Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار شغل جدید در بخش های روستایی و عشایری ایجاد شده است گفت:از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲۰۷۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون با حضور در نشست خبری تبیین برنامه ها و عملکرد این بانک گفت: طرح اشتغال روستایی و عشایری از بهمن سال 96 شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در راستای این طرح  4 بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید مسئول پرداخت  تسهیلات شدند.  مجموع تسهیلاتی که باید توسط این 4 بانک پرداخت شود 18 هزار میلیارد تومان بود که سهم بانک توسعه تعاون از این رقم 2 هزار و476 میلیارد تومان بود که حدود 400میلیارد تومان دیگر تکلیف و تعهد باقی مانده است که تلاش می کنیم تا پایان سال 98 در یک ماه باقی مانده این رقم را پرداخت کنیم.

وی درباره میزان تسهیلات پرداختی از سوی این بانک برای اشتغال روستایی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 2076 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که هنوز 400 میلیارد تومان تکلیف بانک توسعه تعاون باقی مانده است. به عبارتی 88 درصد  تعهدات خود را عمل کردیم و امیدواریم تا پایان سال 12 درصد باقی مانده نیز عملی شود.

پرداخت 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی/ایجاد 197 هزار شغل جدید طی 2 سال

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مورد اشتغال ایجاد شده با بیان اینکه  از این محل 40 هزار شغل جدید در مناطق روستایی وعشایری با تسهیلات 4، 6 و 10 درصد با میانگین نرخ 6 درصد در روستاها،‌ مناطق عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر ایجاد شده گفت: مدت بازپرداخت این  تسهیلات حداکثر 9 ساله است.

مهدیان با تأکید بر این که مهم‌ترین چالش این بانک  کمبود سرمایه  است افزود:سرمایه این بانک در حال حاضر هزار میلیارد تومان است و قرار است دو هزار و 650 میلیارد دیگر به سرمایه این بانک به ترتیب از محل بودجه سال 98 حدود  مبلغ هزار میلیارد تومان از بودجه سال 99 نیز حدود هزار میلیارد تومان و از محل خط اعتباری بانک مرکزی 650 میلیارد تومان دیگر برای افزایش سرمایه این بانک در نظر گرفته شود.  در آن صورت تحقق این افزایش سرمایه  قدرت وام دهی بانک افزایش می‌یابد و هم نرخ کفایت سرمایه بانک از یک و نیم تا دو درصد کنونی به 8 درصد می‌رسد که این رقم کف استاندارد بانک‌ها است. 

وی در مورد اینکه چقدر از دارایی‌های بانک توسعه تعاون منجمد و تبدیل به املاک شده است، گفت: حدود 78 میلیارد تومان مجموع دارایی‌های تملیک شده بانک توسعه تعاون است که رقم ناچیزی به شمار می‌رود و عمده تسهیلات این بانک در بخش صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی با اولویت تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه  73 درصد از تسهیلات بانک به شرکت‌های تعاونی پرداخت می‌شود افزود: امسال تا پایان سال 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت  می‌کنیم که برای سال آینده این رقم به 17 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مهدیان گفت: تسهیلات بانک توسعه تعاون در بخش گردشگری، صنعت و خدمات پرداخت می‌شود. همچنین برای اجرای طرح‌های ملی اشتغال موضوع تبصره 18 هم پرداخت می‌شود. همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و وام برای سرپرستان خانوار، مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اشتغال‌زایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی اشتغال زایی میلیارد تومان تسهیلات پرداخت مدیرعامل بانک توسعه تعاون هزار میلیارد تومان هزار شغل جدید سرمایه این بانک اشتغال روستایی پرداخت می شود تا پایان سال باقی مانده ایجاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان

شما شهروندان عزیز در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، در لینک زیر مشاهده کنید.

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣