Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@08:07:48 GMT

همکاری با سازمان اوج برایم بسیار لذتبخش بود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۶۵۵۳

همکاری با سازمان اوج برایم بسیار لذتبخش بود

کارگردان فیلم «سیانور» گفت: این را قول می‌دهم که «روز بلوا» سفارش هیچ نهادی نبوده است، کلاً کارگردانی نیستم که فیلم سفارشی بسازم. تا حرفی برای خودم نباشد آن را نزده و اگر فیلمنامه ای مورد پسند خودم نباشد آن را نمی‌سازم.

قدس آنلاین: بهروز شعیبی کارگردان فیلم سینمایی «روز بلوا» در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون عدم پرداخت دقیق به مسائل مطرح شده در فیلم گفت: واقعیت امر من فکر می‌کنم موضوعی که در فیلم مطرح شده هر چند حساس اما به فراخور فیلمنامه و روایت به آن پرداخته شده است، باور کنید اگر می‌خواستیم بیشتر از این به جزئیات یک پرونده بپردازم و مستندگونه عمل کنم مخاطب خسته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در همین راستا ادامه داد: مخاطب سینما به طور کامل به سالن سینما می‌آید که فیلم ببنید، شاید اگر بخواهیم یک مقوله را تمام و کمال در اثری شرح دهیم باید به سراغ مستند برویم اما روز بلوا اثری سینمایی است که باید پایدار به اصول سینما و درام پیش برود و به همین خاطر پرداختن به مسائل اقتصادی در اثر در راستای اثر انتخاب شده است. 

ارگردان فیلم سینمایی «روز بلوا» درباره همکاری خود با سازمان سینمایی اوج اذعان کرد: من اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کنم، برخی از اینکه کدام نهاد تهیه کننده اثر است می‌گویند اما برای من خود اثر درجه اهمیت بالایی دارد، پیش از این نیز بسیاری از نهادهای فرهنگی تهیه و تولید آثار سینمایی را انجام داده اند که اوج هم یکی از آنهاست. 

وی در همین رابطه اذعان کرد: من به عنوان یک کارگردان ترجیح می دهم در جایی فیلمم را بسازم که احساس آرامش کنم اما این را قول می دهم که «روز بلوا» سفارش هیچ نهادی نبوده است، کلاً کارگردانی نیستم که فیلم سفارشی بسازم. تا حرفی برای خودم نباشد آن را نزده و اگر فیلمنامه ای مورد پسند خودم نباشد آن را نمی سازم. 

کارگردان فیلم سینمایی «سیانور» با اشاره به همکاری مجدد خود با سازمان فرهنگی اوج ادامه داد: اتفاقا باید از همکاری سازمان اوج با خودم و مجموعه روز بلوا تشکر کنم، این همکاری برایم بسیار لذتبخش بود و امکان دارد که بار دیگر هم تکرار شود. این فیلم را هر جای دیگری و با هر نهاد دیگری هم می ساختم همین بود که مخاطب تماشا کرده و مطمئن باشید اوج در داستان هیچ تاثیری نداشته است. من به تبعات ساخت فیلمم در اوج آگاه بودم اما آن را قبول کردم. 

شعیبی خاطرنشان کرد: بازی و کارگردانی همزمان بسیار سخت است، من در سیانور این تجربه را داشتم و برایم خیلی سخت گذشت، کارگردانی یک کار بیست و چهار ساعته و تمام وقت است و باید تمام تمرکزت را روی آن بگذارید، روز بلوا به طور کلی اثری بود که آن قدر مرا به عنوان کارگردان درگیر کرده بود که اجازه نمی داد به چیز دیگری فکر کنم. 

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهروز شعیبی سازمان اوج روز بلوا کارگردان فیلم فیلم سینمایی روز بلوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن این فراخوان به این شرح است:

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، با هدف ارتقای سینمای ایران از طریق مساله‌یابی دقیق و شناخت چالش‌های اصلی آن، محورهای پژوهشی سازمان سینمایی را (که با نظرخواهی از سینماگران، پژوهشکده‌ها پژوهشگران، استادان دانشگاه، بخش‌های مختلف سازمان سینمایی، اصناف و انجمن‌های سینمایی گردآوری شده است) با رویکرد میان‌رشته‌ای و کاربردی، پس از پالایش توسط شورای پژوهشی معاونت، به شرح زیر اعلام می‌نماید:

*محورهای پژوهشی:
۱- سینمای ایران، گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی
۲- سینمای دفاع مقدس و مقاومت
۳- جهش تولید در سینمای ایران و چالش های پیش رو
۴- کارکرد های سینما در روایت پیشرفت ایران اسلامی و امید افزایی
۵- طراحی الگوی بهره‌گیری از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری در توسعه زیرساخت‌های سینما درایران
۶- ظرفیت‌های سینما در کار آفرینی و اشتغال
۷- ظرفیت‌های روایی سینمای ایران درخارج از تهران (مستند، انیمیشن و داستانی)
۸-سینما، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی (ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای آینده سینمای ایران)
۹- موانع و راهکارهای تقویت فیلمنامه در سینمای ایران
۱۰- ظرفیت‌های ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و موسیقی محلی در تولید آثار انیمیشن، مستند و داستانی
۱۱- خلاء‌ها و چالش‌های حقوقی سینمای ایران (حقوق مخاطب ، مالکیت معنوی ، نظام قراردادها و ... )

سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، از کلیه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید و پژوهشگران برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.

* علاوه بر حمایت از طرح‌های پژوهشی در محورهای ده‌گانه یاد شده، چنانچه پایان نامه‌هایی به موضوعات مذکور بپردازند و یا به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، درمقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و درمقطع دکتری تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، مورد حمایت قرارخواهند گرفت.
پژوهشگران محترم قبل از ارائه طرح‌نامه پژوهشی (پروپوزال)، ارائه فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی (RFP) و قطعی کردن عنوان پژوهش، ضروری است برای دریافت فرم مربوطه به آدرس سایت اینترنتی زیر مراجعه نمایید.
apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch

• مهلت ارسال آثار: ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های پژوهشی می‌بایستی به ایمیل‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی cinemares@chmail.ir ارسال شوند. بدیهی است این طرح‌ها، نزد سازمان امانت خواهند بود.

• شماره تماس : ۳۸۵۱۲۲۳۴ - ۰۹۱۲۵۳۶۶۶۸۵

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • فولکروگ: این گل راه را برایم باز می‌کند
  • شنیدن رنج‌ مردم برایم عادی نشده!
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • صداگذاری فیلم با تعداد کاراکتر بالا سخت است
  • قزوین قطب مستند کشور می‌شود