Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-غلامی گفت: باید در کشور فضای لازم را برای نیروی‌های انسانی تحصیل‌کرده به عنوان سرمایه‌های رو به افزایش فراهم کنیم.

گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت نفت از امروز ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ به مدت سه روز در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود. در این گردهمایی بیژن زنگنه وزیر نفت، منصور غلامی وزیر علوم، و رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با بیان اینکه وظیفه وزارت علوم تربیت نیروی انسانی است، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه ذاتی خود در حوزه تربیت نیروی انسانی را به خوبی انجام داده است. کشور ما هم مانند سایر کشور‌های پیشرفته دنیا در عرصه‌های علمی جایگاه خوبی دارد و حضور ایران در حوزه علم و فناوری در عرصه‌های بین المللی به خوبی این ظرفیت را نشان می‌دهد.

غلامی ادامه داد: ما جمعیت قابل توجهی در حوزه علم و فناوری در کشور داریم و توانمندی‌های ما در زمینه‌های علمی قابل توجه است.

وزیر علوم تاکید کرد: ما باید برای جوانان در کشور فضای لازم را ایجاد کنیم. استفاده از نیروی انسانی تحصیلکرده به عنوان سرمایه‌های مهم جاری و رو به افزایش انتظاری است که از جامعه علمی می‌رود.

او با تاکید بر اینکه کار استارت آپ‌ها شروع اولیه برای شکل‌گیری مجموعه توانمند دارای دانش و فناوری است، اظهار کرد: رویدادی که در کشور شکل گرفته یک روال طبیعی است. ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه علم و فناوری، در بخش تربیت علوم انسانی، در حوزه تولید علم و در بخش تحول به سمت توسعه فناوری‌ها و به کارگیری علم موفق عمل کرده ایم. این بازه زمانی متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ سال است که زمان طولانی محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: جایگاه علمی خوبی در جهان داریم

غلامی ادامه داد: ما در بازه زمانی فعلی در یک حرکت پرشتاب و قوی از صاحبان علم و فناوری هستیم، حتما وزارت علوم در حوزه معاونت پژوهش و فناوری در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کنار این مجموعه خواهد بود. به وظیفه خود در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان عمل می‌کنیم و صندوق نوآوری تلاش خود را در راستای حمایت و ارائه خدمات در این زمینه انجام می‌دهد.

غلامی تصریح کرد: به نظر من این حرکت شروع تامین زیر ساخت‌هایی است که بکارگیری دانش و فناوری‌های جدید در صنعت کشور را تسهیل می‌کند. این شروع قدرتمندی است که در آینده مثمر ثمر خواهد بود. وزارت نفت هم با همکاری‌های لازم نگرانی‌های این حوزه را تا حد زیادی رفع کرده تا جایی که این فرآیند به یک فرصت جدی تبدیل شده است.

او در پایان ضمن ابراز امیدواری از نتیجه این گردهمایی‌ها بیان کرد: امیدواریم در جریان این نشست‌ها شاهد اتفاقات خوبی در شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها باشیم که حمایت از آن‌ها باعث افتخار وزارت علوم است؛ برنامه وزارت علوم این است که بکارگیری علمی ارزشمند، در بخش اثرگذاری در توسعه کشور بیش از پیش اتفاق بیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حوزه علم و فناوری شرکت های دانش بنیان علم و فناوری نیروی انسانی استارت آپ ها فضای لازم وزارت علوم وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور یافت و سخنرانی داشت.

همچنین امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم نیز به صورت برخط در این نشست سخنرانی کرد.

سفیر ایران در مسکو با اشاره به اینکه کشورمان از تیرماه ۱۴۰۲ به عنوان عضو کامل به سازمان همکاری شانگهای پیوست، یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این در ۲۰ سال گذشته و در زمان عضویت خود به عنوان ناظر در این سازمان، دیدگاه‌های خود را بیان کرده است.

وی اظهار داشت: ایران هم‌اینک نیز به عنوان عضو کامل به دنبال تعامل سازنده و همکاری جامع با بخش‌های مختلف تخصصی سازمان همکاری شانگهای است.

جلالی، یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری کشورهای عضو سازمان شانگهای را حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: آموزش سنگ بنای توسعه هر کشوری است و جمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه سابقه و تجربه طولانی دارد.

اقدامات بزرگ ایران در حوزه علم و فناوری با وجود تحریم‌ها

سفیر ایران در مسکو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما با وجود مواجهه با همه تحریم‌ها و فشارهای غیرعادلانه برخی قدرت‌ها در حوزه تحقیق‌، پژوهش و آموزش عالی کارهای بزرگی انجام داده است.

وی یادآور شد: ایران هم‌اینک در منطقه غرب آسیا در بسیاری از شاخص‌های علوم و تحقیقات از جمله فناوری و انرژی جایگاه برتر را دارد.

آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه آموزش

جلالی ادامه داد: ما آماده هستیم تا دستاوردها و تجربیات خود را در حوزه آموزش با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌های برتر عضو سازمان همکاری شانگهای اقدام بسیار مهم و در خور تقدیری است، گفت: دانشگاه‌های برتر ایران، سالیانی است که با کشورهای شانگهای از جمله روسیه در حال همکاری مشترک هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: ما آمادگی خود را به شکل کامل اعلام می‌کنیم که به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای، همکاری کاملی را با این سازمان همکاری داشته باشیم.

امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی ویدئو کنفرانس در این نشست بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری تأکید کرد و گزارشی از دستیابی ایران به جایگاه‌های قابل توجه در عرصه علم و فناوری با وجود تحریم‌های غرب ارائه کرد.

کد خبر 6081831 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • بسیاری سعی می کردند ایران را کشوری ترسو قلمداد کنند
  • فراخوان جذب نیروی امریه در وزارت علوم