Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@07:48:08 GMT

تظاهرات در لاهه ضد قانون ممنوعیت نقاب

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۸۳۱۱

تظاهرات در لاهه ضد قانون ممنوعیت نقاب

شماری از مردم هلند ضد قانون ممنوعیت نقاب در این کشور تظاهرات کردند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصریون، شماری از مردم هلند در شهر لاهه، تظاهراتی را ضد قانون ممنوعیت نقاب که در آگوست سال گذشته اجرایی شد، برگزار کردند.

در این تظاهرات که به درخواست سازمان های مختلف مدنی برگزار شد، ده ها نفر از فعالان مسلمان و ادیان دیگر شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن عبارت «چگونه آزاد خواهم بود درحالی به من اجازه این کار داده نمی شود»، «شما می خواهید مرا ببینید اما از گوش دادن به من خودداری می کنید» و «حق من در آزادی، غصب می شود" نوشته شده بود.

 

پرفسور«تام زوارت» یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: قانون ممنوعیت نقاب تاثیر منفی بر زندگی زنان محجبه دارد.

وی افزود: این زنان مجبور هستند تا از جامعه خارج شوند، این مسئله به خودی خود منفی است. به همین دلیل، باید این مسئله به مانند گذشته باشد.

 

زوارت ادامه داد: دشمنی ضد زنان مسلمان و تحقیر آنها وجود دارد، به همین دلیل باید این مسئله از نظر رسانه ای و سیاسی مطرح شود.

 

در آگوست گذشته، قانون ممنوعیت نقاب که بحث و جدل گسترده ای را در هلند برانگیخت، پس از تصویب مجلس سنای این کشور اجرایی شد.

براساس این قانون، پوشاندن کامل صورت در وسایل نقلیه عمومی، نهادهای آموزشی، بیمارستان ها و مقرهای دولتی ممنوع اعلام شد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: نقاب هلند تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به قضات لاهه؛ اگر در کنار ایران و حماس و متحدان پوتین بایستید تحریم خواهید شد!

به گزارش همشهری آنلاین، دیوان بین‌المللی کیفری (International Criminal Court)، دادگاهی دائمی واقع در شهر لاهه هلند است که رسیدگی به جرائمی همچون نسل‌کشی و جنایت جنگی، بخشی از وظایف آن به شمار می‌رود.

شکایت آفریقا علیه رژیم صهیونیستی به جرم نسل‌کشی در غزه، در این دادگاه طرح و بررسی شد. دادگاه لاهه همواره به عنوان یک نهاد مستقل در نظام بین‌الملل معرفی می‌شود.

اما اخیرا تام کاتن، سناتور آمریکایی از ایالت آرکانزاس، قضات دادگاه لاهه را تهدید کرد و گفت: «من به مقامات دادگاه بین المللی کیفری(ICC) هشدار می‌دهم. اگر در کنار ایران و حماس(متحدان پوتین) بایستید و وارد نبرد سیاسی در مقابل اسرائیل شوید، تحریم خواهید شد. همین حالا دلارهای خود را از ایالات متحده خارج و با سفر مجدد به آمریکا خداحافظی کنید.»


ساختار نظام بین‌الملل، ساختاری است که بعد از جنگ جهانی دوم پایه‌ریزی شده و به وضوح حفظ منافع آمریکا در آن به چشم می‌خورد. نمونه مهم آن، اعضای دائم شورای امنیت با حق وتو هستند. این اعضا شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین می‌شود.

روند چند دهه‌ای شورای امنیت سازمان‌ملل ثابت کرده است که قطع‌نامه‌ها و وتوها، اغلب در کفه منافع کشورهای غربی به ویژه آمریکا قرار دارد و همچنین در راستای منافع اشغالگران صهیونیست استفاده می‌گردد. به عنوان مثال، در چند ماه گذشته، آمریکا بارها قطع‌نامه آتش‌بس دائم در غزه را وتو کرد.

توییت اخیر سناتور آمریکایی در کنار چندین بار وتو آتش‌بس، نشان داد که ایالات متحده نه تنها با سو استفاده از نهادهای بین‌المللی و حقوق غیرعادی خود، برای تامین منافع رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند، بلکه حتی این نهادها را به طور علنی تهدید می‌کند.

کد خبر 845832 منبع: فارس برچسب‌ها دادگاه لاهه ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • ممنوعیت و مجازات
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند
  • تصویب لایحه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، روسیه و چین
  • سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد
  • هشدار به قضات لاهه؛ اگر در کنار ایران و حماس و متحدان پوتین بایستید تحریم خواهید شد!
  • ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور سزارین هستند / بدرفتاری کادر درمان ترس از زایمان طبیعی را دوچندان می‌کند
  • ممنوعیت استفاده از فیس بوک به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی در هلند