Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:35:18 GMT

عبور اولین هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی سودان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۸۵۷۵

عبور اولین هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی سودان

منابع آگاه از عبور نخستین هواپیمای اسرائیل از حریم هوایی سودان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین فاش کرد که هواپیمای اداری "M-ABGG" اسرائیل که دوشنبه گذشته در فرودگاه کینشاسا پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو فرود آمده بود برای اولین بار با عبور از حریم هوایی سودان به فرودگاه بن گوریون تل‌آویو باز گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، هواپیمای مذکور دوشنبه گذشته طی هفت ساعت و با عبور از حریم هوایی کانال سوئز، اریتره، کنیا و اوگاندا در کنگو فرود آمده بود و در مسیر بازگشت از حریم هوایی کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان و مصر عبور کرد که پنج ساعت و ۳۰ دقیقه طول کشید.

عمر محمد الحسین، سخنگوی ارتش سودان اخیراً اعلام کرد که این کشور با عبور هواپیماهای مقصد اراضی اشغالی از حریم هوایی خود موافقت کرده است.

صدور مجوز عبور هواپیماهای مقصد اسرائیل از حریم هوایی سودان پس از دیدار عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی این کشور با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهونیستی در اوگانادا صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط با اسرائیل سودان حریم هوایی سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد

رهبر حزب وطن ترکیه با اشاره به اینکه حریم هوایی ترکیه باید به روی اسرائیل، آمریکا و متحدان آنها بسته شود، افزود: نیروهای مسلح ترکیه باید کنترل پایگاه های آمریکا در اینجرلیک و کورجیک را که وطن ما هستند، به دست بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دوغو پرینچک، رهبر حزب وطن ترکیه در نشست خبری امروز سه شنبه خود با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی گفت:  در این جنگ که دوش به دوش نیروهای فلسطینی، یمن و ایران جنگیدند، کسانی که نتوانستند خود را از دست اسرائیل و آمریکا نجات دهند، بلافاصله در لباس «تئاتر» به وظایف خود در جنگ روانی پرداختند. در چنین تئاتری است که موشک شلیک می شود، بمب منفجر می شود، هواپیماهای جنگی روی صحنه آن پرواز می کنند و تاکنون 36 هزار نفر جان باخته اند.

رهبر حزب وطن با اشاره به اینکه حریم هوایی ترکیه باید به روی اسرائیل، آمریکا و متحدان آنها بسته شود، افزود: نیروهای مسلح ترکیه باید کنترل پایگاه های آمریکا در اینجرلیک و کورجیک را که وطن ما هستند، به دست بگیرند. پرسنل آمریکایی باید ظرف یک هفته به خانه فرستاده شوند. ترکیه باید فوراً ابتکارات لازم را برای همکاری نظامی با همسایگان خود سوریه، عراق، ایران و روسیه آغاز کند تا سازمان تروریستی پ ک ک تحت کنترل آمریکا و اسرائیل و سازمان های تروریستی اسلامگرای جعلی مانند داعش را از شمال سوریه و عراق پاک کند.

وی ادامه داد: امروز خصومت با ایران و روسیه منبع اصلی فریب سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل است. امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم اسرائیل در حال برنامه ریزی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان با دو قطبی شدن شیعه و سنی و قرار دادن ترکیه و ایران در مقابل یکدیگر هستند. کسانی که آشکارا و موذیانه با ایران دشمنی می کنند، متعهد به یک ماموریت سیاه هستند. با برافراشتن پرچم فرقه گرایی به کسانی که مهره دشمنی شیعه هستند هشدار می دهیم. می پرسیم آیا در نقشه آمریکا و اسرائیل اسلام وجود دارد؟

پرینچک با اشاره به اینکه هدف راهبردی اسرائیل ایجاد دومین اسرائیل با نام «کردستان» است، اظهار داشت: تمام جنگ هایی که به راه انداخته در نهایت برای تأسیس به اصطلاح «کردستان» است. از این نظر، دولت صهیونیستی تل آویو نسبت به واشنگتن امپریالیستی، سرسخت تر، فریبکارتر، ظالم تر و بی پرواتر است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش امنیتی موساد، ترکیه از ایران خطرناک تر است، گفت: وقتی هدف راهبردی «کردستان» است، تهدید و خطر شماره یک مسلماً ترکیه است. ایران نه تنها با اسرائیل بلکه با «اسرائیل دوم» هم مخالف است. ترکیه، ایران و آذربایجان در یک جبهه هستند. روسیه، سوریه، عراق، فلسطین، یمن و دیگر کشورهای غرب آسیا با آنها هستند.
پرینچک با اشاره به جنگ منطقه ای در جریان اظهار داشت:
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد
  • انتقال هواپیمای نتانیاهو به جای امن هنگام حمله موشکی
  • حمله ایران شکست بزرگ سیاست بازدارندگی اسراییل و آمریکا بود
  • انتقال هواپیمای ویژه نتانیاهو به جای امن هنگام حمله موشکی ایران
  • سخنگوی ارتش اسرائیل: فرانسه هم در دفاع از حریم هوایی اسرائیل شرکت داشته است
  • سرلشکر سلامی: عملیات وعده صادق با موفقیتی بیش از انتظار انجام شد| ده ها فروند پهپاد، کروز و بالستیک در فواصل زمانی حریم هوایی را شکستند | ببینید
  • فوری | ایران پایگاه هوایی که هواپیمای اسرائیل از طریق آن به کنسولگری ایران در دمشق حمله کردند را هدف قرار داد
  • وزیر دفاع ایران کشورهای دیگر را تهدید کرد
  • هشدار جدی ایران به کشورهای حامی اسرائیل: حریم هوایی خود را باز کنید، قاطعانه برخورد می‌کنیم!  
  • عراق حریم هوایی خود را بست