Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اختصاص اعتبار حدود 4 میلیارد تومان در قالب ارائه بسته حمایتی ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی کشور خبر داد.

سیدجواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره ارائه خدمات توانبخشی به دانش‌آموزان استثنایی اظهار داشت: حدود 4 میلیارد تومان بودجه در قالب بسته حمایتی برای این دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: خدمات توانبخشی به طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن در قالب خدمات شنوایی‌سنجی و گفتاردرمانی است که خدمات ارائه شده توسط سازمان در این حوزه 6 برابر افزایش یافته و بخش دیگر خدمات توانبخشی در قالب بسته‌های حمایتی به دانش‌آموزان مانند تأمین کمک هزینه واکر، ویلچر، عینک و اندام مصنوعی است. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: پرداخت هزینه عینک با سقف 300 هزار تومان، ذره‌بین با سقف 200 هزار تومان، وسایل کمک‌بینایی با سقف 800 هزار تومان و عصای سفید و واکر تا سقف 200 هزار تومان برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.

حسینی گفت: همچنین کمک‌هزینه اندام مصنوعی تا سقف 10 میلیون، ویلچر تا سقف یک میلیون و 200 هزار تومان، قطعات کاشت حلزون تا سقف 2.5 میلیون، کاشت حلزون تا سقف 6 میلیون و خدمات دندانپزشکی با سقف یک میلیون و 200 به دانش‌آموزان استثنایی پرداخت می‌شود. 

وی بیان داشت: همچنین برای تهیه پروتز مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی تا سقف 700 هزار تومان،‌کفش طبی تا سقف 300 هزار تومان و سمعک تا سقف 800 هزار تومان کمک‌هزینه ارائه خواهد شد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: البته کمک هزینه خدمات بیمارستانی، پاراکلینیکی و داروهای مستمر دانش‌آموزان استثنایی بدون سقف و محدودیت ارائه می‌شود. 

حسینی بیان داشت: در حوزه توانبخشی 864 نیرو را جهت انجام گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی استخدام کرده‌ایم و 16 مورد ویژه جهت حمایت از دانش‌آموزان استثنایی پیش‌بینی شده که در قالب بسته‌های حمایتی،‌ کمک هزینه‌های مورد نیاز دانش‌آموزان تأمین می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش خدمات توانبخشی کاشت حلزون رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دانش آموزان استثنایی برای دانش آموزان خدمات توانبخشی دانش آموزان دانش آموزان قالب بسته هزار تومان کمک هزینه تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج