Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۵۲ درصد پرونده‌های قصور پزشکی کل کشور در تهران بررسی می‌شود که این حجم کار نیازمند اختصاص فضای فیزیکی مناسب است. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر مهدی فروزش در مراسم افتتاح ساختمان جدید کمیسیونهای تخصصی استان تهران با اشاره به حجم بالای کار در پزشکی قانونی استان تهران، اظهار کرد: بر اساس آمارها 26 درصد پرونده‌های کمیسیون و 52 درصد پرونده‌های قصور پزشکی کل کشور در تهران بررسی می‌شود که این حجم کار نیازمند اختصاص فضای فیزیکی مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران به جایگاه ویژه و حساس کمیسیونهای این استان و ابراز خرسندی و رضایت از بهره‌برداری از ساختمان جدید این واحد، خاطرنشان کرد: با اختصاص این فضا امکان دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به خدمات فراهم شده و قطعاً همکاران نیز برای ارتقای سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها تلاش بیشتری خواهند کرد.

دکتر لادن جعفرنژاد؛ رئیس کمیسیونهای پزشکی قانونی استان تهران نیز با تأکید بر اینکه تلاش بر این است در کمیسیونها هیچ حقی از مردم ضایع نشود گفت: به مردم و همچنین پزشکان اطمینان می‌دهیم هیچ حقی از آنها در کمیسیونهای پزشکی قانونی ضایع نمی‌شود و پرونده‌ها بدون هیچگونه جانبداری و با رعایت سرعت و دقت بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی عوارض در درمان بیماری‌ها طبیعی است، تصریح کرد: پزشک با رعایت اخلاق حرفه‌ای و برقراری ارتباط خوب با بیمار می‌تواند ضمن توضیح درباره عوارض درمان بیماری، از بخش قابل توجهی از شکایات جلوگیری کند.

جعفرنژاد، سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون استان تهران را نسبتاً مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر پرونده‌های علت فوت و روان‌پزشکی در مدت دو ماه و پرونده‌های قصور پزشکی تا سه ماه و نیم، مختومه می‌شود که زمان نسبتاً مناسبی است.

رئیس کمیسیونهای پزشکی قانونی استان تهران، ارتقای کیفیت در نظرات کارشناسی کمیسیونها را هدف اصلی عنوان و ابراز امیدواری کرد با تلاش همکاران در تحقق این هدف موفق باشند.

کمک 14 هزار میلیارد تومانی پزشکی قانونی به بیمه با تشخیص تصادفات ساختگیپزشکی قانونی رتبه 15 جهانی را در سال 2019 به خود اختصاص داد

انتهای پیام/

R1370/P/S2,20,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه وزارت بهداشت پزشکی قانونی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه وزارت بهداشت پزشکی قانونی قوه قضائیه وزارت بهداشت پزشکی قانونی پزشکی قانونی استان تهران درصد پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، فیلم داستانی «ناسور» که در ژانر پلیسی-جنایی-معمایی با هدف آشنایی با اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند «سازمان پزشکی قانونی کشور» در دو اپیزود به نام‌های «بادکنک قاتل» به کارگردانی حسین فریدون‌جاه و «ماجرای نیمه شب» به کارگردانی محسن علم‌الهدی تولید شده، در پلتفرم‌های نمایش خانگی به اکران آنلاین رسید.
 
در خلاصه داستان فیلم «بادکنک قاتل» آمده است: ماجرای فوت مشکوک یک سرمایه دار سر شناس کشور در یک حادثه ساده و خنده دار، که پسر بزرگ او برای حفظ آبرو و اعتبار خود سعی بر دستکاری کردن گزارش پزشکی قانونی دارد.

خلاصه داستان فیلم «ماجرای نیمه شب» نیز ماجرای قتل دختر نوجوانی است که خبر آن در فضای مجازی پخش شده و باعث به هم ریختن آرامش و امنیت جامعه شده است، اما حقیقت پیچیده دیگری پشت ماجراست که توسط پزشکی قانونی کشف می شود.

در فیلم داستانی «ناسور» بازیگرانی چون امید محمد نژاد، سینا علیزاده، پیمان محسنی، مرضیه رسولی و رضا بهرامی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل این پروژه عبارتند از: تهیه کننده: حسین فریدون جاه، نویسنده: علی فراهانی صدر، مدیر فیلمبرداری: یونس سبزی، منشی صحنه: آناهیتا کارخانه، مدیر تولید: محمدحسین حسینی، صدابردار: مجید نجاتی، طراح صحنه و لباس: امیر محمدی، گریم : زهرا حمیدی.

دیگر خبرها

  • ۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • نمایش برخط دو فیلم سینمایی