Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه با اشاره به اینکه کمتر از یک‌ سال است که روی موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها تمرکز کرده‌ام، اظهار کرد: رشته‌های دانشگاهی بالادست نفت در دوران پیشین حضورم در وزارت نفت راه‌اندازی شد؛ در سال ۷۶، تعداد اعضای هیات علمی در بخش بالادست بیشتر از پنج نفر نبود، اما اکنون نفت در همه دانشگاه‌های معتبر تدریس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا داریم که تنها با افزایش یک درصدی نرخ ضریب بازیافت در مخازن می‌توان با نفت ۵۰ دلاری ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد بیشتر به دست آورد. استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها می‌توانند در صنعت نفت تحول ایجاد کنند.

وزیر نفت ادامه داد: قاچاق و بهینه‌سازی مصرف سوخت از موضوع‌هایی است که حل‌وفصل آن نیاز به کار مهندسی ندارد بلکه نیازمند فکر است؛ تفکر و اندیشیدن بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

وی تاکید کرد: نخستین گام وزارت نفت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص ۱۷ تا ۱۸ هزار هکتار زمین در منطقه ری بوده که جای مناسبی هم برای این کار است. خوشبختانه با همت وزارت علوم و صندوق نوآوری و شکوفایی دیروز مجوز صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت صادر شد؛ سرمایه اولیه این صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان است که می‌تواند پشتوانه مالی مهمی باشد.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای سطح علمی و آموزشی کارکنان و تیز افزایش بازیافت نفت از میادین نفتی در دانشگاه‌ها انیستیتو نفت را راه‌اندازی کردیم.

وزیر نفت تصریح کرد: برگزاری گردهمایی امروز هم ادامه زنجیره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی وزارت نفت است به شرکت‌هایی که در منطقه ری مستقر می‌شوند کمک مالی کوچک خواهیم کرد.

زنگنه از فعال شدن بحث تضمین خرید کالا خبر داد و گفت: به زودی تضمین خرید کالا اجرایی خواهد چرا که این موضوع کار بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: درهای پژوهشگاه صنعت نفت روی همه محققان و پژوهشگران باز است و خودم نیز به‌عنوان منتور به شما کمک خواهم کرد تا نسل آینده برای کشور مفید کار کند.

زنگنه افزود: فرصت مطالعاتی یکی مواردی است که در جهت توسعه فناوری لحاظ شده است و به همین برای استادان و دانشجویان گرنت پژوهشی برای این قشر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: چند روز پیش قرارداد همکاری در خصوص کک سوزنی و کک اسفنجی با شرکت‌های آلومینیوم و فولاد به امضا رسید که قرار است بیش از یک میلیارد تومان تضمین خرید کالا اختصاص یابد.

گفتنی است؛ در آیین گردهمایی شرکت‌‌‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه، چهار تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نفت و پارک‌های فناوری منتخب شامل پارک علم‌وفناوری اصفهان، پارک علم‌و‌فناوری خراسان رضوی، پارک علم‌و‌فناوری خلیج فارس و پارک علم‌و‌فناوری خوزستان امضا شد.

انتهای پیام/

169 / 336 صنعت نفت دانش بنیان سرمایه گذاری صندوق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صنعت نفت دانش بنیان سرمایه گذاری صندوق شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانش بنیان تضمین خرید کالا راه اندازی وزارت نفت صنعت نفت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با حرکت صنعت نفت به سمت دانش‌بنیان شدن، می‌توانیم به توسعه هرچه بیشتر زنجیره ارزش نفت در بازارهای جهانی نزدیک شویم.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه صنعت نفت و گاز نقشی محوری در اقتصاد ایران دارد، اظهار کرد: با حرکت صنعت نفت به سمت دانش‌بنیان شدن می‌توانیم به توسعه هرچه بیشتر زنجیره ارزش نفت و جایگاه تازه و مترقی در بازارهای جهانی نزدیک شویم.

وی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی پارسال به کمک ارتباط صنعت نفت و گاز با حوزه دانش‌بنیان‌ها، همچنین تولیدات بار اول شکل گرفت، افزود: اگر بخواهیم جهشی در حوزه تولید و صنعت داشته باشیم، لزوم آن حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز در سال گذشته با بیشترین حجم قرارداد تولید بار اول نمونه موفقی از همکاری صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است، تصریح کرد: امروز بدون شک حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأثیر بسیاری در بی‌اثر کردن تحریم‌ها دارد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد