Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در روز جهانی زنان و دختران دانشمند، ما تنها هفت دانشمند زن را انتخاب کرده ایم یکی از این زنان مریم میرزاخانی است.
به گزارش آریا، نهاد زنان سازمان ملل به مناسبت روز جهانی زنان و دختران دانشمند، مریم میرزاخانی را به عنوان یکی از هفت زن دانشمند تاثیرگذار در جهان معرفی کرد.
به گزارش سایت سازمان ملل، نهاد زنان این سازمان که در زمینه توانمندسازی زنان در جهان تلاش می‌کند هفتم فوریه به مناسبت روز جهانی زنان و دختران دانشمند در حوزه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات به معرفی دانشمندان زن تاثیرگذار در جهان پرداخت و مریم میرزاخانی، زن ایرانی برنده مدال فیلدز را به عنوان یکی از هفت زن دانشمند تاثیرگذار در جهان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مقدمه این گزارش آمده است: بسیاری از زنان و دختران مستعد مرز‌های دانش علمی را جابه جا کردند و به دنبال راه حل‌هایی برای چالش‌های جهانی روزمره بوده اند. تلاش‌های آنان سبب شد نگرش ما به جهان تغییر کند و شایسته است روایات و خاطرات آن‌ها گفته و گفته شود.
نهاد زنان سازمان ملل در ادامه گزارش خود نوشت: به همین مناسبت، در روز بین المللی روز جهانی زنان و دختران دانشمند، ما تنها هفت دانشمند زن را انتخاب کرده ایم که شما باید درباره آن‌ها بدانید و آن‌ها را گرامی بدارید. یکی از این زنان مریم میرزاخانی است.
نهاد زنان سازمان ملل در توصیف مریم میرزاخانی نوشت: مریم میرزاخانی وقتی که دختر بود و در تهران بزرگ می‌شد، آرزو داشت یک نویسنده شود. این آروز تا سال‌های دبیرستان و قبل از اینکه استعدادش را برای ریاضیات کشف کند - موضوعی که خلاقیت و استعداد او را تا آخر عمر به خود جلب کرده بود- ادامه داشت.
در سال 1994 میرزاخانی به عنوان اولین دانش آموز زن ایرانی انتخاب شد که در المپیاد بین المللی ریاضی موفق به کسب مدال طلا شد و از 42 امتیاز 41 امتیاز را به دست آورد و در سال 2015 نیز با کسب امتیاز عالی برنده شد.
وی مدرک دکترای خود را از دانشگاه هاروارد به دست آورد و اندیشمند برجسته در زمینه دینامیک و هندسه سطوح پیچیده بود. در سال 2014، او اولین برنده زن مدال فیلدز، معتبرترین جایزه در ریاضیات شد.
هر چند مریم میرزاخانی در سال 2017 بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت، اما کمک‌های شایان او به حوزه ریاضیات ماندگار است و فعالیت‌های او راه را برای بسیاری از زنان ریاضیدان در آینده هموار کرده است.
«تو یویو»، «کیارا نیرگین»، «کاترین جانسون»، «ماری کوری»، «مارسیا باربوسا» و «سگنت کلمو» از دیگر دانشمندان تاثیرگذار فهرست نهاد زنان سازمان ملل هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لیگ کاراته وان عسگری بهمنیار علیپور نهاد زنان سازمان ملل تاثیرگذار در جهان مریم میرزاخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال برنز تکواندوکار مازنی در تورنمنت صربستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بیست و یکمین دوره رقابت‌های تکواندو آزاد صربستان (۲۰ امتیاز المپیکی/G۲) که از روز جمعه ۲۴ فروردین در سالن «رانکو زراویکا» شهر بلگراد آغاز شده بود روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه با شناخت برترین‌های تمامی اوزان رده سنی بزرگسالان به پایان رسید.

سعیده نصیری تنها نماینده بانوان تکواندو مازندران در وزن ۴۹- کیلوگرم به همراه ۵ ملی پوش دیگر راهی این رویداد شد که در نهایت با کسب مدال برنز اولین مدال غیر از طلا را در اعزام‌های بین المللی خود ثبت کرد، نصیری ۵ مدال طلا از تورنمنت‌های مختلف داشته و این تنها برنز وی است که با طلای کیانی تیم ملی تکواندو کشورمان به ۲ مدال ارزشمند در تورنمنت صربستان دست یافت.

هوگوپوش وزن ۴۹- کیلوگرم مازنی بعد از یک دور استراحت «سوفرادا کیسکالت» از آلمان را ۲ بر یک شکست داد و در دیدار بعدی مقابل «لنا استاکوویچ» حریف عنوانداری از کرواسی مبارزه کرد و در یک پیکار حساب شده ۲ بر یک پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نصیری در این مرحله برابر «آدریانا سروزو ایگلسیاس» از کشور اسپانیا رو به رو شد و نهایتا با وجود ارائه نمایشی قابل قبول برابر نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال برنز ۲۰۲۳ جهان در رقباتی نزدیک و دیدنی با نتیجه ۲ بر یک باخت و به نشان برنز بسنده کرد.

هدایت تیم ملی در این رویداد برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی بود. مهروز ساعی نیز به عنوان مربی وی را همراهی می‌کرد.

دیگر خبرها

  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • نایب قهرمانی کاراته کا‌های مازندران با ۵ مدال در انتخابی تیم ملی بزرگسالان 
  • ده بزرگی به مدال برنز رسید
  • ایمان محمدی برنز گرفت
  • کشتی فرنگی آسیا/ مدال نقره و برنز برای ایران
  • محمدی مقتدرانه به مدال برنز رسید
  • کسب مدال برنز تکواندوکار مازنی در تورنمنت صربستان
  • درخشش کاراته کا‌های کرمانشاهی در مسابقات انتخابی تیم ملی