدرسه در منطقه محروم اریسمان بادرود پس از شش سال هنوز بلاتکلیف بوده و هیچ اقدامی برای اجرایی شدن این پروژه صورت نپذیرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، با حضور وزیر آموزش و پرورش در 29 دی‌ماه کلنگ مدرسه شش کلاسه در روستای اریسمان به زمین زده شد به نحوی که کلنگ این مدرسه با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در شهرستان نطنز به زمین زده شد.

یوسف نوری، وزیر وقت آموزش و پرورش در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه روستای اریسمان، با قدردانی از خیرین مدرسه ساز، اظهار امیدواری کرد در این مدارس شاهد تربیت دانش‌آموزانی در راستای منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین باشیم.

محمد ظریفی، سرپرست فرمانداری نطنز، رحمت‌الله فیروزی‌پور، نماینده ادوار مردم نطنز و بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان نطنز و استان اصفهان در آیین کلنگ‌زنی مدرسه دخترانه روستای اریسمان از سوی وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند.

زمین و یک میلیارد تومان هزینه اولیه ساخت این مدرسه از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آموزش و پرورش اهدا شده و تامین بقیه هزینه‌ها بر عهده اداره کل نوسازی مدارس اصفهان است که مقرر اقدامات لازم صورت پذیرد.

این در حالی است که هیچ اقدامی برای ساخت این پروژه صورت نگرفته است و در حالی این قطعه زمین به مساحت تقریبی 850 متر مربع توسط خیر مرحوم حاج احمد آقا فخری جهت ساخت مدرسه اهداء و در تاریخ 18 بهمن 97 کلنگ‌زنی با حضور عباس رضایی استاندار وقت اصفهان  کلنگ‌زنی شده بود.

این ملک دو بار توسط مسئولین وقت استانی و شهرستانی جهت ساخت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کلنگ‌زنی شد ولیکن متاسّفانه تاکنون هیچ اقدامی جهت ساخت آن صورت نگرفته و بلاتکلیف مانده است و این سوال مطرح بوده که پیگیری این مسأله بر عهده کدام مسئول است؟

محمدرضا عملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، اظهار داشت: در سال یک هزار و 400 پس از حضور نوری وزیر وقت آموزش و پرورش به منطقه بادرود و در زمان ریاست آقای عصمتی و با پیگیری‌های آقای فیروزی‌پور نماینده مجلس مقرر شد که یک مدرسه در نقطه محروم منطقه احداث شود.

وی افزود: در نهایت توسط رئیس وقت اداره آموزش و پرورش شهر بادرود روستای اریسمان جهت ساخت مدرسه معرفی و با حضور وزیر وقت آموزش و پرورش کلنگ‌زنی آن انجام که مقرر شده اعتبار ساخت آن از منابع ملی تامین شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود افزود: اما پس از کلنگ زنی در زمان مهندس نسیمی مدیرکل وقت نوسازی استان و بررسی‌های اولیه زمین معرفی شده از نظر ابعاد به دلیل مثلثی بودن و قرار گرفتن در مسیر سیل و کنار رودخانه مورد تایید قرار نگرفت و اعتباری هم جهت ساخت تخصیص پیدا نکرد.

وی گفت: در آبان ماه سال 1402 و پس از انتصاب مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان اصفهان و پیگیری صورت گرفته به منظور بررسی مشکلات منطقه و بازدید میدانی از مدارس و غیره وی از محل ساخت مدرسه مذکور در روستای اریسمان با حضور دو نفر از اعضای شورای اسلامی روستای اریسمان بازدید و نظر خود را  پیرامون ابعاد زمین مثبت اعلام کردند.

عملی تصریح کرد: بعد از بازدید از مدرسه‌ای که جهت تخریب معرفی شده بود آن را ایمن و فعال تشخیص داده و با توجه به آمار کم دانش‌آموز، امکان ساخت مدرسه در اریسمان را منتفی اعلام و مقرر شد مدارس شهید صفدری و شهید موذنی به سیستم گرمایش شوفاژ تجهیز شود.

وی تاکید کرد: نظر بر اینکه نماینده در خرداد سال 1402 در توزیع اعتبار حوزه انتخابیه، دو میلیارد تومان جهت ساخت این مدرسه در روستای اریسمان در نظر گرفته بودند و از طرفی مدیرکل نوسازی مدارس طی مکاتبه با فرمانداری با تخصیص این اعتبار جهت ساخت مدرسه در روستای اریسمان مخالفت و از نماینده درخواست کردند که این اعتبار را جابجا کنو لکن نماینده با جا به جایی این اعتبار موافقت نکردند و نهایتا این اعتبار برای ساخت مدرسه اریسمان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اعلام شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود افزود: پیگیری‌های اداره آموزش و پرورش و بخشداری بادرود و  فرمانداری نطنز جهت تخصیص این اعتبار نتیجه نداده و هیچ اعتباری به منطقه اختصاص نیافته و سازمان مدیریت اعلام کردند فقط 30 درصد اعتبار دولتی محقق شده و اعتبار مذکور در حوزه بهداشت و درمان جهت تکمیل مرکز بهداشتی درمانی شهید شریفیان بادرود هزینه شده است.

وی ابراز داشت: تمامی موارد بالا مستند بوده و مکاتبات و نامه‌ها موجود بوده و اظهارات بی‌پایه و اساسی که بعضا در فضای مجازی به دروغ منتشر شده و آموزش و پرورش را متهم کرده و خاطر همشهریان روستای اریسمان را مکدّر می‌کند، مغرضانه و کذب است.

انتهای پیام/804/

دیگر خبرها

  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • این موسیقی‌دان مشهور استعداد کمی در موسیقی داشته است!
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • قصه مناجات هایی برخاسته از ادبیات کلاسیک/ «سر عشق» را بشنوید
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • معرفی بازیگران «و تو هم برنگشتی»/ اولین حضور شمس‌لنگرودی در تئاتر
  • آزادراهی که مسیر رفت دارد اما برگشت نه؟!
  • پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد (فیلم)