Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس هشتم شورای اسلامی در گفتگو با الف، تصریح کرد: مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد و در واقع اختیارات و وظایفی که به نماینده در قانون اساسی داده شده است، نشان از جایگاه بالای نمایندگان دارد که باید طبق وظایف خود و بر اساس مشکلات و مسایل کلان جامعه، برای آنها برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهیان تاکید کرد: از ابتدای آغاز مجلس یازدهم، طرحی برای اقتصاد و معیشت مردم در نظر گرفته شده است که قرار است اجرایی شود چرا که در حال حاضر مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و این طرح به جهت کمک به رفع مشکلات مردم صورت می گیرد. همچنین بحث اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی در دستور کار مجلس آینده خواهد بود. برای بحث مسکن هم که امروز به معضل جدی در جامعه تبدیل شده است راهکارهایی در نظر گرفته شده است که در زمان خودش اعلام خواهد شد.

داوطلب نمایندگی در مجلس یازدهم به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: تخصص اصلی بنده در حوزه سلامت است که برنامه‌هایی در این خصوص پیش‌بینی شده است. به عنوان مثال یکی از ظرفیت‌های بسیار تاثیرگذار در حوزه سلامت، طب سنتی و اسلامی است که در سیاست‌های کلی سلامت و در برنامه ششم توسعه نیز بر آن تاکید شده است و باید از این علم استفاده کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا خود را طرفدار شفافیت (شفافیت آرا و فعالیت های نمایندگان مردم) می دانید، افزود: بله، بنده خود را طرفدار شفافیت آراء و فعالیت‌های نمایندگان مردم میدانم، شفافیت باید از جنبه‌های مختلف مدنظر قرار بگیرد و ما قطعا از آن دفاع می‌کنیم. شفافیت آراء حق مردم است و مردم حق دارند بدانند در موضوعات مختلف، آراء نمایندگان مجلس چیست و به بیان دیگر مردم نباید نامحرم انگاشته شوند. همچنین مردم باید از هزینه‌های انتخاباتی و مالی نمایندگان خود با خبر باشند و نمایندگان نیز باید این موارد را اعلام کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان باید در سامانه قوه قضاییه نیز اموال و دارایی‌هایی خود را ثبت کرده و قوه قضاییه هم باید از نمایندگان در این مورد مطالبه گری کند.

الهیان مهمترین اشکال و نقطه ضعف مجلس دهم را عدم نظارت بر عملکرد دولت دانست و گفت: در مورد مجلس دهم باید آسیب شناسی صورت بگیرد اما نقطه ضعف اصلی مجلس دهم عدم نظارت بر دستگاههای اجرایی است، البته عدم نظارت جدی بر خود نمایندگان مجلس نیز از دیگر نقاط ضعف مجلس فعلی است.

وی همچنین مجلس کارآمد را مجلسی مردمی و نظارت بر عملکرد دقیق دولت و دستگاه های اجرایی می‌داند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: زهره الهیان انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصادی دولت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب صراط عدم نظارت حوزه سلامت مجلس دهم ضعف مجلس نقطه ضعف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت رفع ناترازی‌ها و مشکلات کشور از جمله تنش‌های‌ آبی، ناترازی برق، مشکلات اشتغال و مسکن، تورم، کسری بودجه و بهبود وضعیت اقتصادی زندگی مردم را در محور برنامه‌های خود قرار دادیم، گفت: امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 747977

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم