Web Analytics Made Easy - Statcounter

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ایران، با اشاره به اهمیت توانمندسازی زنان در جامعه، گفت‌: مشارکت هر چه بیشتر زنان در جامعه باعث افزایش صلح و قوی‌تر شدن آن جامعه می‌شود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز خانوم "اوگوچی دینلز" در همایش" نقش بانوان در اقتصاد تعاون" که با مشارکت اتاق تعاون ایران و سفارت آفریقای جنوبی در تهران، به مناسبت روز زن برگزار شده بود، اظهار کرد: زنان در ایران علاوه بر این که خواهر، مادر، و همسر هستند دکتر، مهندس، پزشک، دانشمند، دانشجو و سیاست‌مدار و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نیز هستند.

وی با اشاره به اهمیت تلاش دولت برای توانمندسازی زنان و ایجاد زمینه برای آنها در این راستا گفت: ما می‌بینیم که بعضا زنان در جامعه مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند که در برابر این مسئولیت‌ها که اتفاقا سنگین نیز هست، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند که از جمله آن نگه داشتن اعضای خانواده است. این مسئولیت و عنوان کار به رسمیت شناخته نمی‌شود در حالی که حدود ده تا 40 درصد تولید ناخالص یک کشور را این گونه مسئولیت‌ها تشکیل می‌دهند.

این مقام سازمان ملل در تهران همچنین به اهمیت نقش تعاونی‌ها در ترویج برابری بین زنان و مردان اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای که اختلاف پرداخت بین زنان و مردان در حال زیاد شدن است تعاونی‌ها می‌توانند در راستای ایجاد برابری و رعایت عدالت در پرداخت‌ها موثر باشند چرا که آنها در فعالیت‌های خود اصولی مانند مشارکت و توزیع عادلانه ثروت را نیز در نظر می‌گیرند. 

اوگوچی دینلز همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش زنان در تحقق صلح در عرصه‌ی جهانی اشاره کرد و گفت:‌ افزایش مشارکت زنان در امور باعث گسترش صلح و قوی‌تر شدن جوامع می‌شود و باعث می‌شود که جوامع با انعطاف بیشتری با امور برخورد کنند.

وی همچنین با بیان این که حضور جدی‌تر زنان در عرصه‌های مختلف به تحقق اهداف توسعه پایدار کمک شایانی می‌کند، گفت‌: ما با توانمندسازی زنان می‌توانیم به بسیاری از اهداف کلان خود در راستای تحقق صلح و پیشرفت جوامع دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و آفریقای جنوبی توانمندسازی زنان زنان در جامعه مسئولیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید جمال‌الدینی، در این بازدید خطاب به مسئولان و بانیان احداث همراه سراها، گفت: این اقدام شما در راستای فرموده رهبری است که هیچ خانواده‌ای افزون بر رنج بیماری، نباید متحمل رنج دیگری شود.

وی افزود: این قبیل کارها موجب ایجاد آرامش خانواده بیمار و افزایش امید به زندگی و کوتاه‌شدن روند درمان بیماران می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، با پرداختن به نیات و رویکردهای خیرین، گفت: بیشتر کسانی که خود به طور مستقیم وارد کار شده‌اند، معمولاً تجربه برخورد نزدیک با بیماری و گرفتاری‌های جانبی آن را داشته‌اند. در واقع استیصال عامل و نقطه اتصال آنها شده است و به جای ناامیدی و بریدن از دنیا، به امر خیر و یاری رساندن به هم‌نوعان پرداخته‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر دستور وزیر بهداشت مبنی بر تجلیل از خیرین، افزود: اقدام دست‌اندرکاران همراه‌سراها بسیار در خور توجه است. برای نمونه این بزرگواران با راه‌اندازی چند همراه‌سرا در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های مهم تهران، توانسته‌اند با مشارکت نزدیک به ۱۰ هزار خیر، فرصت بیش از ۱۰۰ هزار شب اقامت برای نیازمندانی که اکثراً از مناطق کم‌برخوردار بوده‌اند، فراهم آورند که کاری ارزشمند، درخور توجه و شایسته تجلیل و تقدیر است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی، گفت: سلامت یک مساله چند بُعدی است که تحت تأثیر عوامل مختلف قرار دارد و بیش از سه چهارم مسائل و تأمین همگانی آن در اختیار تولیت نظام سلامت نیست.

وی تصریح کرد: تأمین و ارائه خدمات سلامت مستلزم همکاری‌های میان‌بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهادها در این مقوله مهم است و بخش‌های مختلف دولت، مجلس، نهادهای عمومی غیردولتی همچون شهرداری‌ها و نهادهای مدنی و گروه‌ها باید در این مسئله مشارکت کنند.

جمال الدینی در پایان خواستار بسط و گسترش تجربه‌های موفق با همکاری و مشارکت مسئولان و نهادهای مختلف شد.

کد خبر 6064023 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • بانک‌ها در توسعه امور زیربنایی جامعه مشارکت کنند
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیا شد
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد