Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@20:14:24 GMT

آخرین وضعیت پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۷۷۶۸

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق ایران گفت: سازمان تامین اجتماعی مانند بقیه صندوق‌ها بی‌مشکل نیست و این مجموعه دارای مشکلاتی است اما این مشکلات به میزانی که ما را نگران کند، نیست. البته باید تدابیر و همکاری‌هایی در این خصوص داشته باشیم تا در آینده (میان مدت و بلندمدت) با مشکل مواجه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی - وی اظهار داشت: در سال جاری 126 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی منابع و مصارف داشته‌ایم که البته تامین منابع و مصارف ما در حدود 130 هزار میلیارد تومان خواهد شد. به لحاظ اینکه بدهکاری‌های معوق به خصوص بدهکاری‌های بخش درمان را پرداخت می‌کنیم و بدین ترتیب منابع و مصارف ما از پیش‌بینی‌های ما پیشی گرفته است. 

* بودجه 172 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی را تامین می‌کنیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سال آینده بودجه را در سناریوهای مختلف تنظیم کرده‌ایم و بودجه‌ای در حدود 172 هزار میلیارد تومانی را برای سازمان در نظر گرفته‌ایم که تقریبا منطقی است و می‌توانیم با روش‌های مختلف تامین کنیم.

سالاری اظهار داشت: وضعیت معمول ماهیانه ما به جز ماه‌های آخر سال و بهمن ماه که عیدی مستمری بگیران را که مبلغ 3500 میلیارد تومان است پرداخت می‌کنیم بدین گونه است که ماهانه 9600 میلیارد تومان هزینه داریم.

وی اظهار داشت: در آذر ماه منابع و مصارف ما با هم تطابق داشته اما در دی ماه حدود 200 تا 300 میلیارد تومان منابع ما بیشتر از مصارف بوده است. بنابراین وضعیت نگران کننده‌ای نداریم ضمن اینکه به بخش خصوصی هم فشار نمی‌آوریم و اتفاقا سهم فروشی هم نکرده‌ایم.

* منابع و مصارف ما در کوتاه مدت همخوانی دارد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در مجموع منابع و مصارف ما با سختی‌هایی در کوتاه مدت با هم می‌خواند اما اگر با هم همکاری خوبی نداشته باشیم سختی‌ها متوجه سازمان می‌شود. 

سالاری اظهار داشت: در مجموع این طور نیست که ما نگران زمین خوردن باشیم و فکر کنیم دیگر نمی‌توانیم بلند شویم.

وی با بیان اینکه در همین سال که وضعیت کلی عمومی‌ها به دولتی‌ها خوب نبوده و در پایان اسفند سال گذشته که با 43 هزار میلیارد تومان و خرداد امسال با 46 هزار میلیارد تومان بدهی انباشت مواجه شدیم و در مجموع 30 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها و 16 هزار میلیارد بدهی به مراکز درمانی داشتیم توانستیم بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

* بدهی به مراکز درمانی را تا آخر هفته صفر می‌کنیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: 10 هزار میلیارد تومان از بدهی به مراکز درمانی را در خرداد و تیر امسال پرداخت کردیم و بقیه را انشالله در هفته آینده پرداخت می‌کنیم و بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی را صفر می‌کنیم.

سالاری افزود:‌5 هزار میلیارد تومان بابت پرداخت بدهی مراکز درمانی از دولت تسهیلات گرفتیم و از منابع دیگر نقدینگی دریافت کردیم تا بدهی این بخش را به صفر برسانیم.

وی اظهار داشت: مطالبات بخش خصوصی هم تا پایان شهریور را پرداخت می‌کنیم  و مطالبات آنها برای مهر و آبان برای امسال را تعیین تکلیف می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی بانکی را حتما کاهش خواهیم داد تا نسبت به سال گذشته بدهی تامین اجتماعی کمتر شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تامین اجتماعی مراکز درمانی تامین اجتماعی درمان سازمان تامین اجتماعی مراکز درمانی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت بدهی به مراکز درمانی هزار میلیارد تومان مراکز درمانی منابع و مصارف ما پرداخت می کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سالار علی ویسی در جلسه بررسی مشکلات بیمه کارکنان و کارگران شهرداری که با حضور دستگاه‌های مسوول برگزار شد،اظهار کرد: کارگران شهرداری چشم به راه اقدامات مدیران شهرداری در خصوص ارائه راهکاری برای حل مشکلات قطعی بیمه و عقب ماندگی حق اولیه خود هستند.

وی افزود:در این راستا سه سال است که با سو مدیریت صورت گرفته در این حوزه بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۱۶۰ میلیارد افزایش یافته و تاکنون اقدام مؤثری جهت توقف افزایش و پرداخت بدهی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد:اولین مشکل عدم اطلاع شهرداری از میزان دقیق بدهی و اختلاف محاسباتی بوده که با هم‌افزایی و بررسی‌های مجدد می‌توان اختلاف نظرها را با سازمان تأمین اجتماعی حل و فصل کرد.

علی ویسی تصریح کرد:بارها جلساتی با حضور اعضای شورای شهر در ساختمان شورا و دفتر مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و راهکارهایی مصوب و ارائه شده که بی‌نتیجه مانده است که از مدیران شهرداری خواستاریم برای آخرین بار کمیته‌ای با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل داده و طی یک ماه آینده نتیجه بررسی نهایی را برای اقدامات بعدی اعلام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898991

دیگر خبرها

  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند