Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای مرحله اول وارنیش فلوراید تراپی در راستای تحول سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خبرداد.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تأکید بر اهمیت فلوراید درمانی به عنوان اقدامی پیشگیرانه در کاهش پوسیدگی دندان اظهار داشت: این طرح به منظور فرهنگ‌سازی، افزایش استحکام، تقویت و بازسازی دندان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: این بسته حمایتی در مرحله اول برای ۵۷۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در 21 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی دوره ابتدایی در ۱۰ شهرستان و منطقه تابعه استان اجرا شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه از اجرای دو مرحله‌ای، طرح وارنیش فلوراید تراپی در مدارس با نیاز ویژه استان خبر داد و افزود: طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان سالانه در دو نوبت نیم سال اول و نیم سال دوم انجام می‌شود.

رنجبر با اشاره به نقش فلوراید به عنوان روشی بی‌خطر، آسان و مطمئن در حفاظت از دندان‌های کودکان اظهار کرد: اجرای متوالی این طرح در دو نوبت در سال و به طور متوسط هر ۶ ماه یک بار برای دانش‌آموزان مؤثر است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان در ارتقای بهداشت عمومی و کیفیت زندگی گفت: بهترین زمان برای کنترل بیماری‌های دهان و دندان سنین کودکی و یکی از بهترین مکان‌ها برای دسترسی به این گروه سنی مدارس ابتدایی است.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان، افزایش سطح آگاهی و دسترسی دانش‌آموزان به خدمات بهداشت دهان، دندان و کاهش شاخص‌های پوسیدگی و کمک به بهبود سلامت دهان و دندان از برنامه و اهدافی است که با اجرای دقیق این طرح در پی تحقق آن هستیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه مرحله نخست این برنامه با هدف مقاوم‌سازی مینای دندان و کنترل بیماری‌های دهان و دندان در سنین کودکی گفت: اجرای مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید درمانی در مدارس با نیازهای ویژه استان بزودی آغاز می‌شود.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان سلامت آموزش کردستان تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان وارنیش فلوراید اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تخصصی هفته معرفی مشاغل شهرستان البرز گفت: سیاست آموزش‌وپرورش این است که ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای سوق داده شوند.

وی افزود: مقرر گردیده بخش قابل توجهی از رشته‌های دانشگاهی که بازار کار ندارند حذف شود و رشته‌های به روز دارای بازار کار جایگزین شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: منطقه البرز با توجه به اینکه قطب صنعتی است، دارای ظرفیت ویژه ای است که به آن کم توجهی شده است.

مسئول تعلیم و تربیت استان در ادامه اذعان کرد: هنرستان‌های جوار مراکز صنعتی باید افزایش پیدا کند؛ هم‌اکنون فقط دو هنرستان جوار در استان داریم.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: طی دوسال گذشته بودجه‌های قابل توجهی برای هنرستان‌ها جذب شده که کافی نیست و کمک سایر دستگاه‌ها را می طلبد.

وی اظهار کرد: توجه کامل به سند تحول بنیادین و اجرای کامل ساحت‌های آن مستلزم توجه به هنرستان‌ها و یاری صاحبان صنایع است؛ زیرا یکی از ساحت‌های سند تحول ساحت علمی و فناورانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش در آخر خطاب به دانش آموزان و اولیا گفت: توصیه می کنم دانش آموزان و اولیا در رابطه با انتخاب رشته با احساسات تصمیم گیری نکنند و باتوجه به استعدادها و علایق نوجوان نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897904

دیگر خبرها

  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش