Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سخنگوی صنعت برق از اعمال خاموشی های اضطراری ناشی از محدودیت سوخت در نیروگاه ها در کشور خبرداد و تصریح کرد: این اقدام در جهت پایدار نگه داشتن شبکه برق بسیار ضروری است.

به گزارش خرداد، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که هم اکنون به دلیل گسترش سرمای هوا در کشور و افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی، اولویت با تامین گاز این بخش (خانگی) است تا مشکلی در گرمایش منازل هموطنان ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: میزان سوخت تحویلی به نیروگاه‌های کشور کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق با بیان این که هم اکنون ناچار به اعمال خاموشی‌های ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها در کشور شده‌ایم، تاکید کرد: این اقدام در جهت پایدار نگه داشتن شبکه برق بسیار ضروری است و در صورتی که مردم به ویژه در مناطق گرمسیر، میزان مصرف برق و گاز خود را در حدود 10 درصد کاهش دهند، بلافاصله خاموشی‌های اضطراری ناشی از این شرایط لغو خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان این که در این شرایط نیروگاه‌ها باید از سوخت مایع استفاده کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات تامین سوخت در مناطق سردسیر و برفی کشور، از هموطنان انتظار داریم به طور جدی نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا به زودی خاموشی‌های اعمال شده برطرف گردد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به ضرورت کاهش مصرف برق و گاز تاکید کرد: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدر رفت انرژی نسبت به کاهش مصرف انرژی در زمستان راهکارهای ساده و بدون هزینه برای عبور از این شرایط است.


برچسب ها: خاموشی ، خاموشی اضطراری

منبع: خرداد

کلیدواژه: خاموشی خاموشی اضطراری اعمال خاموشی سخنگوی صنعت برق نیروگاه ها کاهش مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در آزادراه تهران-شمال

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز از ترافیک سنگین در آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: محدودیت ترافیکی مقطعی در آزادراه تهران-شمال اجرا خواهد شد.

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرج اظهار کرد: ترافیک در استان به ویژه آزادراه تهران-شمال سنگین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود مسافران پیش از حرکت از وضعیت جاده‌ها باخبر شوند، افزود: همچنین رعایت جوانب احتیاط حین تردد نیز به صورت جدی مورد تاکید است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز افزود: این بار ترافیکی در خط جنوبی آزادراه تهران - شمال از محدوده تونل ۱۸ تا شهرستانک و انتهای تونل البرز سنگین است.

وی بیان کرد: به منظور تخلیه بار ترافیکی در این آزاد راه، محدودیت ترافیکی مقطعی در این مسیر اجرا شده است.

زندی‌فر گفت: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی و جنوبی آزادراه تهران - کرج -قزوین در برخی مقاطع پرحجم است.

کد خبر 739233

دیگر خبرها

  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در برخی جاده‌های گیلان
  • اعمال محدودیت ترافیکی جدید در مشهد همزمان با شب‌های قدر
  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • مصرف ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال گذشته
  • تولید ۷۵ درصد برق نیروگاه‌های برقابی کشور در خوزستان
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • اعمال محدودیت ترافیکی در آزادراه تهران-شمال