Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@17:29:55 GMT

خشم مسی برای گلزنی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۶۴۵۹

خشم مسی برای گلزنی

مهاجم بارسلونا چهار هفته پیاپی است که در لالیگا گلزنی نکرده است.

به گزارش مشرق، لیونل مسی از گل نزدن خشمگین است. برای نخستین بار در شش سال گذشته ستاره آرژانتینی چهار هفته پیاپی است که در لالیگا گلزنی نمی‌کند. این آمار بد از دیدار برابر والنسیا در مستایا آغاز شد. برابر لوانته ادامه یافت، مقابل رئال بتیس این شرایط حکم فرما بود و برابر ختافه به آن افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسی نتوانست دروازه خوائومه دومنک، آیتور، یوئل و داوید سوریا را باز کند. او در چند بازی اخیر ۳۰ ضربه به سمت دروازه زد و هر روز میانگین آمار گلزنی‌اش بدتر می‌شود. شنبه برابر ختافه اشتباه داشت. از ضربه آزادش نتوانست بهره‌ای ببرد. در نیمه دوم نیز در موقعیت‌های گل حضور نداشت و خستگی‌اش بیشتر شد. این در حالی است که ۱۰ روز دیگر باید برابر ناپولی بازی کند و سپس در سانتیاگو برنابئو ال کلاسیکو را پیش رو دارد.

بیشتر بخوانید:

اسطوره‌هایی از جنس وفاداری

شش فصل پیش مسی در ۱۳ هفته پیاپی گلزنی نکرد که در این میان در پنج بازی به دلیل پارگی عضلانی حضور نداشت. به همین دلیل ناکامی‌اش در گلزنی تنها هشت هفته بود. ستاره آرژانتینی همچنان بر بازی تیم کاتالانی حکمرانی می‌کند و در دیدار برابر ختافه با یک پاس جادویی آنتوان گریزمان را در موقعیت گل قرار داد و مهاجم فرانسوی آن را به گل تبدیل کرد. مسی در سه بازی آخرش در لالیگا شش پاس گل داده است. با این حال ناکامی‌اش در گلزنی کاملا آشکار است. تنها این اتفاق در لالیگا رخ نداده است. او مقابل اتلتیک بیلبائو در کوپا دل ری هم نتوانست دروازه اونای سیمون را باز کند. این یک شکست برای دارنده شش توپ طلای جهان محسوب می‌شود. آمار قابل توجه دیگر دیگر این است که ستاره بارسا در یک فصل لالیگا به رکورد ۵۰ گل رسیده است. به همین خاطر در سال‌های اخیر به ثمر رساندن ۱۴ گل در ۲۴ بازی آمار عادی محسوب نمی‌شود. او بدترین گلزن در آقای گلی لالیگا از فصل ۰۲-۲۰۰۱ به حساب می‌آید. در آن زمان پاتریک کلایورت، کاتانیا و رائول گونسالس یازده گل به ثمر رسانده بودند.

مسی می‌داند ستاره و کاپیتان تیمش است و گروهی را رهبری می‌کند که شرایط تیمش در این فصل به دلیل کسب نتایج ضعیف در بازی‌های خارج از خانه، آسیب دیدگی‌اش در شروع فصل و نبود لوییس سوارس به دلیل مصدومیت پیچیده شد اما باز هم شانس فتح یک عنوان را دارد. او دیدار برابر رئال مادرید را پیش رو دارد و می‌تواند در آن بازی شرایط را به نفع تیمش کند. با این حال پیش از آن با ایبار روبرو خواهد شد و از سن پائولو معبد دیگو آرماندو مارادونا ملاقات می‌کند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا فوتبال لالیگا بارسلونا لیونل مسی گلزنی دیدار برابر برابر ختافه هفته پیاپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ فروردین در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۲۹ فروردین برابر ۱۷ آوریل را ورق می‌زنیم.

***

لاستیک مصنوعی

۱۷ آوریل ۱۹۳۰ میلادی برابر با ۲۹ فروردین ۱۳۰۹ خورشیدی، دکتر آرنولد کالینز در دفترچه یادداشت آزمایشگاهی‌اش گزارش کشف یک ترکیب لاستیک‌مانند جدید را ثبت کرد. او متوجه شده بود مخلوطی که از چند هفته قبل باقی مانده بود، به‌دلیل پلیمریزاسیون مونوینیل استیلن مخلوط با هیدروکلراید غلیظ، به توده‌های سفید و تا حدودی شبه‌لاستیکی جامد شده بود. او این ترکیب جدید را 2-کلرو-1،3-بوتادین درنظر گرفت. گروه تحقیقاتی او در شرکت دوپون، طی چند هفته بعد، اما به‌تدریج، پتانسیل ترکیب جدید را به‌عنوان اولین لاستیک مصنوعی تشخیص دادند. والاس کاروترز آن را کلروپرن نامید و ۲ نوامبر ۱۹۳۱ با نام «دوپرِن» معرفی شد. پس‌از توسعه بیشتر، به‌عنوان ماده‌ای مفید برای محصولات غیرقابل نفوذ در برابر روغن و برای عایق سیم‌های الکتریکی و به‌عنوان یک ترکیب پوششی فروخته شد. این لاستیک مصنوعی از سال ۱۹۳۶ با نام نئوپرن شناخته می‌شود.

اولین پرواز انفرادی یک خلبان زن دور دنیا

۱۷ آوریل ۱۹۶۴ میلادی برابر با ۲۹ فروردین ۱۳۴۳ خورشیدی، جرالدین (جری) ماک در کلمبوس، اوهایو فرود آمد و به اولین زنی تبدیل شد که یک پرواز انفرادی با هواپیما را دور دنیا انجام داده است. او زنی خانه‌دار اهل کلمبوس با کمتر از ۸۰۰ ساعت تجربه پرواز طی ۷.۵ سال بود. او با هواپیمای تک‌موتوره سِسِنا 180 با نام «روح کلمبوس» و با نام مستعار «چارلی» پرواز کرد. این سفر در 19 مارس 1964 در کلمبوس، اوهایو آغاز شد و در 17 آوریل 1964 در کلمبوس، اوهایو به پایان رسید و درمجموع 29 روز، 11 ساعت و 59 دقیقه، با 21 توقف و پیمودن حدود ۳۶هزارو۷۹۰ کیلومتر به‌طول انجامید.

نقشه‌بردار ۳

۱۷ آوریل ۱۹۶۷ میلادی برابر با ۲۹ فروردین ۱۳۴۶ خورشیدی، نقشه‌بردار ۳ یا Surveyor 3 سومین سطح‌نشین برنامه فضایی نقشه‌بردار بدون سرنشین ناسا، برای کاوش سطح ماه پرتاب شد. این اولین مأموریتی بود که قاشک نمونه‌برداری خاک سطحی را حمل می‌کرد.  فضانوردان آپولو ۱۲ پیت کنراد و آلن بین در نوامبر ۱۹۶۹ از نقشه‌بردار ۳ بازدید کردند و این‌گونه این کاوشگر فضایی به تنها کاوشگری تبدیل شد که انسان‌ها در دنیای دیگری از آن بازدید کرده‌اند. فضانوردان آپولو ۱۲ چند بخش نقشه‌بردار ۳ ازجمله دوربین تلویزیونی‌اش را جدا کردند و آنها را برای مطالعه به زمین بازگرداندند. نقشه بردار۳ یک دوربین تلویزیونی پیمایش، آزمایش‌های مکانیک خاک و دستگاه‌هایی برای اندازه‌گیری دما داشت. جرم آن هنگام پرتاب هزارو۲۶ کیلوگرم و هنگام فرود ۲۹۶ کیلوگرم بود.

جووانی ریچولی

۱۷ آوریل ۱۵۹۸ میلادی برابر با ۲۹ فروردین ۹۷۷ خورشیدی، جووانی باتیستا ریچولی منجم ایتالیایی به‌دنیا آمد. سال ۱۶۵۰ او به اولین کسی تبدیل شد که یک ستاره دوتایی را رصد کرد. ستاره دوتایی به دو ستاره‌ای گفته می‌شود که آنقدر به هم نزدیک‌اند که به‌نظر می‌رسد یکی هستند. این ستاره دوتایی، میزار در میانه دب اکبر بود. ریچولی همچنین سایه‌های قمرهای مشتری کشف کرد. او همچنین به‌دلیل آزمایش‌هایی که با آونگ‌ها و اجسام در حال سقوط انجام داد و بحث درباره ۱۲۶ استدلال درباره حرکت زمین و برای معرفی الگوی کنونی نام‌گذاری ماه شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند
  • افتخار ابدی برای چهار ستاره رئال مادرید
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • برابر با زلاتان و شوچنکو؛ کیلیان ام باپه دهمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد
  • کشف پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • خیال آرتتا راحت: ستاره اصلی به بایرن رسید
  • ۲۹ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • آمار عجیب ستاره سابق پرسپولیس در لالیگا دو
  • آمار عجیب لوکادیا در لالیگا دو
  • ادعای ستاره سیتی: ترسی از پادشاه اروپا نداریم