Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@07:10:03 GMT

افتتاح نمایشگاه عکس مستند در مجاورت دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۶۱۴۸

افتتاح نمایشگاه عکس مستند در مجاورت دانشگاه تهران

همزمان با روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، اولین نمایشگاه آژانس عکس مستند سو، با موضوع کارآفرینان برتر مناطق روستایی و محروم سراسر کشور به صورت خیابانی برگزار می گردد.

در این نمایشگاه ۲۰ فریم عکس ۳*۲ متر مربع، از مجموعه قصه های تولید شده در آژانس عکس مستند سو به نمایش در می‌‌آید، که با بهره گیری از فن آوری دیجیتال، گونه ای دیگر از ارائه را برای نخستین بار فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه نتیجه بیش از ۵ سال بررسی میدانی و انتخاب برترین های اقتصاد خرد است.

عکاسانی که در این پروژه حضور داشتند: زهرا استاد زاده – مجتبی حیدری – علی دهقان – اشکان پردل – پوریا ترابی.
گشایش: سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸، ساعت ۱۵
بازدید: تا ۱۰ اسفند ۹۸، در تمام ساعات
خیابان انقلاب، نرده های سبز دانشگاه تهران

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اقتصاد مقاومتی کارآفرینی عکس نمایشگاه جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عکس مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد

نمایشگاه بناهای تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بناهای تاریخی در عمارت مسعودیه افتتاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، ابراهیمی قائم مقام صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی یا قدردانی از خانه هنر دل‌افکن در برگزاری این نمایشگاه، نقش هنرمندان را در راستای معرفی بناهای ارزشمند تاریخی موثر دانست.

او افزود: صندوق توسعه و احیا همواره تلاش خود را بر احیا و نگهداشت آثار تاریخی گذاشته است و این مهم در سال جاری نیز با جدیت ادامه می‌یابد‌.

مریم دل‌افکن مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز با قدردانی از حمایت‌های صندوق توسعه و احیا در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در نمایشگاه آثار بناهای تاریخی ایران حدود 50  هنرمند آثار خود را در رشته‌های مختلف هنری از جمله مجسمه‌سازی، صنایع دستی، دیجیتال آرت، نقاشی خط، نقاشی با مداد رنگی، رنگ روغن، آبرنگ و پاستل با موضوع بناهای تاریخی به نمایش گذاشته‌اند. 

چهره برگزیده هنر انقلاب در سال 1402 معرفی شد

او افزود: علاقه‌مندان به هنر  می‌توانند امروز پنج شنبه 30 فروردین و فردا جمعه از ساعت 11 تا 17 با مراجعه به مجموعه تاریخی مسعودیه واقع در میدان بهارستان از آثار هنرهای به نمایش گذاشته شده بازدید کنند.  

دل‌افکن برپایی این نمایشگاه را پلی برای ارتباط بین گذشته و حال، تاریخ وهنر و فرهنگ غنی کشورمان دانست و گفت: رویکرد اصلی ما، معرفی بناهای تاریخی و کمک به بازسازی این بناها و کاروانسراها و ثبت بیشتر بناهای مذکور است.

دل‌افکن با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی، نوشتاری و هنری نمایشگاه حدود دو ماه به طول انجامید، گفت: هنرمندان تا 20 فروردین برای ارائه آثار خود مهلت داشتند و از میان تعداد زیادی آثار، بهترین تابلوها را برگزیدیم. در کنار نمایش آثار، کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی هم برگزار می‌شود.

ویدا کوشا پژوهشگر و فعال فرهنگی و اجتماعی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت هنر اظهار داشت: هنر می‌آید که مرهم زخم‌ها باشد و تاثیر آن نیز در جامعه در برخی مواقع بیش از آن است که تصور می‌کنیم.

او با بیان اینکه اگر هنرمند تاریخ را نداند نمی‌تواند اثر فاخری را تولید کند بیان کرد:  اگر عقبه هنری و تاریخی را نسل به نسل منتقل کنیم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: بن‌مایه هر هنرمند یک مسئولیت اجتماعی است که خلق زیبایی کند و طوری این زیبایی را خلق کند که حس خوب منتقل شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • افتتاح نمایشگاه گروهی عکس بازگشت
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران