Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع از حمله یک گروه لباس شخصی به میدان الخلانی و به آتش کشیدن چادرهای تحصن‌کنندگان و نیز آتش گرفتن سه چادر تظاهرکنندگان در نزدیکی میدان التحریر بغداد خبر دادند. همچنین مقتدی صدر خواستار حمایت از موکب‌های خدمات‌رسان برای حفظ ادامه مسیر مسالمت‌آمیز "انقلاب" شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، برخی از فعالان عراقی اعلام کردند، یک گروه که لباس شخصی بر تن داشتند، به میدان الخلانی در بغداد حمله کرده و چادرهای تحصن‌کنندگان را به آتش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این فعالان، خبرهایی نیز از تیراندازی یک گروه ناشناس به سمت تحصن‌کنندگان میدان الخلانی منتشر شده‌اند.

شاهدان عینی گفتند، دست‌کم حدود شش تظاهرکننده در حمله افراد مسلح ناشناس به محل تحصن‌ها در میادین التحریر و الخلانی بغداد زخمی‌ شدند.

یک منبع امنیتی نیز امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اعلام کرد: در پی پرتاب گاز اشک‌آور از سوی نیروهای امنیتی در نزدیکی میدان التحریر بیش از سه چادر تحصن‌کنندگان آتش گرفتند.

منبع یاد شده افزود: این اتفاق هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت.

همچنین تظاهرکنندگان عراقی امروز اعلام کردند، افراد ناشناس یک فعال مدنی را در جریان تظاهرات اعتراضی ربودند.

شاهدان گفتند، افراد ناشناس علی لقمان کیشوان، فعال مدنی در استان نجف را بعد از خروج از میدان صدرین که شامل محل تحصن و خیزش مردمی است، ربودند.

این در حالی است که مقتدی صدر رهبر جریان صدر در توییتر نوشت: به گوشم می‌رسد که تعداد موکب‌های خدماتی در میادین تظاهرات مسالمت‌آمیز تقلیل یافته است.

وی تاکید کرد، این موکب‌ها باید کل کسانی را که دعوت به تخریب و آشوب می‌کنند را تحریم‌ کنند.

صدر ادامه داد: در بین انقلابیون مسالمت‌جو زخمی‌هایی هستند که می‌خواهم برای مداوای آنها تلاش شود حال یا با پول یا کمک‌های پزشکی یا کمپین‌های جمع‌آوری پول و غیره.

مقتدی صدر بار دیگر تاکید کرد: کسانی هستند که مدعی‌اند به من وابسته هستند و دست به آشوب می‌زنند و شعارهای تحریک‌آمیز سر می‌دهند من به آن و همچنین به اهانت به نمادهای دینی، علما و حوزه‌های علمیه‌مان راضی نیستم.

او توییتش را با امضای "دوستدار اعتدال" خاتمه داد.

این در حالی است که محمد توفیق علاوی، نخست وزیر مکلف این کشور روز شنبه تاکید کرده بود، "در آستانه تحقق دستاوردی تاریخی و تشکیل کابینه مستقل از چهره‌های شایسته بدون دخالت هیچ طرف سیاسی هستیم".

علاوی اظهار کرد: اسامی اعضای این کابینه طی هفته جاری اعلام خواهند شد.

نخست وزیر مکلف عراق در ادامه ابراز امیدواری کرد که نمایندگان پارلمان نیز از این کابینه استقبال کرده و در راستای آغاز عمل به خواسته‌های مردم، آن را تایید کنند.

وزارت کشور عراق نیز روز شنبه از بازداشت یک داعشی در موصل خبر داد.

طبق بیانیه این وزارتخانه این داعشی ملقب به "ابوعبیده" پیشتر در مقطعی که این گروه تروریستی کنترل شهر موصل را در دست داشت، در واحدهای پشتیبانی عمومی فعالیت می‌کرد.

وزارت کشور عراق پیشتر  از بازداشت دو داعشی در غرب شهر موصل خبر داده بود.

از سوی دیگر یگان خنثی‌سازی مواد منفجره عراق از کشف و خنثی‌سازی یک بمب دست‌ساز که در خیابانی در استان بابل کار گذاشته شده بود، خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات عراق میدان الخلانی لباس شخصی مقتدی صدر یک گروه موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم مراغه در حمایت از مردم مظلوم غزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، طی تجمعی خود جوش در میدان مرکزی شهرستان مراغه، شرکت کنندگان با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفای غزه را محکوم کردند.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه در این تجمع گفت: جنایت صهیونیست‌ها برای همیشه تاریخ در خاطر جوامع بشیری ثبت خواهد شد.

مینویی افزود: خون مردم مظلوم فلسطین، اشغالگران را نابود خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی همیشه حامی و پشتیبان مردم مظلوم فلسطین است.

شرکت کنندگان در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در غزه خواستار توقف نسل کشی، کشتار زنان و کودکان در فلسطین شدند.

آنها همچنین پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

این تجمع ساعت ۱۰ شب آغاز و ۱۱ شب با صدور بیانیه‌ای به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • شناسایی ۴۰ واحد صنفی متخلف در مازندران
  • تجمع مردم مراغه در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • حمله‌کنندگان به سالن کنسرت مسکو چه کسانی هستند؟