Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طوفان زمستانی دنیس در انگلیس و اسکاتلند تاکنون ۲ کشته برجای گذاشته و خسارات زیادی را به زیرساخت‌های این کشور وارد کرده است. تاریخ انتشار: 12:38 - 27 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۷۸۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ انگلیس که هفته گذشته طوفان مرگبار زمستانی «سیارا» را با خسارات و تلفات عمده پشت سر گذاشت، در روز‌های اخیر درگیر طوفان «دنیس» شده که سبب بروز خشم و ترس مردم این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     
طوفان زمستانی دنیس در انگلیس که بلافاصله در پی طوفان «سیارا» وارد این کشور شد، با وزش باد شدید و باران سیل آسا سبب بروز اختلال در حمل و نقل ریلی و هوایی شد. این طوفان تا عصر امروز یکشنبه، ۲۷ بهمن، در انگلیس و تا عصر فردا در اسکاتلند ادامه خواهد داشت.      
در پی کشته شدن ۲ نفر بر اثر طوفان زمستانی دنیس، دولت انگلیس با اعلام هشدار‌هایی از مردم خواسته در خانه بمانند و از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    بیشتر بخوانید:  طوفان سیارا؛ ۷ نفر در اروپا کشته شدند  خیابان‌های انگلیس به رودخانه تبدیل شدند    
برق ۲۹۹ منطقه در انگلیس و ۱۰۷ منطقه در اسکاتلند تا شب گذشته قطع بود.      
تاکنون بیش از ۲۰۰ پرواز در سراسر انگلیس لغو شده است و شمار زیادی از مسیر‌های مواصلاتی به دلیل رانش زمین یا سقوط درختان بسته شده اند. صد‌ها واحد مسکونی در انگلیس و اسکاتلند به دلیل هشدار سیل و رانش زمین ناچار به تخلیه شده اند.      
این طوفان در حالی وارد انگلیس شد که برخی از مناطق کشور هنوز با خسارات ناشی از «سیارا» دست و پنجه نرم می‌کنند.      
مردم انگلیس در پی وقوع سیل‌های مرگبار اخیر انتقادات عمده‌ای را متوجه دولت کردند که به تغییرات اقلیمی بی توجه بوده و اقدامات لازم را برای مقابله با این بلایای طبیعی اتخاذ نکردند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طوفان حوادث بین الملل طوفان انگلیس و اسکاتلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، "سحر تاج بخش مسلمان" اظهار داشت: در کنارک در مدت ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی متر باران بارید که ۱۴۰ میلی متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی (که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده) است.

وی تصریح‌کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی‌متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه‌کرد: این مقدار بارش در یک شبانه‌روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان‌کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی‌متر باران در ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی‌شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالا آمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • زنبور عسل ملکه تا یک هفته زیر آب زنده می‌ماند
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • سوپرگل شونسوکه ناکامورا به رنجرز (لیگ برتر اسکاتلند - 17 آوریل، 2008) / فیلم
  • دانشمندان : زنبور عسل ملکه به طرز شگفت‌ انگیزی تا یک هفته زیر آب زنده می‌ماند
  • کشتی خرس‌های قهوه‌ای در قلب کوه‌های شمال ایران
  • پلی به گذشته - آخرین گل دنیس برکمپ با پیراهن آرسنال (2006/4/16) / فیلم
  • طوفان امارات را مختل کرد + عکس