Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره ارائه خدمات توانبخشی به دانش‌آموزان استثنایی اظهار داشت: حدود 4 میلیارد تومان بودجه در قالب بسته حمایتی برای این دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است. 

اخبار اجتماعی -وی افزود: خدمات توانبخشی به طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن در قالب خدمات شنوایی‌سنجی و گفتاردرمانی است که خدمات ارائه شده توسط سازمان در این حوزه 6 برابر افزایش یافته و بخش دیگر خدمات توانبخشی در قالب بسته‌های حمایتی به دانش‌آموزان مانند تأمین کمک هزینه واکر، ویلچر، عینک و اندام مصنوعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: پرداخت هزینه عینک با سقف 300 هزار تومان، ذره‌بین با سقف 200 هزار تومان، وسایل کمک‌بینایی با سقف 800 هزار تومان و عصای سفید و واکر تا سقف 200 هزار تومان برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.

حسینی گفت: همچنین کمک‌هزینه اندام مصنوعی تا سقف 10 میلیون، ویلچر تا سقف یک میلیون و 200 هزار تومان، قطعات کاشت حلزون تا سقف 2.5 میلیون، کاشت حلزون تا سقف 6 میلیون و خدمات دندانپزشکی با سقف یک میلیون و 200 به دانش‌آموزان استثنایی پرداخت می‌شود. 

وی بیان داشت: همچنین برای تهیه پروتز مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی تا سقف 700 هزار تومان،‌کفش طبی تا سقف 300 هزار تومان و سمعک تا سقف 800 هزار تومان کمک‌هزینه ارائه خواهد شد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: البته کمک هزینه خدمات بیمارستانی، پاراکلینیکی و داروهای مستمر دانش‌آموزان استثنایی بدون سقف و محدودیت ارائه می‌شود. 

حسینی بیان داشت: در حوزه توانبخشی 864 نیرو را جهت انجام گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی استخدام کرده‌ایم و 16 مورد ویژه جهت حمایت از دانش‌آموزان استثنایی پیش‌بینی شده که در قالب بسته‌های حمایتی،‌ کمک هزینه‌های مورد نیاز دانش‌آموزان تأمین می‌شود. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش بودجه دانش آموزان کفش سیدجواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دانش آموزان استثنایی خدمات توانبخشی دانش آموزان قالب بسته هزار تومان کمک هزینه تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ما و مدارس آن‌ها

بعد از هماهنگی با یک مدرسه به اتفاق به آنجا رفتیم و مدیر آن مدرسه ما را برای دیدن از کلاس ها راهنمایی کرد. در گوشه ای از حیاط دراندشت مدرسه تعدادی از دانش آموزان بساط باربکیو را گسترانده بودند و به همراهی معلم خود در حال تهیه و پخت کباب بودند. مدیر ایرانی پرسید در ساعت درس و تحصیل چرا این دانش آموزان پیک نیک رفته اند؟ مدیر مدرسه جواب داد این پیک نیک نیست و کلاس درس جامعه شناسی است. در واقع معلم در حال تدریس مهمترین درس جامعه شناسی به دانش آموزان است یعنی ترجیح منفعت جمعی بر منفعت فردی. دانش آموزان که هر کدام به چند تیم تقسیم شده اند یاد می گیرند که اگر هر نفر کار خود را در تیم خود که مثلا تیم آماده کردن گوشت و آمیخته کردن آن با مواد غذایی دیگر است به خوبی انجام دهد، نتیجه بهتری خواهد گرفت و مثلا گوشت خوبی برای کباب کردن آماده می شود و اگر بقیه تیم ها تا تیم کباب کردن گوشت کار خود را به درستی انجام دهند نهایتا همه بچه های کلاس با همدیگر غذای خوشمزه ای را تناول خواهند کرد و این به نفع همه است.

دوستم می گفت بعد از آن روز فهمیدم که چرا مردم این کشور بدون اعمال جریمه و فشار قانون را مراعات می کنند. فهمیدم چرا در این کشور کمتر کسی به سراغ کلاهبرداری می رود تا جیب خودش را پرپول کند و به فکر منفعت بردن همه است و از آن مهمتر فهمیدم چرا آموزش ابتدایی در این کشور بالاترین بودجه را دارد و حقوق یک مدیر مدرسه هم طراز مدیران عالی کشور و معلمی از مشاغل پردرآمد است. و همینطور فهمیدم چرا در ایران کلاهبرداری، اختلاس، عادی شدن تخطی از قانون و فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی همه در کنار بودجه پایین آموزش و پرورش و حقوق ناچیز معلمی است.


دوستم می گفت تازه می فهمم چرا می گویند تفاوت جهان اول با جهان سوم در وزارتخانه آموزش و پرورش است. این ها را دوستم می گفت و گرنه به قول آن طنز قدیمی ما که به چشم خودمان ندیدیم...

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897059

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان
  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است