Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@16:25:26 GMT

موزه تخصصی حضرت زهرا(س) در قزوین راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۵۵۴۴

موزه تخصصی حضرت زهرا(س) در قزوین راه‌اندازی می‌شود

دبیر جشنواره «یاس یاسین» گفت: دبیر جشنواره «یاس یاسین» گفت: اولین موزه تخصصی حضرت صدیقه طاهره(س) در جهان اسلام در قزوین افتتاح خواهد شد و امیدواریم این اتفاق تا ولادت حضرت ولی عصر(عج) محقق شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مقداد صالحی دبیر جشنواره «یاس یاسین»، در مراسم اختتامیه «جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین» که شامگاه گذشته 26 بهمن‌ماه در هتل همای شماره 2 برگزار شد، اظهار کرد: به پیشنهاد آقای ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، منزل پدری ایشان در قزوین به موزه تخصصی حضرت صدیقه اطهر(س) تبدیل می‌شود و بخشی از این آثار در آن مکان برای نمایش انتقال داده می‌شود و امیدواریم این اتفاق تا ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آن منزل بسیار فاخر و قدمت 400 ساله دارد، ثبت جهانی شده و در اولین خیابان رسمی ایران که ثبت شده، واقع شده است. همچنین قزوین هم پایتخت خوشنویسی ایران است و ان‌شاءالله اقدامات آماده‌سازی برای انتقال آثار انجام شود و شاید بتوان گفت اولین موزه تخصصی حضرت صدیقه طاهره(س) در جهان اسلام در قزوین افتتاح خواهد شد و البته منافاتی ندارد که این قبیل موزه‌ها در کشور تکثر یابد.

دبیر جشنواره «یاس یاسین» تصریح کرد: به فضل حضرت احدیت و عنایت حضرت صدیقه اطهر(س) قصد ما این بود که در شهر بضعه‌النبی که امام رضا(ع) هستند، برای بضعه دیگر نبی، حضرت فاطمه زهرا(س) کاری را انجام دهیم که از سال گذشته توفیق حاصل شد و به پیشنهاد دوستان بحث کتابت خطبه شریف را انجام دادیم و در شام ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) اولین فراخوان این جایزه را اعلام کردیم. اکنون این توفیق را داریم که بعد از گذشت یک سال جوایز را به هنرمندانی که در این مسابقه بزرگ شرکت کردند، اهداء کنیم.

صالحی ادامه داد: مدنظر ما این بوده که به واسطه شخصیت مادرانه حضرت صدیقه اطهر(س) که فراتر از یک مذهب، ملیت و یک کشور است، از جنبه مادرانه آن حضرت بتوانیم یک مسابقه با لطافت ویژه‌تری برگزار کنیم و در انتها هم موزه‌ای تخصصی به نام حضرت صدیقه اطهر(س) ایجاد شود که آن آثار در آن موزه نمایش داده شود.

وی عنوان کرد: سعی ما این بود که از اساتید بین‌المللی استفاده و جشنواره را در سطح بین‌المللی ببینیم، داورانی که انتخاب شدند، از داوران بین‌المللی بودند و اساتید داخلی و خارجی ما نیز در سطح بالایی بودند که خود می‌تواند وجاهتی را برای افراد شرکت‌کننده داشته باشد.
صالحی افزود: دو جایزه ویژه داشتیم که متاسفانه در این دوره محقق نشد، به واسطه این که هیات داوران مدنظرشان این بود که جایزه‌ ویژه، باید نوآوری مضاعفی را نسبت به کاری که قدما انجام دادند، داشته باشد.

وی بیان کرد: کارها در سطح بالایی بودند که مقداری هم رقابت را سخت کرد. به فرموده و توصیه هیات داوران در بحث نستعلیق، به رتبه‌های دوم، سه نفر جایزه و رتبه سوم، چهار نفر جایزه اهداء می‌شود.

دبیر جشنواره «یاس یاسین» با اشاره به این که تاکید بالایی به فخامت خط صورت گرفته، گفت: در بحث نستعلیق رقابت خیلی تنگاتنگی وجود داشت و اساتید محترم ساعت‌های متمادی روی کار بحث می‌کردند و در نهایت به نتیجه می‌رسیدند. کتابت خطبه هم کار ساده‌ای نیست و افراد با علاقه بسیار در این بخش شرکت نموده و تعداد خطبه بسیاری به دبیرخانه جشنواره رسید و امیدواریم که در سال‌های آینده تکرار شود.

صالحی همچنین با بیان این که از این به بعد این مسابقه دو سالانه برگزار می‌شود، افزود: بنا بر این بود که فقط افرادی که رتبه کسب کنند، در مشهد خدمتشان باشیم، اما به پاس شام میلاد حضرت زهرا(س) و در اولین دوره‌ای که بود، موسسه به این نتیجه رسید که از تمام افرادی که رتبه آورند دعوت کند تا هم با اساتید در اینجا هم‌فکری کنند و هم توفیق زیارت حاصل شود.

وی بیان کرد: تمام سعی ما بر این بوده که حقی از کسی ضایع نشود و تمام دوستان شرکت‌کننده مورد اکرام قرار گیرند، همچنین در دوره‌های آینده تجارب بیشتری کسب می‌شود و می‌توانیم شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: هنر خوشنویسی یاسین یاس حضرت صدیقه طاهره س حضرت صدیقه اطهر س دبیر جشنواره ولادت حضرت بین المللی یاس یاسین زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله دیدبان پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به زیرساخت‌های حوزه درمان و تکمیل پروژه‌های عقب مانده این حوزه است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس دولت سیزدهم به استان قزون توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان قزوین انجام شد، تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۴۲ پروژه درمانی در استان قزوین تکمیل و به بهره برداری رسیده و دو طرح نیز به طور موقت تحویل داده شده است.

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی ۶۰ پروژه در استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: یکی از اصلی ترین پروژه‌های حوزه درمان در استان قزوین مربوط به ساخت و تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حالی که در ابتدای دولت سیزدهم این بیمارستان تنها ۹ درصد پیشرفت داشت اما امروز ساخت این بیمارستان تا به امروز ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

وی جابجایی بیمارستان اعصاب و روان استان را نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان دانست و عنوان کرد: این پروژه در فضای دانشگاه سابق غزابی با ۱۵۰ تخت به بهره برداری خواهد رسید.

دیدبان بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه درمان در کشور کمبود پزشک در برخی‌های تخصصی است و کمتر کسی در برخی حوزه‌ها مثل جراحی کودکان به تحصیل می‌پردازد.

وی با بیان اینکه برخی رشته‌های پزشکی در حال حذف شدن است، ادامه داد: متأسفانه کسی از رشته تخصصی طب اورژانس و بیهوشی استقبال نمی‌کند و در رشته‌هایی همچون رشته بیهوشی ورود بسیار کمی را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با این روند در سالهای دیگر در برخی رشته‌های تخصصی با مشکل روبرو خواهیم بود، ادامه داد: حقوق پایین این رشته‌های تخصصی و پرداخت دیر به دیر کارانه‌های تأمین اجتماعی در کاهش استقبال از این رشته‌ها بسیار مؤثر بوده است.

وی از راه اندازی دانشکده داروسازی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد و بیان کرد: بدون شک با راه اندازی این دانشکده شاهد ساخت یکی از بهترین دانشکده‌های داروسازی کشور با ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی خواهیم بود.

دیدبان در پایان با اشاره به وضعیت بیمارستان امیرالمومنین بویین زهرا گفت: در این بیمارستان پزشک متخصص وجود دارد اما در برخی ایان شاهد مراجعه بیشتر و در نهایت انتظار بیشتر مردم برای رسیدگی هستیم.

کد خبر 6085514

دیگر خبرها

  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • همه چیز درباره موزه تمبر یکتا کرج
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است