Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر دومین جشنواره تئاتر کیش در مراسم افتتاحیه این جشنواره عنوان کرد: در این جشنواره تلاش شده تا با رعایت عدالت و صرفا با تصمیم گیری هیأت بازبین کارها مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه دومین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش با حضور خسرو نشان، مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود رهبری، محمودرضا رحیمی، علی‌اصغر دشتی، حمید پورآذری، الهام کردا و برخی از مسئولان و هنرمندان  دیگر، روز گذشته (۲۶ بهمن) در جزیره کیش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم، عبدالرضا شیبانی، قائم مقام دبیر جشنواره ضمن خوشامدگویی به حاضران و ابراز خوشحالی از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش از  دکتر خسرو نشان دعوت کرد تا صحبت کند.

دکتر نشان پس از بیان علاقه خود به هنر تئاتر گفت: تئاتر هنر بسیار مهمی است و جایی برای اندیشه است. من خیلی خوشحالم در میان تئاتری‌ها بودم و هستم زیرا که آنان به فرهنگ خدمت می‌کنند. هنرمندان تئاتر در طول تاریخ بسیار شریف و هم مظلوم بودند و من این حرف‌ها را تنها در بین تئاتری‌ها نمی‌گویم، واقعا عرض می‌کنم که تئاتری‌ها فضایی گرم ایجاد می‌کنند و امیدوارم همیشه شاهد چنین فضاهای گرمی باشیم.

در ادامه محمودرضا رحیمی پشت تریبون رفت و با اشاره به زحمت‌های دکتر نشان در دوره مدیریت او در اداره کل هنرهای نمایشی گفت: من در این چند روز شاهد چند سوپرایز بودم. اول اینکه به عنوان داور دوره پیش به دوره جدید جشنواره تئاتر کیش هم دعوت شدم. و سوپرایز  بعدی این بود که علی اصغر دشتی، حمید پورآذری و الهام کردا به عنوان داور به این جشنواره آمدند و من خودم از شنیدن نام این دوستان می‌ترسم و می‌دانم چه زحمتی کشیده شده تا این هنرمندان عالی به جشنواره بیایند چون همیشه کار و آثار متفاوتی در حوزه تئاتر محیطی دارند. 

عباس نجاری، دبیر دومین جشنواره تئاتر کیش ضمن خوش‌آمد به شرکت‌کنندگان و حاضران گفت: این جشنواره به شکل مستقل و با حمایت ویژه سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود. امروز دومین دوره جشنواره تئاتر کیش آغاز می‌شود ولی اگر کمک و یاری مدیران و مسوولان فرهنگی کیش چون دکتر پورعلی، دکتر نشان و دیگر دوستان نبود این جشنواره برگزار نمی‌شد. من به خودم افتخار می‌کنم که تئاتری هستم و مدیرانی این چنین همراه داریم و از آنان تشکر ویژه می‌کنم.

وی افزود: خیلی از دوستان تئاتری فکر میکنند که جشنواره تئاتر کیش معطوف به تهرانی‌ها شده است اما به هیچ عنوان اینگونه نیست و امسال شاهد حضور گروه های مختلفی از شهرهای مختلف هستیم.  

نجاری تصریح کرد:کار گروه‌های کیش و شاگردانم در بازبینی رد شد. تلاش کردیم تا عدالت رعایت شود و صرفا تصمیم هیئت بازبین مهم بود.

وی افزود: ما در این جشنواره یک جایزه ویژه داریم که فکر می‌کنم در هیچ یک از جشنواره‌های تئاتری دیگری نباشد. تمام کارگردانان حاضر در جشنواره می‌توانند یک کار برتر را از نظر خودشان به ما معرفی کنند و ما هم پس از بررسی به کاری که بیشترین رای را آورده است جایزه خواهیم داد. این اتفاق سال گذشته هم رخ داد و باعث شور و شعف خوبی بین هنرمندان شد. وی در پایان از کیک جشنواره رونمایی کرد.

دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش به دبیری عباس نجاری و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آبان ۹۸ در جزیره کیش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر جشنواره کیش جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش دومین جشنواره تئاتر کیش سازمان منطقه آزاد کیش دومین دوره جشنواره کیش برگزار تئاتری ها دکتر نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی

سید حسین سیدی اظهار داشت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در چارچوب ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم.

وی با بیان اینکه در قالب شعر، برگزاری چهار جشنواره شعر عربی، ترکی، فارسی و شعر کودک و نوجوان را همواره در برنامه داریم، گفت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شایان توجه شاعران از این بخش جشنواره اشاره و رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد.

به گفته سیدی، در دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به هزار و ۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی بر اهمیت توجه به امر کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی نیز صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد.

سیدی با بیان اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد تاکید کرد: در چارچوب توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعر‌ها در تراز ملی و استانی باشند.

به گفته وی، در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

برگزاری محافل شعرخوانی در عراق، ترکیه و افغانستان

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) با بیان اینکه امسال شعر رضوی در ابعاد بین المللی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه همچنین در افغانستان برگزار خواهد شد.

به گفته سیدی علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی نیز هم در داخل کشور برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی خبر داد و هدف از برگزاری این برنامه‌ها را توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا (ع) در اشعار، عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • زیبایی و طنین صدای تاریخ در پشت قلعه آبدانان
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر