Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که بدون شواهد و مدارک مدعی شده این ویروس احتمالا تا آوریل از بین می‌رود، گفت: پکن به صورت حرفه‌ای و با وجود اتهام درباره تلاش‌ها در سرکوب اطلاعات درباره این بحران به این مساله رسیدگی کرده است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا چین درباره این ویروس حقیقت را می‌گوید، گفت: خوب شما هرگز این را نمی فهمید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظرم آنها می‌خواهند بحران را مدیریت کرده و تصویر بهتری ارائه دهند و خوب شما می‌دانید که منظورم این است که آنها نمی‌خواهند وحشت ایجاد کنند و جهان را به آشوب بکشانند.

حدود ۱۵۲۵ تن تاکنون پس از ابتلا به این ویروس کشته و بیش از ۶۵ هزار تن دیگر نیز از زمان انتشار آن در ژانویه ۲۰۲۰ مبتلا شده‌اند.

حزب کمونیست چین در تلاش برای جلوگیری از گسترش این ویروس برخی اقدامات نظیر قرنطینه ۶۰ میلیون تن انجام داده است.

ترامپ همچنین گفت: به نظرم آنها به صورت حرفه‌ای عمل کرده‌اند و به نظرم آنها به شدت در این زمینه توانمند هستند؛ شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به شدت توانمند است امیدوارم که این بحران حل شود.

وانگ یی، وزیر خارجه چین گفته است: این اپیدمی به صورت کلی تحت کنترل است. این شیوع یک باره اتفاق افتاد و برای چین و جهان یک چالش به همراه آورده است.

صحبت‌های ترامپ درباره اینکه این ویروس احتمالا تا آوریل ناپدید می‌شود، به نظر به  اطمینان وزیر خارجه چین به کنترل این ویروس برمی‌گردد.

ترامپ گفت: آوریل خیلی خیلی مهم است چون گرمای هوا ویروس را می‌کشد و زمانیکه هوا گرم شود، این ویروس به گرما به سختی واکنش می‌دهد و از بین می‌رود و این چیزی است که اتفاق می‌افتد.

این ادعای ترامپ از سوی آژانس سلامت آمریکا رد شده است.

310311

کد خبر 1353238

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا چین بین می رود نظرم آنها تا آوریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد