Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@01:49:08 GMT

دیدار مادر با پیکری که سر در بدن نداشت

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۹۲۴۰

دیدار مادر با پیکری که سر در بدن نداشت

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر که در شهر پیچید، گرد یتیمی بر چهره مردم نشست، همه می‌گفتند به غیر از حاج یونس زنگی آبادی (۱) تعداد دیگری از فرماندهان لشکر هم به شهادت رسیده اند و حالا پیکر همه آن‌ها با هم به کرمان رسیده بود.

حاج قاسم (۲) هم برای تشییعشان آمده بود تا چند کلامی با مردم سخن بگوید او فرمانده همه این سرداران شهیدی بود که شهادتشان گرد ماتم را بر چهره کرمان نشانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روز‌ها بی بی قمر (۳) در قید حیات بود، برادر حسین، ماشینی از مخابرات کرمان تحویل گرفت و برای بردن بی بی قمر به ستاد معراج شهدا راهی زنگی آباد شد و طاهره بانو (۴) و مادر را به کرمان آورد.

بی بی اصرار داشت تا چهره حاج یونس را ببیند و محمدعلی زنگی آبادی که پیکرش را دیده بود با این درخواست بی بی موافقت نمی‌کرد. حسین به محمدعلی می‌گفت بگذار بی بی چهره بچه اش را ببیند که محمدعلی درگوشی به حسین گفت: آخر کدام صورت، حاجی سر در بدن ندارد و مانند اربابش بی سر است.

محمدعلی که نمی‌توانست اصرار بی بی را بی پاسخ بگذارد، کفن را از روی پا‌های حاج یونس کنار زد و گفت: می‌توانید پا‌های حاجی را ببوسید. حاضرانی که در معراج حضور داشتند، جلو آمده و بر پا‌های فرمانده شهیدشان بوسه زدند. آنگاه کفن را بسته و پیکر حاج یونس روی دست‌ها از ستاد معراج خارج شد.

انگار همه آمده بودند، در همه کوچه و خیابان‌های زنگی آباد جمعیت موج می‌زد، به سختی پیکر مطهر را به گلزار شهدا رساندند و در خانه ابدی به خاک سپردند. (۵)

۱. سردار شهید یونس زنگی آبادی (۱۳۴۰)، فرمانده تیپ امام حسین (ع) لشکر ۴۱ ثارالله (س) که در بیست و سوم دی ماه و در عملیات کربلای پنج و در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید.

۲. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در سیزدهم دی ماه سال ۹۸ در یک حمله تروریستی به وسیله بالگرد‌های امریکایی به همراه جمعی از یارانش از جمله ابومهدی المهندس به درجه رفیع شهادت نایل شد. وی از ابتدای تشکیل لشکر ۴۱ ثارالله (س) مسئولیت فرماندهی این لشکر را بر عهده داشت.

۳. مادر شهید زنگی آبادی.

۴. طاهره زنگی آبادی، همسر شهید.

۵. برگرفته از خاطره نقل شده از حسین زنگی آبادی.

منبع: جی پلاس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیدار مادر شهید زنگی آبادی حاج یونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزاصفهان؛ ابراهیمی، هدف از این دیدار را قدرشناسی از این مادر شهیدان در پرورش فرزندانی انقلابی بیان کرد وگفت: علاوه بر تقدیم فرزندان خود به انقلاب اسلامی، در زمره خیران مدرسه ساز نیز قرار گرفته اند و منزل خود را وقف مدرسه سازی کرد تا با فروش آن مدرسه‌ای در شهرستان ساخته شود.
وی افزود: این مادر شهید با ایثار و ازخودگذشتگی، بازهم ثابت کرد که خانواده‌های شهدا همیشه در صحنه حضور دارند و پشتیبان این انقلاب هستند.
شهید محمدعلی یزدان، سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس در منطقه شلمچه و شهید مهدی یزدان، سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند

دیگر خبرها

  • حسین امیرعیداللهیان با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • استاندار کرمان: سیل جنوب استان تلفات جانی نداشت
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • باراش باران در شرق استان کرمان هیچ خسارتی نداشت 
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • امیدها برای آبگیری سد‌های قشلاق و کبوترلانه
  • (ویدئو) حاشیه‌هایی از دیدار چهره‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با روحانی
  • انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی