Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:28:35 GMT

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهرکرد برپا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۸۳۹۲

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهرکرد برپا می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور تنظیم بازار شب عید نمایشگاه عرضه کالا از ۱۵ اسفند تا ۲۴ اسفندماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی در شهرکرد برپا می‌شود.

حسن شمسی‌پور ۲۷ بهمن‌ماه در نشست ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال برای تأمین میوه شب عید وارد چهارمحال و بختیاری شده است، اظهار کرد: ۱۰۰ تن پرتقال نیز در حال بارگیری است، همچنین قرارداد خرید ۴۰۰ تن پرتقال جنوب نیز منعقد شده است که در پنجم اسفندماه وارد استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: اختصاص ارز دولتی برای تأمین شکر برداشته شده است، اما با توجه به موجودی ذخیره شکر در انبارهای کشور تا خردادماه تغییر قیمت در عرضه شکر اتفاق نمی‌افتد و قیمت‌ها ثابت خواهند بود.

شمسی‌پور از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در اسفندماه خبر داد و عنوان کرد: به منظور تنظیم بازار شب عید نمایشگاه عرضه کالا از ۱۵ اسفند تا ۲۴ اسفندماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی در شهرکرد برپا می‌شود که در حال حاضر ثبت‌نام از تولیدکنندگان و واحدهای صنفی استان در حال انجام است.

وی تأکید کرد: واحدهای صنفی شهرستان‌هایی که امکان برپایی نمایشگاه عرضه کالا در آنجا وجود ندارد، می‌توانند با هماهنگی فرمانداران اقدام به فروش فوق‌العاده با تخفیف ۵ تا ۲۰ درصدی کنند.

برنج، شکر و گندم به اندازه کافی موجود است

در ادامه کیقباد قنبری در خصوص ذخیره کالاهای اساسی توسط اداره‌کل غله چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۱۳۲ تن برنج، ۲۲۵ تن روغن، ۱۳ هزار و ۶۰ تن گندم و حدود ۶ هزار تن شکر در انبارهای استان موجود است.

مدیرکل شرکت غله چهارمحال و بختیاری با اشاره به نحوه تأمین گندم در استان، افزود: گندم مورد نیاز استان از استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان و ... وارد می‌شود، برنامه ما واردات ۲۰ هزار تن گندم است که تاکنون حدود ۱۰ هزار تن گندم وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه نیاز چهارمحال و بختیاری ماهانه حدود ۱۰ هزار تن گندم است، اظهار کرد: باتوجه به موجودی انبارهای گندم استان و برنامه حمل ۱۰ هزار تن گندم تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه، نگرانی بابت تأمین گندم در استان وجود ندارد.

قنبری در پایان تأکید کرد: هیچ‌گونه نگرانی بابت تأمین شکر، برنج و گندم وجود ندارد و شکر مورد نیاز مردم در حال توزیع است.

بیژن بهرامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع انبارها و تأمین کالاهای اساسی در کشور، گفت: تا امروز حدود ۵ هزار و ۲۱۶ انبار متوسط، کوچک و بزرگ در چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع انبارها ثبت شده است.

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعدادی واحد صنفی متخلف در استان شناسایی شده است که بزودی واحدهایی که به اخطاریه‌ها توجه نکنند، پلمب می‌شوند.

عرضه گوشت منجمد با قیمت ۴۰ هزار تومان

سعید جعفریان در پایان این نشست با بیان اینکه از آذرماه سال‌جاری حدود ۸۶ تن گوشت منجمد در چهارمحال و بختیاری ذخیره شده بود، گفت: از این مقدار حدود ۴۹ تن گوشت توسط دستگاه‌های متولی جذب و توزیع شده و مابقی در انبارها موجود است.

معاون پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در صورت جذب گوشت‌های منجمد موجود، آمادگی برای تأمین و ذخیره‌سازی گوشت مرغ و قرمز وجود دارد.

وی همچنین از توقف توزیع گوشت منجمد با تاریخ ماندگاری بالای ۲ ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: گوشت منجمد قرمز در حال حاضر با قیمت ۴۰ هزار تومان در فروشگاه‌های منتخب و برخی تعاون‌های مصرف کارکنان عرضه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری نمایشگاه بهاره شهرکرد برپا می شود چهارمحال و بختیاری نمایشگاه عرضه کالا برگزاری نمایشگاه ۱۰ هزار تن گندم تنظیم بازار حال حاضر گوشت منجمد وجود ندارد برای تأمین تن پرتقال شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان از صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در یک سال گذشته برای فرآورده‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی و مصالح ساختمانی است.
مهدی پژوهش با اشاره به تحقق ۱۰۹ درصد از برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد گفت: سال گذشته اداره کل استاندارد استان ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر کرد.
وی همچنین به تحقق ۱۲۳ درصدی برنامه سازمان در زمینه تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اشاره داشت و گفت: سال گذشته این اداره کل ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی تمدید کرد.
پژوهش خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهدۀ کالا‌های بدون علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد تا بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • بامداد امروز بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود