Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزیران امورخارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که اتباعشان در این حادثه جان خود را از دست دادند، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نشستی برگزار کردند و در پایان با انتشار بیانیه‌ای از دولت ایران خواستند که جعبه سیاه هواپیما را هرچه زودتر به کشورش ثالث تحویل دهد.

به گزارش دویچه وله، در این نشست وزیران امور خارجه کانادا، اوکراین، سوئد و افغانستان و یکی از معاونان وزارت امور خارجه انگلیس به همراه محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی ایران شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان این پنج کشور در پایان نشست خود با انتشار بیانیه‌ای از دولت ایران خواستند که به مسئولیت بین‌المللی عمل کند و هرچه زودتر جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را برای بازیافت اطلاعات آن به کشوری ثالث تحویل دهد.

وزیر امورخارجه کانادا که بیانیه پنج کشور را برای خبرنگاران قرائت کرد، بر لزوم همکاری ایران برای انجام تحقیقات کامل درباره سانحه هواپیمای مسافری طبق معاهده هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی تأکید کرد.

وی همچنین یادآور شد که نمایندگان پنج کشور شرکت‌کننده در نشست روز شنبه با محمدجواد ظریف نیز گفت‌وگوی مختصری داشته و در این گفت‌وگو بر شفافیت و مسئولیت‌پذیری کامل از سوی ایران تأکید کرده‌اند.

وزیر امورخارجه اوکراین نیز روز شنبه اعلام کرد که کشورش در حال تصمیم‌گیری با ایران بر سر محل رمزگشایی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی است که چند هفته پیش در آسمان ایران در نتیجه خطای انسانی و به اشتباه هدف قرار گرفت.

وادیم پریستایکو وزیر امورخارجه اوکراین اظهار داشت: ما در حال حاضر با ایرانی‌ها در حال تصمیم‌گیری بر سر این هستیم که در چه محل خاصی و با کمک کدام یک از شرکای‌مان این کار انجام شود. می‌دانید که فرانسه به عنوان محلی پیشنهادی مطرح است.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در این نشست ضمن تبادل نظر درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسولیت‌پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مساله تاکید کرد.

ظریف در این نشست آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل‌وفصل حقوقی مساله را مجددا اعلام کرد.

وی همچنین در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی با تاکید بر اینکه تحقیقات درباره سانحه هواپیمای اوکراینی ادامه دارد، اظهار داشت: ما همه پاسخ‌ها را نمی‌دانیم؛ هنوز نمی‌دانیم که چرا فردی که پشت سامانه دفاع هوایی بود، فکر کرده است که یک هواپیما نزدیک می‌شود. او قویا این فکر را می‌کرده است، چرا که اکنون در بازداشت بوده و بازجویی می‎شود و این چیزی است که می‌گوید. چیزهای نامعلوم زیادی وجود دارد و به همین خاطر است که ما بیشتر از هر کسی دیگر خواهان این هستیم که محتوای جعبه سیاه را بدانیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ایران قادر به بارگذاری اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی نیست و با [این وجود]، تهران جعبه سیاه را به دولت‌های خارجی تحویل نخواهد داد.

وی ضمن دفاع از این تصمیم ایران، تاکید کرد که طبق قانون هوانوردی بین‌المللی، ایران حق این را داشت که هدایت تحقیق درباره ساقط شدن هواپیما را بر عهده بگیرد، اما ایران به نرم‌افزارها و تجهیزات به خصوصی از آمریکا یا دیگر کشورهای غربی احتیاج دارد تا بتواند اطلاعات درون جعبه سیاه را رمز گشایی کند.

ظریف همچنین گفت: ما درخواست کمک کردیم، چرا آمریکا به ما کمک نکرده است؟ این یک مسئله بشر دوستانه است. چرا به ما نرم‌افزار ندادند؟ چرا تجهیزات لازم را به ما ندادند؟

وی درباره اینکه آیا هم‌اکنون کسی در حال تلاش برای رمزگشایی آن نیست، تصریح کرد: خیر. ما بدون حضور تمامی طرف‌های درگیر در این مسئله، به جعبه‌های سیاه دست نخواهیم زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جعبه سیاه سقوط هواپیمای اوکراینی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی وزیر امورخارجه محمدجواد ظریف جعبه سیاه پنج کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه در اصفهان برگزار و مشکلات و مسائل توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بررسی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان صبح امروز با حضور سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزار و مشکلات و مسائل توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، گردشگری و غیره بررسی شد.

بازار روسیه ظرفیت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان کرمان است

سیدمهدی طبیب‌زاده در این نشست، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که براساس آن روابط اقتصادی استان کرمان با روسیه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و روسیه شرکای راهبردی و استراتژیک هستند، افزود: متاسفانه تا کنون از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف استفاده لازم نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه حداکثر صادرات ایران به روسیه به یک میلیون دلار در سال است، بیان کرد: این عدد رقم زیادی در برابر ظرفیت‌های عظیمی که در کشور داریم، نیست.

پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیههمکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

وی با بیان اینکه کرمان ظرفیت‌های عظیم معدنی، کشاورزی و گردشگری دارد که متاسفانه به خوبی معرفی نشده است، گفت: باید روابط متقابل تجاری بین استان کرمان و روسیه برقرار و مشکلات پیش رو و موانع را برطرف کنیم.

طبیب‌زاده ادامه داد: سرکنسولگری روسیه در اصفهان استقبال خوبی از توسعه روابط بین کرمان و روسیه داشتند و برای همین به کرمان سفر کردند تا با ظرفیت‌های موجود آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه بازار روسیه یک ظرفیت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان کرمان است، افزود: در حال حاضر کمتر از 50 میلیون دلار صادرات استان کرمان به کشور روسیه است که عمده آن صادرات محصول پسته است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب
  • ماکرون فاش کرد: مشارکت در رهگیری پرتابه‌های ایران به درخواست این کشور عربی بود
  • زورآزمایی روسیه و آمریکا در شورای امنیت این بار به نفع ایران
  • تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می‌شود
  • جعبه سیاه هوش مصنوعی/ مدل‌‌های یادگیری ماشین تا چه اندازه شفاف هستند؟
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد