Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@18:28:18 GMT

حذف بیمه سلامت چند بیمه‌ای‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۶۵۶۲

حذف بیمه سلامت چند بیمه‌ای‌ها

خبرگزاری ایسنا: مهندس طاهر موهبتی در بیست و ششمین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، درباره بدهی سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها، گفت: خوشبختانه مطالبات داروخانه‌ها در سال جاری تا آبان ماه پرداخت شده است اما، حدود ۳ ماه بدهی از مطالبات سال ۹۷ به داروخانه‌ها داریم.

بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها، به دلیل تخصیص ناقص بودجه ۹۷

وی با اشاره به اینکه علت بروز بدهی در پرداخت مطالبات سال ۹۷ به مراکز طرف قرارداد بویژه داروخانه‌ها، عدم تخصیص کامل بودجه به این سازمان است، افزود: در حالی که با صرفه‌جویی‌هایی که کردیم توانستیم به ذخیره پول کمک کنیم، اما به دلیل عدم تخصیص کامل بودجه سال ۹۷، با بدهی مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موهبتی ادامه داد: این در حالی است که سال‌های قبل از ۹۷، حتی با تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه باز هم بیمه سلامت بدهکار می‌شد، اما ما با مدیریت برنامه‌ای که داشتیم می‌توانستیم شاهد بروز بدهی نباشیم. زمانی که بنده به بیمه سلامت آمدم سازمان به داروخانه‌ها ۱۱ ماه بدهی داشت، اما امروز این بدهی به ۳ ماه رسیده است. البته به هیچ عنوان همین میزان بدهی هم پسندیده نیست.

قول دولت برای پرداخت مطالبات بیمه سلامت

مدیرعامل بیمه سلامت افزود: در صورت پرداخت مطالبه ۴۹۰۰ میلیاردی دولت به بیمه سلامت، بدهی‌های ما به داروخانه‌ها پرداخت خواهد شد. در این زمینه قول‌های مثبتی از سوی دولت به ما داده شده است.

وی در خصوص بودجه سال ۹۹ این سازمان، خاطرنشان کرد: بودجه ما نسبت به سال ۹۸ حدود ۹ درصد افزایش یافته است. البته همچنان حدود ۵هزار میلیارد تومان کمتر از میزان درخواست ما بوده است. البته امیدواریم مجلس به ما توجه ویژه‌تری داشته باشد.

آخرین وضعیت پرداخت‌های بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد

موهبتی در خصوص پرداخت بدهی‌های این سازمان به سایر ارائه دهندگان خدمت، بیان کرد: در بخش دانشگاهی و خصوصی نیز پرداخت‌هایمان به مهر ماه ۹۸ رسیده است.

اقدام یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن برای برخورداری از بیمه اجباری سلامت

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای بیمه اجباری سلامت پیشقدم شده‌اند که اکثر ان‌ها تقاضای ارزیابی وسع داشتند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد کسانی که تقاضای ارزیابی وسع داشتند مستحق بیمه رایگان شناخته شدند که ۷۳ درصد آن‌ها دفترچه دریافت کردند. علت پایین بودن مراجعات برای دریافت بیمه اجباری سلامت می‌تواند این باشد که مردم همچنان باور نکردند که بیمه شدن روی تخت بیمارستان اتفاق نخواهد افتاد.

حذف بیمه سلامت چند بیمه‌ای‌ها

مدیرعامل بیمه سلامت در ادامه افزود: سعی کردیم هر قولی به مردم داده‌ایم انجام دهیم. نمونه آن افتتاح طرح پایگاه اطلاعات بر خط بیمه شدگان سلامت بود که به موجب آن شاهد کاهش همپوشانی‌ها خواهیم بود؛ به صورتی که هر جا یک بیمه دیگر مقابل بیمه سلامت قرار گیرد، بیمه سلامت حذف شده و بیمه دیگر شخص برایش فعال خواهد ماند. همچنین با بروز رسانی مداوم این اطلاعات، استحقاق سنجی در زمان ارائه خدمات از سوی مراکز ارائه دهنده خدمت، انجام خواهد شد. در این زمینه قادر خواهیم بود سالانه به هر شخص بگوییم چه میزان خدمت با چه ارزشی دریافت کرده است.

مهم‌ترین گام برای حذف دفترچه کاغذی از مراکز درمانی

موهبتی تاکید کرد: در سه ماهه نخست سال ۹۹ تمامی ارائه دهندگان خدمت می‌توانند به این پایگاه اطلاعات برخط برای انجام اعمال استحقاق سنجی متصل شوند که مهم‌ترین گام برای حذف دفترچه کاغذی خواهد بود و پس از آن فرد با ارائه کد ملی قادر خواهد بود در مراجعه به مراکز درمانی خدمت دریافت کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: حذف بیمه سلامت بدهی بیمه سلامت داروخانه ها بیمه اجباری سلامت داروخانه ها بیمه سلامت سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۰ هزار نسخه سرپایی از ابتدای طرح نوروزی

ایسنا/ایلام سرپرست معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا صبح امروز، گفت: 50 هزار و 959 مورد نسخه سرپایی و 5 هزار و 84 نسخه بستری در سطح داروخانه‌ها به ثبت رسیده است.

«یوسف زمانی» با بیان اینکه در این ایام تشدید ارزیابی و نظارت بر داروخانه‌ها و سلامت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی توسط تمامی کارشناسان حوزه این معاونت صورت می‌گیرد، افزود: 79 مورد بازرسی و 57 مورد نمونه‌برداری از داروخانه‌ها و مواد غذایی و آشامیدنی صورت گرفته که شامل ثبت و گزارش مشاهده هرگونه عدم انطباق فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی در سطح عرضه و مصرف، پیگیری و انجام اقدامات قانونی موارد تخلف احتمالی، رسیدگی به شکایات مردمی مطابق با دستورالعمل‌های مربوطه به صورت مستمر در ایام نوروز در سراسر استان صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان،  زمانی به اهمیت پاسخگویی به مسائل دارویی در این ایام نیز اشاره و تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تا کنون، هزار و 102 مورد پاسخگویی به مسائل دارویی در سطح استان انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شایعات تکراری درباره مهلت پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی‌ها
  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • شوک سال جدید به استقلال، زود خنثی شد!
  • ستاره‌های فوتبال در نوروز پولدار شدند!
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • ثبت ۵۰ هزار نسخه سرپایی از ابتدای طرح نوروزی