Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پارابن‌ها مواد شیمیایی هستند که به عنوان نگهدارنده در لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی کودک استفاده می‌شوند. شماری از مطالعات نشان داده اند که پارابن‌ها عملی مشابه استروژن را در بدن انجام می‌دهند و در عملکرد عادی هورمون‌های بدن اختلال ایجاد می‌کنند.

در مطالعه جدید، محققان دانشگاه برلین آلمان پارابن موجود در ادرار زنان باردار را اندازه گیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها دریافتند هرچقدر میزان پارابن در ادرار این زنان بیشتر بود، احتمال اضافه وزن نوزادشان تا سن ۸ سالگی بیشتر بود.

مطالعات نشان داد ترکیب موسوم به بوتیل پارابن بیش از بقیه پارابن‌ها تاثیرگذار است بطوریکه در مادران دارای بیشترین میزان بوتیل پارابن در ادرار، ریسک چاقی کودک دوبرابر بود. همچنین این تاثیر بر دختران بیش از پسران بود.

به گفته محققان، نتایج این مطالعه بیانگر این موضوع است که قرارگیری قبل از تولد در معرض مواد شیمیایی موجود در محصولات متداول مصرفی به رشد کودک آسیب می‌رساند.

در حال حاضر محققان تاکید دارند مادران باردار و شیرده از محصولات بهداشتی و آرایشی فاقد پارابن استفاده نمایند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوازم آرایشی بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آباده گفت: بازرسان بهداشت محیط و کارشناسان شبکه بهداشت مراکز شهری و روستایی این شهرستان ، بیش از چهار تن مواد غذایی، اقلام خوراکی فاسد و لوازم آرایشی، بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز  را از مراکز جمع آوری و در سایت دفن زباله معدوم کردند.
کرم نژاد افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه مواد غذایی تاریخ گذشته یا غیر مجاز، موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد شود.
پژمان حیدری مسئول واحد بهداشت محیط همچنین بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و  صنوف عرضه کننده مواد بهداشتی و آرایشی نظارت دارند.
شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • از دیجی‌کالا لوازم آرایشی و بهداشتی بخرید 
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • توقیف اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در دیلم
  • اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در «دیلم» توقیف شد
  • مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود
  • کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید