Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سومین روز جشنواره موسیقی فجر دو گروه موسیقی خراسانی در سالن سوره به روی صحنه رفتند و موسیقی‌های مقامی منطقه خود را اجرا کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در اجراهای مربوط به شب گذشته سالن سوره، گروه موسیقی «سرو خراسان» که  فعالیت خود را از سال 1386 در خراسان جنوبی آغاز کرده است و در فستیوال‌های داخلی و خارجی از جمله اکسپوی 2010 شانگهای چین اجرا داشته است ، با هنرنمایی عبدالله امینی،امین امینی، یاسمین تنها، نازنین تنها، کیان واحدی، آرمان واحدی، محمد میردادپور، پریا واحدی به سرپرستی عزیز تنها موسیقی خود را تقدیم حاضران در سالن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یار جانی»، «هانی هانی»، «نصرو»، «بابا گل افروز»، «ذکر ثانی»، «چاربیتی خوانی»، «ای یار من» قطعاتی بودند که توسط این گروه اجرا شدند. به گفته سرپرست گروه تمامی قطعات توسط عزیز تنها آهنگسازی و تنظیم شده‌اند.

در بخش دوم از نخستین سانسِ سومین روز جشنواره، گروه موسیقی فولکلور کرمانجی «ژیار» که نماینده اقوام کرمانج خراسان شمالی شهرستان بجنورد هستند با لباس‌های محلی اقوام خود به صحنه رفتند.

این گروه فعالیت خود را از سال 89 شروع کرده است و «ژیار» اسمی که برای تیم خود انتخاب کرده‌اند به معنی فرهنگ و تمدن است.

گروه «ژیار» در فستیوال بین المللی موسیقی و رقص فولکلور کشور ارمنستان در سال 2019 حضور داشته و از نگاه تماشاگران گروه برتر شناخته شده است.

همچنین «ژیار» با همکاری گروه رقص کرمانجی «جیران» در فستیوال بین المللی موسیقی و رقص فولکلور کشور ترکیه در سال 2018 به عنوان تنها نماینده ایران حضور داشته است.

حسین غلامی، نوید نجاتی، تورج نراقی، علی اکبر فتحی،حمید گریوانی، بهنام ایزدی، جواد ساعدی، آزاد چشم‌ارم، لیلا انبارلو، فرزاد حاتمی، اعضای گروه ژیار بودند که به سرپرستی ارشک زعفرانی و مجید کلابی به صحنه رفتند.

«شوان»، «لاریک»، «شاسیار»، «الله مزار»، «سردار عوض خان»، پنج قطعه موسیقی فولک شمال خراسان بود که گروه «ژیار» برای مخاطبان سی‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اجرا کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر سالن سوره موسیقی خراسانی موسیقی های مقامی گروه موسیقی صحنه رفتند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم

به گزارش همشهری آنلاین نخستین اجرای سال ۱۴۰۳ در تالار وحدت به کنسرت گروه «راستان» اختصاص داشت که چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روی صحنه رفت.

این کنسرت به اجرای قطعاتی از آلبوم «آویشن و اندوه» به آهنگسازی سیاوش ولی‌پور اختصاص داشت. در این اجرا همچنین آثاری ازهمایون خرم و علیرضا دریایی هم اجرا شد. آلبوم «آویشن و اندوه» با صدای حسین نورشرق در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

به مخاطبان حاضر در تالار وحدت گفت: برای اینکه امشب مهمان قلب‌های شما باشم، دو دور دور کره زمین چرخیده‌ام و از ژاپن تا کلمبیا کنسرت برگزار کرده‌ام. برای این کار اگر لازم بود دو بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم.

«پایان ماجرا» با شعری از سایه، «آویشن و اندوه» با شعری از پانته آ صفایی و «فراموش شده» با غزلی از سایه؛ آثاری بودند که با آهنگسازی سیاوش ولی‌پور اجرا شدند.

«عاشق مشو» با شعر رضا ثابتی و موسیقی محمود ذوالفنون و تنظیم علیرضا دریایی یکی دیگر از آثار اجرا شده در این کنسرت بود. همچنین اجرای قطعه «همنفسان» با شعری از ملک الشعرا بهار، از نکات جالب این کنسرت به شمار رفت.

بخشی کنسرت گروه «راستان» به موسیقی بختیاری اختصاص داشت.

حسین نورشرق درباره اجرای موسیقی بختیاری گفت: همه کودکی و نوجوانی من در منطقه‌ای نزدیک بختیاری گذشت. همیشه تحت تاثیر این فرهنگ و این موسیقی بوده‌ام. دوست دارم امشب یادی کنم از بهمن علاءالدین که حق زیادی به گردن موسیقی ما دارد. همچنین مسعود بختیاری تصنیف سازی در حد عارف و شیدا بود که موسیقی و کلامش روان و جاری است. متاسفانه امروزه شاهدیم که این فرهنگ‌ها منزوی شده و جهان به سمت دیگری می‌رود. با سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی می‌توان دریچه‌های تازه‌ای به روی این موسیقی‌ها باز کرد.

گروه راستان در سال ۱۳۹۸ به سرپرستی آزاده امیری تشکیل شد و در طول این سالها به اجراهای مختلفی در تهران و شهرستان و همچنین تولید و ضبط آثار بسیار پرداخته است، آزاده امیری، سیاوش ولی پور، علیرضا دریایی، دانیال جورابچی، آرمین قضاتی، کاوه تسعیری، ارسلان علیزاده، علی اصغر شمس آبادی، گوهرناز مسائلی، صبا رمضان، باران زرگریان، ثمانه احمدی و بهنام اخگر نوازندگان گروه راستان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 846240 منبع: تسنیم برچسب‌ها موسیقی ایرانی كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • «مجنونِ آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود
  • داود آزاد و دف نوازان حیران به صحنه می‌روند
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود