Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@16:57:25 GMT

​نشان «مخصوص بيابان»

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۸۳۶۶

​نشان «مخصوص بيابان»

نظر به موفقيت وانت ها در بازار و گرايش خريداران به خودروهايي كه علاوه بر مسيرهاي ناهموار، قابليت عبور از راه هاي صعب العبور، سنگلاخ و بياباني را دارند، برند جيپ، نوعي ارزيابي جديد را به مفاهيم خودرويي افزوده است كه در نشان badge وانت هاي خود به كار مي گيرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سايپانيوز، «مخصوص بيابان» يا Desert Rated عنوان جديدي است كه جيپ مدل گلادياتور موهاوي سال 2020 يدك مي كشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جيپ مي گويد يك خودرو زماني اجازه استفاده از اين واژگان را دارد كه در 5 دسته بندي عملكردي سرآمد باشد كه عبارتند از:

كنترل و ثبات سواري Ride Control and Stability،
كشش در شن/گل و لاي Sand/Dirt Traction
عبور از موانع زميني Ground Clearance
مانورپذيري Maneuverability
مهارت بياباني Desert Prowess

در معيار طبقه بندي سابق جيپ، از نشان يا Badge استفاده مي شد كه «مناسب براي مسيرهاي ناهموار» يا Trail Rated بود و 5 معيار عملكردي آن عبارت بودند از: كشش، عبور از موانع، مانورپذيري، مفصل بندي Articulation و توان عبور از آب يا water fording

حالا وانت هاي جيپ مدعي هستند كه براي عبور از بيابان هم مناسب هستند و در بج يا نشان اين خودروها از Desert Rated استفاده مي شود. در اين صورت بايد بتوانند در برابر برآمدگي ها و فرورفتگي هاي شديد بيابان براي مسافت طولاني دوام بياورد براي مثال مدل رانگلر جيپ به دليل كوتاه بودن فواصل دو محور چرخ هاي اين خودرو امكان استفاده از اين بج وجود ندارد چون رانگلر ويژگي هاي لازم براي عبور از فرورفتگي ها و برامدگي هاي بيابان را ندارد. در عوض مدل هاي گلادياتور براي دريافت اين بج مناسب تر اند. علاوه بر فاصله محورها موارد ديگري بايد رعايت شوند كه به طور خلاصه عبارتند از:

استفاده از كمك فنرهاي مجهز به بايپس داخلي الومينمي 2.5 اينچي
عريض تر شدن ترك جلويي front track به ميزان 0.5 اينچ
سيستم تعليق در حد خودروهاي نظامي
مايع هيدروليك مخصوص با مخزن دور (كه مثل كمك فنر دوم عمل مي كند)
لوله اكسل با قالب آهني 10 ميليمتري
تقويت فريم در اطراف موتور و سيستم انتقال قدرت

در ضمن بايد شتاب روي شن، صخره و گل و لاي در اين خودروها تقويت شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وانت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

محسن اوروجی روز سه شنبه به مناسبت هفته زمین پاک گفت: با وجود همه اقدام‌های انجام شده طی سال‌های گذشته هنوز سرعت پیشروی کویر و بیابان در قم بیشتر از اقدام‌های انجام شده در راستای احیای بیابان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم  با اشاره به برخی از اقدام‌های انجام شده در خصوص احیای عرصه‌های بیابانی گفت: طی یک سال گذشته در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت سراجه قم عملیات درختکاری انجام شده و در اراضی محدوده کوه نمک و حسین‌آباد میش مست نیز اقدام‌های مشابهی صورت‌گرفته است.

اوروجی بیان کرد: در یک نگاه کلی می‌توان قطع حقابه‌های زیست‌محیطی به‌ویژه رودخانه قره چای، برداشت بی‌رویه چاه‌های مجاز از منابع آب زیرزمینی و تغییر الگوی بارش و کاهش نزولات آسمانی را از عوامل اصلی در توسعه بیابان و کویر در قم نام برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از توسعه بیابان طرح‌های آبخیزداری در تمامی روستا‌های بخش خلسجتان و جعفرآباد عملیاتی شده و در بالادست شهرک پردیسان نیز طرح‌های مشابهی جهت جلوگیری از وقوع سیلاب و افزایش ورودی چاه‌ها صورت‌گرفته است.

او اضافه کرد: در حالی هم اینک در برخی نقاط دشت مسیله قم شاهد فرونشست زمین هستیم که تا چند دهه گذشته در این اراضی، کشاورزی انجام می‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد: به‌خاطر چرای بی‌رویه دام در کنار تغییر الگوی کشت و قطع حقابه‌ها، هم اینک شاهد وضعیتی بحرانی در منطقه سراجه هستیم و این منطقه به یکی از اصلی‌ترین نقاط در تولید ریزگرد تبدیل شده است.

روستای سراجه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قم است، این روستا در شهر قنوات قرار دارد.

دوم تاهشتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • بی‌بی‌سی: عبور موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل
  • بی‌بی‌سی: موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل عبور کردند