Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@01:11:01 GMT

یک معدن به خصوصی ها پیوست!

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۸۳۵۷

یک معدن به خصوصی ها پیوست!

پول نیوز - به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، پس از ۲ سال پیگیری مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معدن تیتانیوم کهنوج به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش پول نیوز، مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بیش از ۳۰ سال این معدن در اختیار دولت بود ولی به دلیل حجم سرمایه‌گذاری بالا و کمبود منابع دولتی و نداشتن فناوری، فعال نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واگذاری معدن تیتانیوم کهنوج از اولویت‌های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بود، افزود: این معدن به شرکت نفت پاسارگاد که یکی از شرکت‌های موفق کشور بوده و طی دو سال گذشته بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه‌گذاری کرده واگذار شد.
وی ادامه داد: با ایجاد این طرح، توازن صنعتی تقریبا در جنوب و شمال کرمان محقق می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: معدن تیتانیوم کهنوج بیش از هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد، که با بیش از ۲۰ جلسه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی با وزیر و رئیس ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) با نظر مساعد به بخش خصوصی واگذار شد.
وی اظهارکرد: با رایزنی فشرده و سفر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به جنوب کرمان، با توجه به اینکه طی این ۲ سال در حوزه بخش خصوصی در جنوب کرمان طرح‌های خوبی همچون طلا، مس جیرفت و مس رمشک اجرا شده موافقت شد که این معدن به بخش خصوصی واگذار شود.
به گفته مسوولان، با توجه به اینکه سالانه ۵۰ هزار تن پیگمنت (رنگدانه) به کشور وارد می‌شود، با اتمام این کارخانه نیاز کشور به پیگمنت تامین خواهد شد.
مجتمع تیتانیوم کهنوج سالانه ۱۳۰ هزار تن کنسانتره و ۷۰ هزار تن سرباره تولید می‌کند.
ذخیره قطعی معدن تیتانیوم کهنوج ۱۵۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن ۴۰۰ میلیون تن است.
تیتانیوم، کروم و مس از مهم‌ترین معادن جنوب استان کرمان است که عملیات اکتشاف و استخراج در پهنه‌های معدنی این منطقه در دست اجراست.
جنوب کرمان با هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری تیتانیوم کهنوج شرکت نفت کرمان معدن و تجارت جنوب کرمان معدن تیتانیوم کهنوج بخش خصوصی واگذار رئیس سازمان صنعت واگذار شد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد