Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر میرشکار با اشاره به شرایط سخت اقتصادی امروز گفت: در حال حاضر تهیه جهیزیه و لوازم ضروری زندگی برای بسیاری از خانواده‌ها که دختر در آستانه ازدواج دارند کاری سخت و دشوار شده است.

وی نقش کمیته امداد در کمک به محرومان و نیازمندان را خاطر نشان و اظهار کرد: این نهاد همه ساله با پرداخت کمک جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و دامادهای تحت حمایت، به تأمین بخشی از جهیزیه آنان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرشکار ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در برپایی ازدواج‌های آسان، کم هزینه و پایدار را از اولویت‌های کمیته امداد در ازدواج جوانان تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و گفت: کمیته امداد به نوعروسان و بانوان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد خدمات جهیزیه ارائه می‌کند و به دامادهای تحت حمایت هم هدیه ازدواج می‌دهد.

وی آموزش‌های قبل از ازدواج را برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده ضروری دانست و گفت: این نهاد با همکاری معاونت اجتماعی دادگستری و نیروی انتظامی برای دختران و پسران در شرف ازدواج آموزش‌های اخلاق اسلامی، احکام، مهارت‌های زندگی، تربیت فرزند و شناخت آسیب‌های اجتماعی و شیوه‌های مقابله با آنها را برگزار می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم، با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۲۰۲ کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به مددجویان تحت حمایت اهدا شده است گفت: این کمک جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتبار ۱۳۴ میلیارد ریال تهیه شده و در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هزینه این کار خداپسندانه از اعتبارات دولتی و کمک‌ها و صدقات مردم و خیران تأمین می‌شود، تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۶۱ میلیارد ریال کمک‌های غیر نقدی در قالب ۲۸۰۰ قلم کالا شامل یخچال، اجاق گاز، جارو برقی و ماشین لباسشویی و ۷۳ میلیارد ریال کمک‌های نقدی از محل اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و خیرین تأمین شده است.

میرشکار ضمن قدردانی از خیران، بر لزوم جذب مشارکت‌های مردمی در انجام این امر خداپسندانه تأکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت بیشتر خیران بتوانیم زمینه ازدواج جوانان تحت حمایت بسیاری را فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی نوعروس تحت حمایت در نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه هستند تصریح کرد: نیکوکاران محترم علاوه بر مراجعه به مراکز کمیته امداد در استان، می‌توانند از طریق درگاه #۰۲۵*۸۸۷۷* نیز کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

کد خبر 4854333

منبع: مهر

کلیدواژه: قم دهه فجر انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی قزوین شهرکرد انقلاب اسلامی ایران تعطیلی مدارس گرگان بیرجند قاسم سلیمانی کمیته امداد میلیارد ریال هدیه ازدواج کمک جهیزیه تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازدواج و تحصیل اولویت امسال کمیته امداد کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️حجت‌الاسلام والمسلمین علی جعفری در سمنان گفت : استفاده از خدمات مشاوره ازدواج از اولویت‌های برنامه فرهنگی کمیته امداد کشور برای دختران ۱۹ تا ۳۰ سال تحت پوشش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود : امسال  برای مشاوره تحصیلی ۸۰۰ هزار دانش آموز کمیته امداد امام خمینی   ۲ هزار مربی و مشاور تحصیلی در نظر گرفته شده  که ۰ درصد این مربیان پشتیبان از جوانان توانمند و مددجوی کمیته امداد هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شروع زندگی جدید با آغاز سال جدید
  • توزیع جهیزیه و سبد غذایی در شهرستان قاین
  • اهدای ۳۵ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداددر اشنویه
  • ۸۰ بسته معیشتی برای نیازمندان کازرون اهدا شد
  • ۶۱۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان جنوبی اهدا شد
  • اهدای ۱۷۹۶ سری جهیزیه و لوازم ضروری به نوعروسان نیازمند
  • اهدای ۱۷۹۴ سری جهیزیه و لوازم ضروری به نوعروسان نیازمند
  • اهدای 1794 سری جهیزیه و لوازم ضروری به نیازمندان خراسان جنوبی
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان آبدانانی
  • ازدواج و تحصیل اولویت امسال کمیته امداد کشور