Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از اواسط اسفند ماه آغاز می‌شود و در این دوره سهمیه برخی از شهرها به دلیل حذف بسیاری از متقاضیان افزایش می‌یابد. محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، با بیان اینکه غربالگری و پالایش طرح اقدام ملی مسکن در تمامی استان‌ها به اتمام رسیده است، گفت: در برخی از استان‌ها تا ۶۶ درصد و در برخی استان‌ها تا ۳۵ درصد واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن بوده‌اند که مابقی ثبت‌نام کنندگان به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شده‌اند و برخی از متقاضیان هم در هنگام مراجعه ممکن است به دلیل نداشتن سابقه سکونت ۵ ساله در شهرهای خود در این طرح حذف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند برای ارائه شکایت و همچنین دلیل حذف شدن خود به ادارات کل مراجعه کنند که ممکن است برخی از مراجعه‌کنندگان شرایطشان پذیرفته شود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: برخی از ثبت‌نام کنندگان ممکن است در سال‌های پیش در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده باشند، اما بعد از گذشته مدتی انصراف داده باشند، اما هنوز فرم "ج" آن‌ها همچنان قرمز مانده است که در هنگام مراجعه به ادارات کل فرم "ج" آن‌ها سبز می‌شود و واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن می‌شوند.
محمودزاده افزود: هم‌اکنون متقاضیانی که پیامک را دریافت کرده‌اند به همراه مدارک و اسکن مدارک خود بعد از دریافت نوبت از سامانه به ادارات کل مراجعه می‌کنند و در همان مراحل اولیه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان باید پرداخت کنند.
مسکن
 
او با اشاره به اینکه برخی از واحدهای مسکن ملی در شهرهای جدید در مرحله معرفی و آماده‌سازی هستند، گفت: پیشرفت فیزیکی برخی از واحدهای مسکن مهر به ۳۰ درصد رسیده و برخی از این واحدها هم پول زمین را به عنوان پیش‌پرداخت واریز می‌کنند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی از شهرها طرح اقدام ملی مسکن در مرحله آماده‌سازی زمین است و پیشرفت ۱۰ تا ۱۵ درصدی دارد، اما برخی از متقاضیان هم ممکن است به صورت گروهی اقدام به ساخت واحد کنند که همین موضوع سرعت ساخت و پیشرفت فیزیکی واحدها را افزایش می‌دهد.
محمودزاده با اشاره به اینکه تسهیلاتی که برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: ممکن است کسانی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت‌نام کرده باشند و امتیاز داشته باشند می‌توانند از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن برای این موضوع استفاده کنند.
او با اشاره به اینکه با حذف ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن ظرفیت بسیاری از شهرها برای طرح اقدام ملی مسکن افزایش می‌یابد، به طوری که ظرفیت‌های شهر پردیس و پرند هم‌زمان با حذف متقاضیان فاقد شرایط افزایش می‌یابد و سهمیه این شهرها برای دور دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن بیشتر می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در طرح اقدام ملی مسکن ۴۶ درصد از متقاضیان واجد شرایط بودند و ۵۳ درصد از متقاضیان حذف شدند که در پالایش نهایی تعداد حذف شدگان افزایش می‌یابد.
محمودزاده تأکید کرد: در طرح اقدام ملی مسکن حدود ۲۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین سهمیه در بین استان‌های مختلف مربوط به استان تهران بوده است.
او تاکید کرد: ثبت‌نام دور دوم طرح اقدام ملی مسکن از اواسط اسفند ماه آغاز می‌شود و در این دوره سهمیه برخی از شهرها برای متقاضیان افزایش می‌یابد.

خبرآنلاین برچسب ها: وزیر راه و شهرسازی ، طرح ملی مسکن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی طرح ملی مسکن دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی مسکن او با اشاره ثبت نام کنندگان افزایش می یابد برخی از شهرها ثبت نام کرده ادارات کل واجد شرایط استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

«سیداحمد خادمیان» میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده، یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند.

خادمیان تاکید کرد: بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح‌داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدد پس از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: همه شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد