Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@21:09:50 GMT

زنجان با درخشش ملیله به نمایشگاه تهران آمد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۶۸۸۷

زنجان با درخشش ملیله به نمایشگاه تهران آمد

پول نیوز - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با ثبت زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله، چهار استادکار ملیله در نمایشگاه تهران به معرفی این هنر پرداختند.

امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی و در گفت و گو با پول نیوز، با اعلام برنامه‌های استان زنجان گفت: نمایشگاه امسال با ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله همراه شد و از این جهت غرفه استان زنجان با حضور چهار استادکار ملیله و نیز پخش تیزرهای تبلیغاتی و بروشور، به معرفی این صنعت می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه امسال نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ادغام شده عنوان کرد: غرفه زنجان به دو قسمت صنایع دستی و گردشگری تقسیم شده است.
ارجمند ادامه داد: امسال شهر زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسیده و لوح ثبتی توسط وزیر میراث فرهنگی رونمایی شد. در بخش صنایع دستی تمرکز ما روی ملیله است. در واقع 4 رشته شاخص صنایع دستی استان از جمله مس گری، انگشترسازی، چاقوسازی و ملیله را به معرض عموم قرار دادیم.
وی اضافه کرد: حوزه صنایع دستی با توجه به تحریم ها و وضعیت اقتصادی، بهترین ظرفیت و پتانسیل را دارد که در حوزه فروش و صادرات پیشرفت چشمگیری داشته باشد.   بیشتر بخوانید:   ♦ حضور فعال شهر جهانی ملیله در نمایشگاه گردشگری پایتخت   ♦ گردشگری موجب انتقال فرهنگ‌ها و مودت بین ملت‌ها می‌شود   ♦ سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران   ♦ کسب رتبه نخست گردشگری استان مرکزی/ تقویت بخش خصوصی با حضور شهرداری ها
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان درباره حوزه گردشگری استان در نمایشگاه تصریح کرد: این نمایشگاه به جاذبه های گردشگری،جاذبه های تاریخی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقسیم شده و در این مورد، اتاق بازرگانی استان در بحث جذب سرمایه گذار با ما مشارکت کرد.
وی گفت: سرمایه‌گذارهایی که در حوزه صنایع و معادن فعالیت می‌کردند، در این نمایشگاه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خواهان سرمایه‌گذاری هستند.
امیر ارجمند در پایان گفت: تمام تلاش ما بر این است که گردشگران به این باور برسند که استان زنجان "دور نیست و دیدنی است".

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: زنجان نمایشگاه گردشگری صنایع دستی ملیله گردشگری و صنایع دستی استان زنجان مدیرکل میراث فرهنگی نمایشگاه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است